Gå til innhold

Verdens beste film - finale


Hvilken av disse mener du er verdens beste film?  

506 stemmer

  1. 1. Hvilken av disse mener du er verdens beste film?

    • 2001: A Space Oddysey
      30
    • Die Hard
      32
    • Fight Club
      38
    • Forrest Gump
      67
    • Lord of the Rings
      96
    • Pulp Fiction
      57
    • Saving Private Ryan
      21
    • Star Wars
      44
    • The Good, the Bad and the Ugly
      30
    • The Shawshank Redemption
      91


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dotten, gidder du dele LotR i tre? Thanks.

 

9285533[/snapback]

 

Og Star Wars i seks?

 

Denne listen er et resultat av alt for stor overvekt av unge menn på dette forumet. I object, your honor. But let us not fight in the war room. I will not give them my bodily fluids.

 

Men man kan vel trøste seg med at det er flere som har mange gode filmopplevelser foran seg hvis denne listen skal representere høydepunktene til vårt publikum :)

Lenke til kommentar
Dotten, gidder du dele LotR i tre? Thanks.

9285533[/snapback]

 

Hvorfor?

 

For å sitere Randal fra Clerks 2: All it was, was a bunch of people walking, three movies of people walking to a fucking volcano. :yes:

9285577[/snapback]

Vel, du kjenner meg, jeg liker å ha ting skikkelig. Die Hard er den første i en serie, GBU er den siste i en triologi. Star Wars er enten en film i en serie på 3, og deretter 3 nye, eller det kan være den første filmen. Lord of the Rings er tre filmer med tre ulike karakterer på IMDb, tre forskjellige summer på RottenTomatoes og essensielt tre forskjellige filmer. Jeg vil bare ha litt orden på det, sånn at det ikke blir en del av en triologi som får andreplassen, bak en triologi på førsteplass.

Lenke til kommentar
Det ble 2001. Jeg synes det er en forskjell på tidenes beste film og min favorittfilm, og 2001 topper begge listene. Hvis jeg derimot skulle laget en liste videre over de beste filmene vs mine favoritter, så ville blant annet Armageddon kun kommet på favorittlisten mens Citizen Kane ville vært nummer 2 på best-listen. Forskjellen er et forsøk på å være så objektiv som mulig vs et forsøk på å være så subjektiv som mulig. ^^

9285533[/snapback]

Interessant tanke, men jeg tillater meg å være delvis uenig. Det som er "best" blir valgt ut fra personlige preferanser og tolkning av filmhistorie og -kunst. Kriteriene som går av med seieren blir favorisert, ergo det er egentlig det samme.

Lenke til kommentar
Jeg lar være å stemme, siden jeg ikke mener noen av dem er verdens beste. Hadde temaet vært hvilken som er best av de nevnte hadde valget stått mellom 2001 og The Good, the Bad and the Ugly. Et par andre semifinalister hadde også vært aktuelle om de hadde nådd finalen.

 

Enig med Dotten: Mange her har noe å se fram til.

 

Geir :)

9285611[/snapback]

Hm, er det bedre med en avstemning hvor alle stemmer, selv om det bare blir på den de liker best, eller en hvor man kun stemmer hvis man finner favoritten sin på listen? Hadde 2001 manglet så hadde jeg vært usikker på hva jeg hadde gjort.

Lenke til kommentar
Hm, er det bedre med en avstemning hvor alle stemmer, selv om det bare blir på den de liker best, eller en hvor man kun stemmer hvis man finner favoritten sin på listen? Hadde 2001 manglet så hadde jeg vært usikker på hva jeg hadde gjort.

9285628[/snapback]

Tja, nå er jo dette en forumavstemning, den har jo strengt tatt ingen konsekvenser utover underholdningsverdien. Strengt tatt burde det vært et valg for "Ingen av de nevnte". Ellers blir det som en politisk gallup med spørsmålet "Hvilket parti vil du stemme på til valget?" hvor ditt parti mangler blant alternativene. Skal du da gi din stemme til et annen parti, og dermed være med å gi dem et kunstig høyt resultat på målingen?

 

Her er en avstemning over verdens beste filmer, men ingen av Kurosawa, ingen av Fellini, ingen av Bergman, Capra, Huston, Welles, Scorsese, Lang, Tarkovskij, the list goes on...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Nå er vel ingen på listen egentlig en real kandidat til tittelen 'Verdens beste film', men så er det vel særdeles få på dette forumet som virkelig er bevandret i filmens verden (inkludert meg). Jeg ser i alle fall ikke noe i veien med å stemme på den beste av de ti finalistene, selv man kanskje ikke selv mener at den er 'verdens beste'.

Lenke til kommentar
Nå er vel ingen på listen egentlig en real kandidat til tittelen 'Verdens beste film', men så er det vel særdeles få på dette forumet som virkelig er bevandret i filmens verden (inkludert meg). Jeg ser i alle fall ikke noe i veien med å stemme på den beste av de ti finalistene, selv man kanskje ikke selv mener at den er 'verdens beste'.

9285770[/snapback]

Alle må gjøre som de vil. Jeg sa bare hva jeg ville, jeg nekter ikke noen andre å stemme... :cool:

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...