Gå til innhold

Telenor turbo 16mbit 399,-


Anbefalte innlegg

Flere som har lagt merke til dette tilbudet?

 

Hva er egentlig tanken bak det når du får opptil 16mbit til 399kr,og 6mbit til 499kr? :ermm:

 

Sendte de en mail i dag for å bytte ned fra max til turbo og i tillegg beholde den samme hastigeten, noe som gikk. Så betaler 399,- for 12mbit, siden linjen ikke takler mer. :)

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå er det jo bare 700 kbps opp da.. Typisk..

9353634[/snapback]

Ja, ADSL/ADSL2+ byr ikke på noen super opplastningshastigheter.

Trøst deg med at hastighetene Telenor oppgir er netto hvertfall. Du får den hastigheten som står der (hvis du er nærme nok og slikt) i motsetning til andre som bruker bruttohastigheter.

Lenke til kommentar
Veldig enkelt kva som er forskjellen på Max og turbo:
* Dette abonnementet gir kun tilgang til kundeservice på web eller via Telenoreksperten på 820 90 100.

 

Altså er suppoerten er anten mail/webformbasert eller noko ein må betale for.

9353613[/snapback]

Okey, tror det skal mye til å bruke 150kr på support måneden.

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar
Telenoreksperten betales direkte med telefonen. Du ringer telefonnummer 820 90 100 og takseres 26,- per minutt fra du får svar. Samtalen vil bli brutt etter 15 minutter. Dersom problemet ikke er løst innen 15 minutter vil du bli oppringt umiddelbart av Telenoreksperten. Dette koster ikke noe ekstra, men gjelder kun videre feilsøking på samme problem inntil 15 minutter. Tjenesten har derfor en makspris på 390,- pr. henvendelse

Tja... ikke så billig hvis du først trenger hjelp da.

Lenke til kommentar
Ganske dyrt det, ja. Får håpe det ikke er salg trikset, at linjen er mer ustabil enn de andre, og på den måten tenker de å tjene inn pengene på support..

9353816[/snapback]

 

Haha! Ville vært genialt gjort isåfall!

"Hei , jeg får ikke linjen til å fungere.."

"Hvilken linje har du?"

"Turbo.."

"Aaaah, det er fordi du trenger en PIN-kode, vent litt.."

*vente...*

*vente......*

*vente........*

Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke... Det er ihvertfall et kjempetilbud mener jeg! Har bestillt det og da får jeg maks utnytte av linja som maks takler 14500/700. Nå bare venter jeg på at det skal bli registrert hos dem.

 

Noen som har en pekepin på hvor lang tid det tar? Stod på kvitteringen at det tok noen uker, men det kan jo umulig ta så veldig lang tid?

Lenke til kommentar
Noen som har en pekepin på hvor lang tid det tar? Stod på kvitteringen at det tok noen uker, men det kan jo umulig ta så veldig lang tid?

 

Hos meg tok det 1 døgn, men sikkert pga av at jeg allereie var på rett port i sentralen. Om ikke du er det tar det vel omtrent 1 uke.

Lenke til kommentar

Er jeg tjent med og kan bestille Turbo * 16000/700 kbps 4788,- 399,- (netto hastighet vil bli ca 8000/600 kbps) da min avstand til sentralen er :

Total linjelengde inkludert inntak: 1157 meter

Lengde på inntak: 100 meter (standard)

Linjestatus: Aktiv linje

Tråddiameter: 0,6 mm eller høyere

Fabrikat på utstyr: Ukjent

Mulig produktklasse: 64-4352 2 par

og når sentralen min ikke har utsyr for å klare mere enn brutto/sync:

Høyeste produktklasse: ADSL 9600/704

Høyeste nedlastingshastighet pr trådpar: 9600

Høyeste opplastingshastighet pr trådpar: 704

Jeg har idag Pluss 4000/400 kbps 5028,- 419,-

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...