Gå til innhold

Verdens beste film - finale


Hvilken av disse mener du er verdens beste film?  

506 stemmer

  1. 1. Hvilken av disse mener du er verdens beste film?

    • 2001: A Space Oddysey
      30
    • Die Hard
      32
    • Fight Club
      38
    • Forrest Gump
      67
    • Lord of the Rings
      96
    • Pulp Fiction
      57
    • Saving Private Ryan
      21
    • Star Wars
      44
    • The Good, the Bad and the Ugly
      30
    • The Shawshank Redemption
      91


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Die Hard har vært omtalt som den perfekte actionfilmen siden den kom ut.

9287347[/snapback]

 

Nja, Roger Ebert ga den vel en eller to stjerner. Men han bommer jo i ny og ne, han presterte jo å gi Speed 2 tre stjerner (av fire).

9287423[/snapback]

For en tulling. Han gir 2/4, og det eneste han kritiserer, er politisjefen som ikke tror at McClane er en ekte purk. Det er godt vi er forskjellige. :)

Lenke til kommentar
For en tulling. Han gir 2/4, og det eneste han kritiserer, er politisjefen som ikke tror at McClane er en ekte purk. Det er godt vi er forskjellige. :)

9287551[/snapback]

 

Ebert har prestert å vinne Pulitzer for sine bragder som filmkritiker. Så han er ingen tulling akkurat, men en av de mest anerkjente kritikerne. Men man bommer nok i ny og ne når man har vært filmkritiker i 40 år. :)

Lenke til kommentar
Ganske utrolig at Gudfaren ikke er på lista. Det er en fantastisk film (1ern & 2ern), men personlig er det ikke favorittfilmen min!

9289866[/snapback]

 

Det er ikke overraskende. Få har Gudfaren som favoritt-film. Denne kåringen er en "favoritt-film" kåring, ettersom man kun har et alternativ å velge mellom.

Endret av CollectTheCheck
Lenke til kommentar

Stemte på "Star Wars", jeg :)Elsker III-VI, og filmene har gitt meg mye glede.. :)

 

Ellers er det vel Pulp Fiction, Shawshank eller Die Hard jeg hadde stemt på om Star Wars ikke hadde vært der ..

 

Edit: Regner med at "Star Wars" betyr hele serien, da.. Selv om I'ern og II'ern sugde, eide resten :)

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Min stemme gikk nok til Pulp Fiction.

 

Vi stemmer over verdens beste film... Så kommer ikke en gang en av Gudfaren-filmene med i finalen :dontgetit:

9288215[/snapback]

Dette er ikke IMDb ^^

 

Det er for øvrig veldig få som har Gudfaren som sin favorittfilm, sammenlignet med f eks Pulp.

9289682[/snapback]

Gudfaren er vel ikke favoritt filmen min, men jeg syns den er så bra at den burde fått flere stemmer i semi-finalen.

 

Edit: Men ja, du har nok rett i at det ikke er så mange som har den som favoritt.

Endret av Bakke
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det måtte bli SO-2001. Et kunstverk som enda kan fenge nye filminteresserte. savnet forøvrig endel andre filmer som etter min mening er et must i en slik avstemning ...?

:)

Lenke til kommentar
Det måtte bli SO-2001. Et kunstverk som enda kan fenge nye filminteresserte. savnet forøvrig endel andre filmer som etter min mening er et must i en slik avstemning ...?

:)

9295907[/snapback]

Formatet som gjør det. Jeg kan nevne en del av filmene som mangler, en del av Allen, Scorsese, Bergman, mer av Kubrick, Ford Coppola, osv i det uendelige. Dessverre er ingen av disse filmene mine favoritter, så jeg fikk aldri sjansen til å nominere dem. Hadde dette derimot vært en avstemning hvor man tok 200 filmer, alt fra Tarkovsky til Spielberg til Gus van Sant til Michael Bay, og alle skulle gitt karakter på filmene, så ville visse filmer havnet veldig høyt oppe.

 

Erkeeksempelet er Gudfaren, som utrolig mange synes er en klar 10, kanskje en av de beste filmene noensinne, men som mange færre har som sin favorittfilm. Den vinner ikke denne konkurransen fordi det ikke gjelder å appelere til så mange som mulig, men å være favoritten til flest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...