Gå til innhold

Prekestolen - løst og fast om tro


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Religion slår til igjen...

http://www.bbc.co.uk...d-asia-22423815

 

Sånt er veldig trist, men man ser det "overalt" - når styresmakter ikke evner å bedre forholdene for folket sitt, ender de misfornøyde til slutt opp i noe uønsket, og ofte er det en eller annen religion som tar imot "flyktningene"

 

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hvorfor er det slik at om to religiøse med forskjellige religioner, eller en ateist for den slags skyld, diskuterer, så handler det alltid om å prøve å overbevise den andre om at sin religion er mer korrekt. Er det så forbanna umulig å respektere at vi tenker og tror forskjellig?

Du må skille mellom respekeptere person og tro. Og hvorfor mener du (bevisst eller ubevisst) at det er helt OK for troshoder å gå ut å forkynne mytene om jesus og lignende religiøs visvas mens det så og si er strengt forbudt å spre fakta og viten den andre veien? Har faktisk møtt religiøse folk som har blitt rasende på meg i min "mangel" på respekt, slik de så det, når jeg pillet fra hverandre påstandene de kom med når de skulle selge meg jesus på korset, da det selvfølgelig var JEG som var den respektløse som ikke kjøpte løgnene og mytene med en gang, slik disse troshodene er opplært til å tro at dette skal respekteres og tros blindt på...

 

"Du skal ikke dømme religiøse for hva de tror på, men hva troen får dem til å gjøre", var en kommenter min farfar sa engang (som forøvrig hadde vært lærer (også religions lærer) i 42 år uten å ha vært borte fem minutter engang, jeg har diplomet hans som bevis på det hjemme et eller annet sted enda, det det virkelig er en enestående bragd...) og så langt stemmer det. Noen religiøse klarer å respektere andre ved å la være å prakke disse mytene på andre og noen klarer det overhodet ikke... I sistnevnte kategori stiller alt fra nyfrelste kristne "overfallsmenn" på gata til selvmordsbombere, som bare MÅ ut og fortelle verden og de som de treffer hvor fantastisk religionen de tror på er, noen mer tydelige enn andre... Så respekt går tydeligvis begge veier og så langt er ikke respekten troende har ovenfor ikke-troende oppe på det nivået det skal være, ikke på langt nær...

 

Så kan en jo fortsette å lure på hvorfor det er anset som reskepløst å påpeke helt klare feil, mangler og defekter hos religiøse når vi har godt og vel 1600 kirker her i landet som står å preker disse mytene som om de skulle være en sannhet. Beklager å måtte si det, men den reskepten du her etterlyser er i det store og hele enveiskjørt, fordi det kun er i sekulære samfunn du finner frihet og respekt for alle...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Prester blir vel like kåte som hvermansen tenker jeg, så jeg forstår ikke helt hvorfor han ikke lenger er prest, da det ikke var i embedet som prest han gjorde dette, men som privat person....

 

Hadde han stått i med horer i beste kjærketid skulle jeg forstått reaksjonen, men det bunner vel ut i innbildningen om at prester er bedre mennesker enn alle andre da, fordi han er prest, et utopi som går på trynet gang på gang...

 

Men i mine øyne så har han, som privat person, brutt svensk lov men det har da vel ikke kirken noe med? Hadde han mistet sin stilling som prest om han hadde kjørt for fort og fått femten tusen i bot også mon tro? Hvis ikke så er dette hykleri på lavt plan...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-9qGJlz

Sannheten om Jesus

 

http://vimeo.com/17960119

 

En moderne og særdeles godt laget om ateisten Lee Strobel, som var journalist og etterforskende rapporter i Chicago Tribune, og som fikk sit livs store utfordring, da kona hans plutselig ble en kristen. Han trodde først at det skulle være en lett sak, å få henne bort fra det han trodde var en overtroisk kult. Men jo mere han gikk inn i materialet, jo mere overbevist ble denne ateisten etter hvert, om at Jesus faktisk måtte være den Bibelen sier han er. Journalisten gikk inn i en dyp etterforskning omkring Bibelens opprinnelse og budskap, og gav seg ikke før han fikk svar. Usedvanlig og spennende film, spekket med intervjuer med eksperter på bibelforskning og arkeologi, som gir deg grundig svar på dine spørsmål og all din skepsis overfor Bibelen, og hvem Jesus egentlig er. Må sees!

Lenke til kommentar

Ja, eller bare en helt vanlig mann som ikke klarer å styre sine lyster

 

:)

Tja.. Når "en helt vanlig mann ikke klarer å styre sine lyster" ender han kanskje opp med en ekstra skjokkolade eller forlengelseskabel på butikken. Jeg vil nødig sette det på samme linje som å utnytte sin stilling til å sexuelt misbruke mindreårige.

 

 

 

Tenke seg, her er jeg så vant til at prester er pedofile, at jeg ikke engang fikk med meg at det "kun" var kjøp av sex fra en prostituert.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

 

Både mer poetisk og musikalsk er Slayer sin sang "Jesus Saves". Det går ganske raskt så fest sikkerhetsbeltet før du starter.

 

 

Ser du har utmerket musikksmak. Godt du står opp mot kristen hjernevask. Denne syns jeg treffer spiker'n ganske bra:

 

"it's you who sees everything upside down, and I feel sorry for you."

 

 

Start again Satan is in

Witch trials begin once again once again

Christian society can't see eye to eye with me

Mentally I'll using Satan as an excuse to kill in his name once again

Using Satan as an excuse to kill in his name once again

Baby's blood baby's blood spills onto the tile

Cracks in your smile cameras on but your guest suspects

Can't respond to your accusations to your accusations

 

Close Your eyes to reality an obscenity

So you blame me hyping christian fear

So the truth you can not hear

But what they fear the most - is the shadow inside themselves...

 

Building up pressure that has to be released

Christians kill but the church is not blamed in the least

Satanic scapegoats blamed for evil

Created by all man created created

To sell

Selling your virgin whore

Television media spewing satanic propaganda

Into your mouth and eyes maggots

Into flys maggots maggots maggots into flys into your mouth and eyes

May demons fuck your rotting asshole in christian hell

Flesh, burning, blistering it starts to swell

Start again Satan is in your ass bastard

You're no journalist Satan abortionist

Raising fear for network ratings

So there you go again forgetting all your sin

Blame the innocent for other's insane crimes

Scapegoat

No hope...

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...