Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Får jeg kranglet meg til engelsk windows vista om jeg ringer inn?

det kan du ganske sikkert ikke, men jeg tror derimot at du kan finne en "clean" engelsk versjon av vista på nettet og laste ned, og installere det med den produktnøkkelen du får med pcen ;)

 

Vil uansett ikke anbefale å bruke den vista-versjonen som følger med fra dell. selv er det første jeg skal gjøre å få tak i allt av nyeste drivere, og deretter formattere den og installere fra en clean norsk vista dvd, og få en mye bedre og mere responsiv windows på min pc enn det dell tilbyr :thumbup:

 

Det første jeg gjorde når jeg fikk min xps var og installere vista på nytt fordi jeg ikke ville ha all den dritten som er på PC-en fra Dell. Jeg brukte den CD-en som ble levert fra Dell med vista på. Er det en "dårlig" utgave av vista, som Dell har fått konfigurert etter sine ønsker?

 

Jeg har vista ultimate som jeg selv har kjøpt og bruker på min stasjonære pc, er det mulig å ta 32bit CD-en der og installere med vista key'en fra Dell?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Godt fornøyd med Dell, prisen på min konfigurasjon gikk ned og jeg fikk prisen redusert tilsvarende med samme konfigurasjon. Blir saker dette!

 

Er det snakk om at Dell kommer til å skifte ut m1530 i nær fremtid? Ser at prisene er satt kraftig ned bare den siste måneden. De kommer vell med en 45nm prosessor kan jeg tenke meg?

 

Er det noe som kan beskrive maskinen, med tanke på støy, varme, design og kvalitet? Har sett meg ut en Macbook Pro, men er en fæl pris å betale i mellomlegget for designet.

Lenke til kommentar
Godt fornøyd med Dell, prisen på min konfigurasjon gikk ned og jeg fikk prisen redusert tilsvarende med samme konfigurasjon. Blir saker dette!

 

Er det snakk om at Dell kommer til å skifte ut m1530 i nær fremtid? Ser at prisene er satt kraftig ned bare den siste måneden. De kommer vell med en 45nm prosessor kan jeg tenke meg?

 

Er det noe som kan beskrive maskinen, med tanke på støy, varme, design og kvalitet? Har sett meg ut en Macbook Pro, men er en fæl pris å betale i mellomlegget for designet.

Denne kommer ikke til å bli skiftet ut med det første, siden den er 1,5 mnd gammel. er ikke umulig at du kan få kjøpt den med 45nm etterhvert, men ikke til dags dato. personlig syntes jeg denne er penere enn en Macbook Pro, men det er jo en invideuell sak..

 

Det er en veldig fersk maskin, faktisk den siste fra dell, så det er tidlig å si så mye om kvaliteten, men den er vel jevnt over bra hos dell generellt, så har ingen grunn til å tro at denne skal være noe dårligere. Varmen avhenger av hva slags komponenter du velger. Går du for en 2,67GHz 250GB 7200rpm og med det skjermkortet som er, og kanskje i tillegg klokker skjermkortet, kan det nok bli ganske varmt. Men sett bort i fra den overklokkingsdelen skal det ikke kunne bli farlig varmt.. Det er jo klart at støy også påvirkes av hvilke komponenter du velger, men ikke mere enn du kan forvente av andre maskiner med samme specs. et 7200rpm vil naturligvis suse litt mere enn en 5400rpm, men det gjelder jo alle andre maskiner også...

 

Hvis du er fornøyd med pris/specs og design, så er det ingen grunn til å nøle mener jeg..

Lenke til kommentar

Tror nok 65 nm CPUene duger, jeg hadde ikke sittet på gjerdet i påvente av 45 nm. C2D pleier å gå kaldt og bra.

 

Hva er det egentlig Dell har lagt inn på maskinen når du får den som man bør reinstallere OS for å bli kvitt?

 

Jeg synes Apple har priset seg helt ut om dagen, spesielt med MacBook. Du betaler jo mer for en Macbook enn for 1330/1530 og jeg synes Dellene er penere. Ei venninne kjøpte akkurat en Macbook for ca 9000 - samme som jeg gav og selv om den er litt mindre så burde ikke specsene sprike så mye som de gjør:

 

Mac vs. Min 1530

2 ghz vs. 2 ghz

1 gb ram vs. 3 gb ram

80 GB HD vs. 250 GB HD

integrert grafikk vs. 8600 GT M

DVD-avspiller vs. DVD-RW

Endret av jakja83
Lenke til kommentar

Nå har jeg søkt på google og lest diverse forum, men det virker som ingen kan gi et klart svar.

 

Hva gir best ytelse 200GB 7200rpm eller 320GB 5400rpm?

 

Det jeg har kommet frem til er at det varierer veldig fra disk merke til disk merke og hva Dell bruker er jeg ikke sikker på.

Den beste 320GB 5400rpm disken er så og si like god som 200GB 7200rpm disken.

 

Noen som har noen erfaringer med dette? Er usikker på hvilken av diskene jeg skal kjøpe.

Lenke til kommentar

Har lenge vurdert XPS m1730 med det nye 8800-kortet, men innser at prisen er så voldsom at det neppe blir noe av. Vurderer derfor m1530, da jeg har funnet ut at en 15-tommers skjerm faktisk er en fin størrelse tross alt.

 

Spørsmålet mitt blir derfor om hvordan 8600-kortet vil holde seg framover til spill og videoredigering. Regner med at det i dag tar det meste av spill, hvis man ser bort fra de mest ekstreme grafikkrevende spillene?

 

Vil 1530 være en toppmodell om 3 år?

Lenke til kommentar
Har lenge vurdert XPS m1730 med det nye 8800-kortet, men innser at prisen er så voldsom at det neppe blir noe av. Vurderer derfor m1530, da jeg har funnet ut at en 15-tommers skjerm faktisk er en fin størrelse tross alt.

 

Spørsmålet mitt blir derfor om hvordan 8600-kortet vil holde seg framover til spill og videoredigering. Regner med at det i dag tar det meste av spill, hvis man ser bort fra de mest ekstreme grafikkrevende spillene?

 

Vil 1530 være en toppmodell om 3 år?

Ingen av dagens laptopper vil være en toppmodell om 3 år.. Men du kan sikkert spille en del av de spillene som kommer om 3 år, selv om du ikke kan alt av details på high og største oppløsning. Kommer også an på hva slags spill det er snakk om.

 

8600M GT er ganske bra, iom at det har GDDR3 minne. Det finnes også 8700-kort spesiallaget på bærbare, og det er jo hakket hvassere. Det som er i M1530 kan vel betegnes som øvre mellomklasse.

Lenke til kommentar
Åssen ligger det an med levering folkens??

 

Etter at de gjorde om bestillingen min på onsdag, er status fortsatt fase 2.

Noen som har peil på om det jobbes lørdager og søndager?? Håper de klarer å få den ferdig slik at jeg får den i slutten av neste uke.

Bestilte den 25.01 og fikk min i dag. :thumbup:

Lenke til kommentar
Åssen ligger det an med levering folkens??

 

Etter at de gjorde om bestillingen min på onsdag, er status fortsatt fase 2.

Noen som har peil på om det jobbes lørdager og søndager?? Håper de klarer å få den ferdig slik at jeg får den i slutten av neste uke.

Bestilte den 25.01 og fikk min i dag. :thumbup:

 

Heldiggris!! Hvordan er førsteinntrykket?

Lenke til kommentar
Åssen ligger det an med levering folkens??

 

Etter at de gjorde om bestillingen min på onsdag, er status fortsatt fase 2.

Noen som har peil på om det jobbes lørdager og søndager?? Håper de klarer å få den ferdig slik at jeg får den i slutten av neste uke.

Bestilte den 25.01 og fikk min i dag. :thumbup:

hva slags specs bestillte du da? jeg bestillte 30.01, og min er fortsatt i fase 2. Jeg ringte inn til dem, og de sa at de ventet på noen deler..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...