Gå til innhold

Billig-bærbar i september


Anbefalte innlegg

Endelig en laptop jeg kan tenke meg, har alltid hatt lyst på en liten ultraportabel sak, som fint duger til surfing og å se på film på. Prisen er jo også direkte hyggelig...

 

Kan tenke meg batterilevetiden blir ganske fin også?

9329894[/snapback]

 

 

Battery life: 3 hours (4-cell NiMH: 5200mAh, 2S2P) for både 701 og 1001

 

Spørs litt på hva batteriprisen blir, kan jo kanskje ha flere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Endelig en laptop jeg kan tenke meg, har alltid hatt lyst på en liten ultraportabel sak, som fint duger til surfing og å se på film på. Prisen er jo også direkte hyggelig...

 

Kan tenke meg batterilevetiden blir ganske fin også?

9329894[/snapback]

 

 

Battery life: 3 hours (4-cell NiMH: 5200mAh, 2S2P) for både 701 og 1001

 

Spørs litt på hva batteriprisen blir, kan jo kanskje ha flere.

9330207[/snapback]

 

3 timer var ikke så ille, men det kunne god ha vært mer, forhåpentligvis blir det et valg om bedre batterier. Hvis ikke er det jo ikke noe problem og ha flere batterier.

Lenke til kommentar
Virker som en artig maskin, og jeg skjønner jo at de må spare inn på den, men jeg skulle øsnke den hadde litt mer minne allikevel, det er alltid minnet som blir problemet først med gamle maskiner...

 

AtW

9330384[/snapback]

1 GB av like brikker kan umulig koste så mange hundrelapper. (bare den støtter mer)

Lenke til kommentar

Jeg er litt skeptisk til hvor behagelig det vil bli å surfe på en skjerm med 800x480 oppløsning. Men den duger sikkert til en hel rekke andre ting. Regner med det er USB-porter på den så man få koblet til både eksterne harddisker, TV-kort, mm. Avspilling av film og musikk er bruksområder jeg ser for meg. Samt en grei PC til å slå opp nedlastede bussruter, Obs-tilbud osv på i gangen før man skal ut. Evt. en maskin å ha med seg på ryggsekktur i utlandet uten å være så veldig redd for å miste en dyrebar PC. Backup av foto fra digitalkameraet kan den også gjøre. Men 800x480 er ikke noe jeg ville sittet foran og jobbet med lenge av gangen.

 

Er det skjermutgang på den? Sånn at man kan koble den til en TV med 1367x768?

 

Redigert: Jupp, det er skjermutgang på den :) Og 3-4 USB-porter. :)

http://www.eeeuser.com/wiki/eee_pc_701

Det går vist også rykter om versjoner med større skjerm.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg melder meg herved inn i "jeg skal ha en sånn!"-klubben. Veldig bra konsept! Jeg bruker en dell d410 (12", 1.7kg), men er ofte (senest for 6 timer siden) i situasjoner hvor selv den blir litt stor.

 

Tror imidlertid viktigste bruksområdet blir å ha den stående på kjøkkenbenken eller i sofaen når jeg bare skal sjekke noe kjapt på nett :)

Lenke til kommentar
For lav oppløsning var det første jeg tenkte på. De fleste websider i dag er utviklet for den oppløsningen.

 

Ellers virker den fin :)

9331469[/snapback]

 

mtp at skjermen er så liten så tror jeg oppløsningen er helt kurrant.

genial pc å ha med seg på skole osv. Bare skaffe et beskyttende etui slik at man bare kan legge den i en bag/sekk når man drar hjemmefra. :)

Lenke til kommentar

denne er nok på ønskelista her også. har vært det siden første dagen jeg hørte om den.

 

den passer perfekt inn i oppsettet jeg kan tenke meg:

 

en laptop for web, mail og annet hverdagsbruk

 

en desktop til tyngre jobber som spill og tilsvarende.

 

også har en noe å slå opp problemer på om ting går til helvet.

 

morsomt hvordan vi har gått fra at en pc var spesielt, til at en trenger å ha to for å virkelig fungere. pluss mobil, og kanskje noe annet også.

Lenke til kommentar
Genialt.. her har vi en maskin som jeg kommer til å kjøpe.. veldig greit å ha med seg når man er ute å farter da.. Bærbaren jeg har i dag er dessverre litt for stor og klumpete til at jeg orker å ta den med på alle turene..

9330371[/snapback]

 

Second that.

9332411[/snapback]

Third.. 800-900 gram ca 1 kg er ingenting .. får se batteri levetid... film drar den nok og en bra surfe maskin er den helt sikkert. kommer hvertfall til og skaffe en slik en

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...