Gå til innhold

Verdens beste film - finale


Hvilken av disse mener du er verdens beste film?  

506 stemmer

  1. 1. Hvilken av disse mener du er verdens beste film?

    • 2001: A Space Oddysey
      30
    • Die Hard
      32
    • Fight Club
      38
    • Forrest Gump
      67
    • Lord of the Rings
      96
    • Pulp Fiction
      57
    • Saving Private Ryan
      21
    • Star Wars
      44
    • The Good, the Bad and the Ugly
      30
    • The Shawshank Redemption
      91


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er vel kun to filmer på den listen der jeg gir 10'er.

9286241[/snapback]

Ser jeg 1000 tilfeldige filmer prøver jeg å gi 100 10ere, osv. 9ere gir jeg kun til filmer jeg elsket men fant feil med, mens alle filmene i pollen er perfekte som de er.

9286476[/snapback]

 

Det der ga ingen mening :)

Lenke til kommentar
Jeg gjentar. Dotten, hvilke 2 filmer vil du gi 10?

9286712[/snapback]

 

Forrest Gump og Star Wars. Mulig også Die Hard.

9286799[/snapback]

Jaok.

 

Gir også "bare" bort 2 10'ere her, og det er til Ringenes Herre og Shawshank Redemption. Ellers er det bare Matrix som har fått tier hos meg :)

Lenke til kommentar
Den la standarden for en hel haug med actionfilmer, og er bedre enn de aller fleste av disse. Men nei, den hører ikke hjemme i denne kåringen.

9286779[/snapback]

 

Tøvprat. Den hører da vitterlig like mye inn i denne kåringen som resten av filmene. Dette er en kåring over forumets mest populære filmer, og selv om jeg er uenig i en slik forenklet og kjedelig måte å gjennomføre en "beste-film kåring", så synes jeg ikke det er spesielt overraskende at det er disse filmene som står igjen i finalen (untatt 2001). Disse filmene representerer det beste fra hver sin sjanger (GBU - Western, Die Hard - Action, Star Wars - Sci Fi, LOTR - Fantasy, Shawshank - Drama) osv...

 

Du ville ikke fått særlig høy odds hvis du hadde tippet Die Hard i finalen, det er tross alt en av tidenes beste actionfilmer.

Endret av CollectTheCheck
Lenke til kommentar
Jeg gjentar. Dotten, hvilke 2 filmer vil du gi 10?

9286712[/snapback]

 

Forrest Gump og Star Wars.

9286799[/snapback]

Filmen eller serien?

9286979[/snapback]

 

Filmen. Både episode IV og spesielt V er en 10'er for min del. Flotte eventyrfilmer. I tillegg opplevde jeg mitt første skumle øyeblikk med "avfallsscenen". Det er brent inn i skallen min for evig og alltid.

 

Filmene har faktisk klart å holde eventyrsjelen for min egen del selv nå som jeg er voksen. Star Wars er en ultimat eventyrfilm med siden av den geniale The Princess Bride. De overgår LOTR-trilogien, som også er ganske gode eventyrfilmer. Men jeg vil heller ha Indiana Jones på den listen fremfor Star Wars og LOTR.

 

Die Hard har vært omtalt som den perfekte actionfilmen siden den kom ut.

9287347[/snapback]

 

Nja, Roger Ebert ga den vel en eller to stjerner. Men han bommer jo i ny og ne, han presterte jo å gi Speed 2 tre stjerner (av fire).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...