Gå til innhold

Billig-bærbar i september


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg venter på ASUS Eee PC 1001, versjonen med 10" skjerm, før jeg åpner lommeboka. Den skal vistnok komme i 2008, forhåpentligvis i starten av 2008. Startprisen på den skal i følge wikipedia bli 299 US$ med 8GB, altså 50% mer enn den billigste 7"-versjonen med 2GB.

 

Hvis dagens lave dollarkurs holder seg så tror jeg prisen kan komme ned mot 2500kr her hjemme, inkludert moms. (Den billigste med 7" skjerm tipper jeg kommer på ca 1800 kr)

Lenke til kommentar
Utrolig tøfft det blir å ha en slik en. Man kan sitte på bussen eller hvor som helst og late som man er en linux-nerd! Hva kan vel være bedre?

9329760[/snapback]

 

...å sitte på bussen og IKKE være linux-nerd? Det blir mere damer på deg da. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Utrolig tøfft det blir å ha en slik en. Man kan sitte på bussen eller hvor som helst og late som man er en linux-nerd! Hva kan vel være bedre?

9329760[/snapback]

 

...å sitte på bussen og IKKE være linux-nerd? Det blir mere damer på deg da. :p

9336239[/snapback]

Visste at det innlegget ville komme. :!:

Lenke til kommentar

Vel Du kan vel dra like mye damer selv om du holder på med Data som hobby, Men nå regner jeg med du brykte nerd som prinsipp:P da anter jeg du mener nerd som en Tykk brille brukende lating, som kunn intrisserer seg for hva som hvises av tall og bokstaver på skjermen. slike mennesker er vel ikke sånn fordi de er nerder.. er vel heller fordi de er sære, usosiale mennesker med liten lidenskap for sivilasjonen rundt seg. =)

Lenke til kommentar

jeg skal i vertfall ha en slik.

Men når vi er inne på det... er dette dyr teknologi i forhold til vanlige maskiner, noe som kommer til å endre seg nå som den kommer i salg, regner med nesten halvering i prisen viss asus selger det de har planer om å gjøre...

 

uansett, kjøper en slik pågrunn av at den er ultra portabel og kraftig nok til det jeg trenger den for :D

Lenke til kommentar
jeg skal i vertfall ha en slik.

Men når vi er inne på det... er dette dyr teknologi i forhold til vanlige maskiner, noe som kommer til å endre seg nå som den kommer i salg, regner med nesten halvering i prisen viss asus selger det de har planer om å gjøre...

 

uansett, kjøper en slik pågrunn av at den er ultra portabel og kraftig nok til det jeg trenger den for :D

9338510[/snapback]

 

mtp at en ultraportabel (10") koster over 10k så syntes jeg ikke at denne asusen er noe som skiller seg ut som en dyr pc. Tror nok det er fysiske hindringer som gjør at denne ikke er kraftigere. (varmeutvikling) Klart den har begrensede brukesområder, men den er jo genialt liten. Gleder meg til å drasse med meg denne hvor enn jeg går. :D

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Jeg tror jeg venter på ASUS Eee PC 1001, versjonen med 10" skjerm, før jeg åpner lommeboka. Den skal vistnok komme i 2008, forhåpentligvis i starten av 2008. Startprisen på den skal i følge wikipedia bli 299 US$ med 8GB, altså 50% mer enn den billigste 7"-versjonen med 2GB.

 

Hvis dagens lave dollarkurs holder seg så tror jeg prisen kan komme ned mot 2500kr her hjemme, inkludert moms. (Den billigste med 7" skjerm tipper jeg kommer på ca 1800 kr)

9333597[/snapback]

Håper denne spådommen stemmer.

Lenke til kommentar
Du går heller for Pidgin om du ikke skal ha Windows installert på den pcen da.

Windows Messenger under linux blir vel å gjøre det litt tungvint.

9336471[/snapback]

 

skrivebordet er vist kde, og der er kopete default im klient. en im klient jeg forøvrig går god for når det gjelder å koble til msn, bruker den hver dag.

 

her er forøvrig en side jeg kom over, vet ikke om den har blitt nevnt før:

http://www.eeeuser.com/

 

og via nevnte side så kom jeg over denne:

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3829

 

som viser en del bilder av maskinen i bruk.

 

ett bilde viser dialog for førstegangsoppsett av kopete, og andre viser en launcher som asus har laget til for å lette bruken av maskinen.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Du går heller for Pidgin om du ikke skal ha Windows installert på den pcen da.

Windows Messenger under linux blir vel å gjøre det litt tungvint.

9336471[/snapback]

 

skrivebordet er vist kde, og der er kopete default im klient. en im klient jeg forøvrig går god for når det gjelder å koble til msn, bruker den hver dag.

 

her er forøvrig en side jeg kom over, vet ikke om den har blitt nevnt før:

http://www.eeeuser.com/

 

og via nevnte side så kom jeg over denne:

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3829

 

som viser en del bilder av maskinen i bruk.

 

ett bilde viser dialog for førstegangsoppsett av kopete, og andre viser en launcher som asus har laget til for å lette bruken av maskinen.

9339864[/snapback]

 

Nydelig funn den siste linken der. 10sec bootup, det er imponerende!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...