Gå til innhold

Billig-bærbar i september


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Datating: Jeg tror ikke delene er spesielt påkostet i denne. Det er en veldig low-end maskin.

 

Dette var interresant helt til jeg så prisen.

9342642[/snapback]

Jeg tror prisen blir bedre enn det som er forespeilet i artikkelen. Der har de oversatt 199 - 369 US$ til 2000 - 4000 kr. Altså en omregning på 8 kr/US$ + 25% moms. Jeg tror prisene vil bli litt lavere enn det. F.eks 7 kr/US$ + 25% moms. (Dollarkursen er i dag 5,92 kr/US$.) Da blir prisene henholdsvis 1740 - 3230 kr. Jeg tror også at prisene kommer til å synke noe i månedene etter lanseringen. F.eks få et prisfall når 10"-versjonen kommer.

Lenke til kommentar
Husk at delene som skal inn i en liten 7" ofte er litt mer påkostet enn en standard 15,4" også. Dette er jo en billig og liten pc som er perfekt til å ha med seg rundt omkring. Denne kan jo også brukes som bærbar dvd-spiller på ferier og/eller lange bilturer.

9342655[/snapback]

 

Det blir jo litt vanskelig, hvertfall om man ikke kjøper med ekstern dvdspiller.

Lenke til kommentar
Husk at delene som skal inn i en liten 7" ofte er litt mer påkostet enn en standard 15,4" også. Dette er jo en billig og liten pc som er perfekt til å ha med seg rundt omkring. Denne kan jo også brukes som bærbar dvd-spiller på ferier og/eller lange bilturer.

9342655[/snapback]

 

Den har ikke optisk drev... :innocent:

Men legge over filmer i .avi eller et annet format burde være 0 problem.

Lenke til kommentar

Dette var en utrolig gledelig nyhet. :)

Har lenge sett etter ultraportable PC-er til en billig penge. Har fått intrykket av at alle 12 tommere og mindre koster 14 tusen ++

 

Så denne skal kjøpes, vil ikke tro at surfing bli noe spesielt problem. I tillegg til at den kjører linux som er ganske immun mot spyware og annet snusk.

Linux har jo også mindre hardware krav for å kjøre glatt, så dette blir flotte greier.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Det jeg er spent på er om den kommer til å inneholde en såpass inteligent bios slik at man faktisk kan installere et OS fra en ekstern CD/DVD rom. Liten vits om man må plages for å installere et annet OS foreks. Man har sikkert valget for installasjon over nettverk, men det kan være veldig tungvint.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+6132
ser pokker meg ut som den der kjører windows.

men hvorfor i pokker blir samme bilde brukt to ganger?

9430816[/snapback]

 

Den der kjører windows, enten win xp med win2k look, eller så er det win2k som har blitt installert på maskina.

 

EDIT: post nummer 1111!

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
hmm, win2k look sier du.

pokker jeg har blitt lurt før jo!

den linuxen som kommer installert har kde med ett theme som er fordømt lik windows :(

9432524[/snapback]

 

det kan godt hende det når jeg tenker meg om..

Lenke til kommentar

Genialt! minnekort øker jo stadig i kapasitet og blir raskere. Det betyr at man kan oppgradere PCen jevnlig etter hvert som behovet for lagring øker med årene. Per i dag er 8GB til 656 kr det største som er tilgjengelig på SDHC, men neste år blir det sikkert 16GB og 32GB i 2009 osv. At man kan oppgradere til 1GB minne er også en fordel. Kanskje man til og med kan putte inn en 2GB SODIMM-brikke?

Lenke til kommentar

Det er kanskje håp for det, men da syntes jeg det er rart ingen har nevnt det. Sidene som sier at man kan oppgradere minnet sier jo bare at man kan oppgradere fra 512mb til 1gb minne, vet ikke helt hvorfor det skal være begrenset til bare 1gb, ser jo ut som det er helt standard laptop minnebrikke i bruk på det bildet, men igjen rart at de bare nevner at det går å oppgradere bare til 1gb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...