Gå til innhold

Verdens beste film - finale


Hvilken av disse mener du er verdens beste film?  

506 stemmer

  1. 1. Hvilken av disse mener du er verdens beste film?

    • 2001: A Space Oddysey
      30
    • Die Hard
      32
    • Fight Club
      38
    • Forrest Gump
      67
    • Lord of the Rings
      96
    • Pulp Fiction
      57
    • Saving Private Ryan
      21
    • Star Wars
      44
    • The Good, the Bad and the Ugly
      30
    • The Shawshank Redemption
      91


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1 The Shawshank Redemption---- min karakter: 10

 

2 Fight Club ---- min karakter: 10

 

3 The Good, the Bad and the Ugly ----min karakter: 10

 

4 Forrest Gump ---- min karakter: 10

 

5 Lord of the Rings ---- min karakter: 10

 

6 Die Hard ---- min karakter: 9

 

7 Saving Private Ryan ---- min karakter : 7

 

8 Pulp Fiction ---- min karakter: 6

 

 

Ikke sett enda:

Star Wars

2001: A Space Oddysey

Lenke til kommentar

Veldig til krangling her då, det er sjølvsagt umogleg å kalle ein film "verdas beste" på same måte som du kaller Linda Grubben verdsmester for å ha vunnet 15km skiskyting i verdsmesterskapet.

 

Einaste ein kan finne med ein avstemning er den filmen fleirtalet liker best. Dei som stemmer på filmen som til slutt vinn vil sjølvsagt være nøgd, dei som ikkje opplever dette, eller ikkje har sin favorittfilm på lista vil kanskje føle seg litt snytt pga. denne dumme undersøkelsen.

 

Ikkje gjer det meir høgtideleg enn nødvendig, ta resultatet som det kjem og lev med det.

 

For øvrig synest eg at LOTR-triologien bør forbli ein film, det er klart at dei er ganske forskjellige, men liker du den eine så liker du sannsynlegvis dei andre og. Litt annerledes med Star Wars sidan det på ein måte er to triologiar i kvar sin tidsepoke, men igjen, det er mykje det same som går igjen. Lyssverdkamp og romkrig.

 

Mi stemme gjekk til LOTR.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Siden jeg ikke har noe bedre å gjøre:

 

 

1. 2001: A Space Oddysey --- 10

 

2. The Good, the Bad and the Ugly --- 9

 

2. Pulp Fiction --- 9

 

2. Fight Club --- 9

 

3. Forrest Gump --- 8.5

 

4. The Shawshank Redemption --- 8

 

5. Die Hard --- 7.5

 

5. Saving Private Ryan --- 7.5

 

5. Star Wars (tar dette som første filmen) --- 7.5

 

6. Lord of the Rings --- dette er jo en triologi (slik jeg ser det), men filmene fortjener vel noe mellom 7 og 8 (selv om jeg ikke kan fordra dem og synes de er forferdelig oppskrytte. Bra filmer likevel, ikke til å komme bort ifra).

Lenke til kommentar
6      Die Hard                             ----   min karakter:      9

 

8      Pulp Fiction                     ----        min karakter:    6

 

9285987[/snapback]

 

Die Hard 3 karakterer bedre enn Pulp Fiction?

9286136[/snapback]

 

JA :roll: Die Hard er mange ganger bedere enn pulp fiction syntes jeg iallefall :yes:

Lenke til kommentar

Det er vel kun to filmer på den listen der jeg gir 10'er. Men så er jeg sparsommelige med de og en film får kun 10 hvis den har gitt en helt ekstraordinær opplevelse. Noe som gjør at filmen i seg selv er avhengig av andre utenforstående faktorer som dagsform, hvem man ser den med, når man ser filmen osv.

 

Men det er mange 9'ere der. Saving Private Ryan er den jeg syntes fortjener plassen minst, og det på tross av at den er regissert av min favoritt og har en av mine favorittskuespillere i hovedrollen. Men jeg har kun sett den på kino så det er vel på høy tid å se den igjen snart og gi den en ny sjangse.

Lenke til kommentar
Det er vel kun to filmer på den listen der jeg gir 10'er. Men så er jeg sparsommelige med de og en film får kun 10 hvis den har gitt en helt ekstraordinær opplevelse. Noe som gjør at filmen i seg selv er avhengig av andre utenforstående faktorer som dagsform, hvem man ser den med, når man ser filmen osv.

 

Men det er mange 9'ere der. Saving Private Ryan er den jeg syntes fortjener plassen minst, og det på tross av at den er regissert av min favoritt og har en av mine favorittskuespillere i hovedrollen. Men jeg har kun sett den på kino så det er vel på høy tid å se den igjen snart og gi den en ny sjangse.

9286241[/snapback]

Hvilke 2 filmer fortjener 10 da? :)

Lenke til kommentar
Men "The Shawshank Redemption", "2001: A Space Oddysey" og "The Good, the Bad and the Ugly". Er det veldig gamle filmer eller?

9286322[/snapback]

Nei, de er ikke veldig gamle. Men det kommer an på hva du definerer som "veldig".

"The Shawshank Redemption" - 1994

"2001: A Space Oddysey" - 1968

"The Good, the Bad and the Ugly" - 1966

 

Alle er laget i min levetid, altså ikke veldig gamle... :cool:

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Stemte på Star Wars. Må nevnes at jeg bare har sett halvparten av disse filmene. :blush:

 

Men "The Shawshank Redemption", "2001: A Space Oddysey" og "The Good, the Bad and the Ugly". Er det veldig gamle filmer eller?

9286322[/snapback]

 

The Shawashank Redemption 1994

2001 ... 1968

The good, the bad... 1966

 

så ikke så veldig gamle. Men de er alle tre Klassikere og virkelig flotte filmer de fleste som intresserer seg over bør se. Min favoritt blandt de er 2001, men så er jeg en svoren Kubrik fan og elsker hvordan han komponerer bildene sine, og lager bringer frem stemninger og følelser. Det er rett og slett en vakker film ;)

Lenke til kommentar

Må si meg enig med Dotten her. Er én film jeg vil gi full pott her, 'The Good, The Bad and The Ugly', og den er den eneste filmen her som har gitt meg en veldig spesiell filmopplevelse. Den fanget meg som ingen av de andre filmene her klarte.

 

Andre filmer jeg setter høyt er Star Wars, Pulp Fiction og Forrest Gump. The Shawshank Redemption og Die Hard er heller ikke så ille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...