Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har tittet litt på denne PC-en og ønsker å kjøpe med 9-cellers batteri. Er det noen som kan ta et bilde av PC-en sin med 9-cellers batteri og vise hvor langt det stikkker ut?

sikkert noen som kan men herre gud da..

ligger xxx antall bilder på nettet allerede om man bare gidder og lete etter dem.

Lenke til kommentar
Har tittet litt på denne PC-en og ønsker å kjøpe med 9-cellers batteri. Er det noen som kan ta et bilde av PC-en sin med 9-cellers batteri og vise hvor langt det stikkker ut?

sikkert noen som kan men herre gud da..

ligger xxx antall bilder på nettet allerede om man bare gidder og lete etter dem.

 

Se på denne artikkelen om XPS M1530: http://www.notebookreview.com/default.asp?...D%2C+2GB+RAM%29,

nesten helt nederst på siden er det et bilde av PC`en med 9-cellers batteri :D

Lenke til kommentar
Har tittet litt på denne PC-en og ønsker å kjøpe med 9-cellers batteri. Er det noen som kan ta et bilde av PC-en sin med 9-cellers batteri og vise hvor langt det stikkker ut?

sikkert noen som kan men herre gud da..

ligger xxx antall bilder på nettet allerede om man bare gidder og lete etter dem.

http://www.hardware.no/artikler/compal_ifl-90-/40711/2

 

Se på denne artikkelen om XPS M1530: http://www.notebookreview.com/default.asp?...D%2C+2GB+RAM%29,

nesten helt nederst på siden er det et bilde av PC`en med 9-cellers batteri :D

 

PC-en ser faktisk helt ok ut med 9 cellers batteri, sett i forhold til Multicom sin Compal IFL91

http://www.hardware.no/artikler/compal_ifl-90-/40711/2

Lenke til kommentar

ser at det er noen som klager på dårlig skjerm her, og det gir meg bare enda mer lyst på å holde ut til led skjermen kommer, men det tar jo alverden av tid... :ermm:

Trudde denne skjermen skulle komme rundt disse tider, men har ikke sett noen spor på dell.no om at dette skal komme snart. Noe som jeg har gått glipp av når det gjelder denne skjermen?

Lenke til kommentar

Fikk ikke med meg hvilken farge du tengte deg :innocent:

Ellers som det ble nevnt er det ikke no serlig bra sjermer p[ b'rbare i det hele tatt s[ jeg ville bare bestillt.

N[r folk over hele youtube og p[ mange forum skryter uhemmet av den er det nok bare noe som en eller annen ekstra pirkete fyr har kommet med.

 

PS> Kj;rer Ubuntu p[ LiveCd n[ bare for og forklare hvorfor ikke EEEEE og AA kommer :blush:

Lenke til kommentar

Jeg har også bestillt sort skjerm. Syntes den røde også er kul, men tror den sorte er mere tideløs, mens den røde kan man fort gå lei av..

 

Når det gjelder det med skjermen; 1280x800 er en ccfl skjerm, som etter mitt skjønn er en dårligere teknologi enn tft som det er på de to større. det som nevnes med refleksjon bør ikke være noe problem med den som er på 1440x900 pga av den ikke er "ultrasharp" men matt, som skal gi bedre bilde, trass i at det ikke ser så fancy ut..

Lenke til kommentar
Når det gjelder det med skjermen; 1280x800 er en ccfl skjerm, som etter mitt skjønn er en dårligere teknologi enn tft som det er på de to større. det som nevnes med refleksjon bør ikke være noe problem med den som er på 1440x900 pga av den ikke er "ultrasharp" men matt, som skal gi bedre bilde, trass i at det ikke ser så fancy ut..

 

Tommy svarte ang. CCFL vs TFT (som altså ikke har noe med hverandre å gjøre), såvidt jeg har forstått er også 1440x900-skjermen blank (ble nevnt for ett par sider siden) selv om den ikke er merket som "Ultrasharp". Matte skjermer har heller ikke bedre bilde enn blanke, men man slipper å være plaget av refleksjon fra lyskilder og sitt eget speilbilde.

Lenke til kommentar
Når det gjelder det med skjermen; 1280x800 er en ccfl skjerm, som etter mitt skjønn er en dårligere teknologi enn tft som det er på de to større. det som nevnes med refleksjon bør ikke være noe problem med den som er på 1440x900 pga av den ikke er "ultrasharp" men matt, som skal gi bedre bilde, trass i at det ikke ser så fancy ut..

 

Tommy svarte ang. CCFL vs TFT (som altså ikke har noe med hverandre å gjøre), såvidt jeg har forstått er også 1440x900-skjermen blank (ble nevnt for ett par sider siden) selv om den ikke er merket som "Ultrasharp". Matte skjermer har heller ikke bedre bilde enn blanke, men man slipper å være plaget av refleksjon fra lyskilder og sitt eget speilbilde.

 

Ok, trodde CCFL var en rimligere teknologi. har vel misforstått et tidligere innlegg da.

 

Jeg skal sitere han slegeren fra dell etter hukommelsen min

- Jeg lurte på denne ultrasharp teknologien. Hva innebærer den?

- Det betyr bare at skjermen er blank. Ser bare dumt ut spør du meg...

 

Det er kilden min til at 1440x900 er matt :p

Lenke til kommentar
Jeg skal sitere han slegeren fra dell etter hukommelsen min
- Jeg lurte på denne ultrasharp teknologien. Hva innebærer den?

- Det betyr bare at skjermen er blank. Ser bare dumt ut spør du meg...

 

Det er kilden min til at 1440x900 er matt :p

 

Gullkorn fra selgerens side ("ser bare dumt ut") :p tro hva han lever av?

 

Spørsmålet ble tatt opp for noen sider tilbake, og da kom det også frem at Ultrasharp betyr blank skjerm ("kontrastbelegg"), men etter ytterligere kontakt med Dell viste det seg at også 1440x900-skjermen hadde blank overflate. Forstå det den som kan...

 

 

Fikk ikke med fargen din ventle... :whistle:

 

har dessverre ikke bestilt eller planer om å bestille en XPS m1530 :) men jeg ville nok gått for en midnight blue... synes den ser småfrekk ut ;)

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...