Gå til innhold

Telenor turbo 16mbit 399,-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei la7dfa-com.

Jeg rekner med å få ca 7600-7800/570. ref min 4000/400 Syncer xxxx/640 (husker ikke helt nedstrøm) yter 3853/530 jemt over

 

Stemmer speedometert på hw ikveld? eller er det blitt justert i nærmeste tiden?

 

Måler mere enn jeg har gjort før.. måler over ca 4100 ned og måler 706 opp jeg nå...

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar
12 000 / 650 here I come!

Uloaden var til å spy av, men skit la gå!

9426575[/snapback]

Er det Telenorkunder som kan bekrefte at disse hastigheten stemmer. Får man nøyaktig 12/.65 eller får man best effort? Det er jo litt merkelig at NGT veldig ofte leverer over 1Mbit upload mens konservative Telenor struper forbindelsen?

9427779[/snapback]

Du får best effort, de sjekker hvor mye linjen din takler og setter linjen din opp til det maksimale. Hastigheten er veldig nøyaktig, får 12mbit her som jeg betaler for.

 

NGT har egne sentraler derfor kan de tilby høyere upload.

 

For å sjekke om du har blitt oppgradert, kan du enten logge inn på modemet ditt eller gå inn på online.no, og se på "Min hastighet".

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar
Du får best effort, de sjekker hvor mye linjen din takler og setter linjen din opp til det maksimale. Hastigheten er veldig nøyaktig, får 12mbit her som jeg betaler for.

9428322[/snapback]

Jeg definerer ikke 8, 12 , 16Mbit som best effort. Best effort er å få den maksimale hastigheten modemet og linjen klarer å synce opp med.

Men jeg kan jo på en måte skjønne Telenor at de vil gi en garantert hastighet til sine kunder istedet for en høyere hastighet. Man slipper så mange forklaringer på kundeservice på den måten.

Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt Turbo også, kan få max 9600/650 men tredobler nesten

hastigheten for bare 50,- mer i måneden alikevel. Hvis det skulle vise seg å ikke være nødvendig kan man jo alltids benytte 14 dagers angrefrist fra datoen tjenesten er levert. En ting jeg er usikker på; vil oppgradering av linja tilsi nye 12 måneders bindingstid?

 

*edit* leif

Endret av jazzfudge
Lenke til kommentar
Da har jeg bestilt Turbo også, kan få max 9600/650 men tredobler nesten

hastigheten for bare 50,- mer i måneden alikevel. Hvis det skulle vise seg å ikke være nødvendig kan man jo alltids benytte 14 dagers angrefrist fra datoen tjenesten er levert. En ting jeg er usikker på; vil oppgradering av linja tilsi  nye 12 måneders bindingstid?

 

*edit* leif

9429711[/snapback]

 

Ja, eller så hadde du måtte betale nesten 800kr mnd for samme linja. For oppsigelse innen de 12 mnd så må du betale inntil 1000,- avhengig av hvor lenge det er igjen av avtalen.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd noen dager å få bestilt ADSL Turbo, problemet er bare at jeg har 2 måneders oppsigelsestid hos nåværende leverandør (har også bindingstid til 1/11).

Gikk først gjennom bestillingen, men fant ingen mulighet for å velge oppkoblingsdato (kobler de opp før bindingstiden/oppsigelsestiden får jeg jo gebyr fra nåværende leverandør), sendte mail til de, ble henvist til telenorexperten til ca 26kr/min, som kunne fortelle meg at bestillinger måtte utføres på nett.

Altså sliter jeg. Telenorexperten sa at de i løpet av september ville få inn en mulighet for å gi de en melding.

Jeg spurte telenorexperten om jeg ikke bare kunne bestille og ringe de igjen og be de sette datoen 2mnd frem i tid, men det gikk ikke.

 

Jeg får prøve med jevne mellomrom. Alternativet er jo å si opp nåværende leverandør og bestille fra Telenor når det er ca en måned igjen. Problemet da er at jeg mest sansynlig blir uten nett en uke eller 2.

Jeg klarer meg uten nett den stunden, men det beste ville jo vært å slippe å være uten nett.

 

På Telenor's sider står det at all henvendelse til kundeservice må gå gjennom web eller telenorexperten.

Når jeg så sender de mail om dette får jeg til svar at det gjelder alle henvendelser.

Jeg vil nå påstå at en feilmelding ikke går som en henvendelse til kundeservice, men meg om den.

Lenke til kommentar
Du binder deg til å betale 399,- i mnd i 12mnd, de kan ikke sette opp prisen før denne perioden er over, men da er du også fri til å skifte eller si det helt opp.

9451275[/snapback]

 

Ok.

 

Jeg så at maksimal nedlastingshastighet var rundt 9000 og opplastningshastighet 701

 

Lønner dette seg da? Hva vil gå fortere? Selve surfingen osv?

9451375[/snapback]

Alt vil gå fortere..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...