Gå til innhold

HDMI-utgang på 360 Premium (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På tide at MS tok en fot innenfor den digitale verdnen vi lever vi.

 

@ PantZman:

 

Hm, må le litt av utspillet ditt her. Så du påstår at du ikke ser forskjell på en 55" full hd 1080p når det kommer til komponent vs hdmi? Vel, jeg har noen nyheter til deg. Bedre er skarpere med HDMI by far.

 

Og HDMI har da kunnet sende lydsignaler før 1.3. Det er jo digitalt min venn ;)

9254503[/snapback]

 

Jeg er ikke noe ekspert på dette, men er det ikke pga begrenset båndbredde på 1.2(og tidligere) som gjør at det ikke kan sendes både lyd og bilde?

Lenke til kommentar

Det kan sendes både lyd og bilde gjennom alle hdmi standarder. MEN, det er bare 1.3 som kan overføre de nye HD lydformatene. Dolby Digital og DTS går imidlertid fint.

 

Når det er sagt så tror jeg allikevel det er blitt sagt at xbox360 ikke kan sende lyd over hdmi.

Lenke til kommentar

Når det er sagt så tror jeg allikevel det er blitt sagt at xbox360 ikke kan sende lyd over hdmi.

9255091[/snapback]

 

Næhei, hvor skal du ta lyden fra da? 360'n har jo ingen egen lydutgang. Det vil jo bli for dumt om du må koble inn en kabel i den andre ("gamle") porten også bare for å ta ut lyden..

Lenke til kommentar
Jeg har den første typen 360, som ikke har HDMI-utgang(?), betyr det at det ikke går ann å spille med HD-oppløsning på en HDTV?

9253364[/snapback]

Dette viser virkelig hvor dårlig MS (og Sony) sin markedsføring er, når folk må spørre om 360 støtter HD står det dårlig til.

 

XBox sin HDMI utgang støtter KUN 1080 oppløsning, ikke 720.  Da må projektoren min nedskalere signalet, og dermed var det slutt på denne runden av Xbox vs PS for min del.

Happy shopping

9253301[/snapback]

For andre er det omvendt, for min del er PS3 sin mangel på støtte av VGA en "deal braker"

Lenke til kommentar
Jeg har den første typen 360, som ikke har HDMI-utgang(?), betyr det at det ikke går ann å spille med HD-oppløsning på en HDTV?

9253364[/snapback]

Dette viser virkelig hvor dårlig MS (og Sony) sin markedsføring er, når folk må spørre om 360 støtter HD står det dårlig til.

 

Nei, det betyr at ikke alle klarer å følge med det siste innen teknologi, når det fins ørti forskjellige typer utganger og HD-begrep. Han vet jo at 360 støtter HD, bare ikke om utgangen gjør det.

 

Som svar på spørsmålet, jo du kan bruke component kabler for å få HD-oppløsning, om du ikke har HDMI.

Lenke til kommentar
Nei, det betyr at ikke alle klarer å følge med det siste innen teknologi, når det fins ørti forskjellige typer utganger og HD-begrep. Han vet jo at 360 støtter HD, bare ikke om utgangen gjør det.

9260681[/snapback]

Hvordan skulle konsollen kunne støtte HD hvis utgangen ikke støtter det, det virker helt ulogisk

Lenke til kommentar
Nei, det betyr at ikke alle klarer å følge med det siste innen teknologi, når det fins ørti forskjellige typer utganger og HD-begrep. Han vet jo at 360 støtter HD, bare ikke om utgangen gjør det.

9260681[/snapback]

Hvordan skulle konsollen kunne støtte HD hvis utgangen ikke støtter det, det virker helt ulogisk

9260910[/snapback]

Det er ganske så logisk egentlig: Konsollen støtter HD, men om man kan bruke HD avhenger av hvilken utgang du bruker. Kompositt og Scart-RGB (hvis det er mulighet for det) støtter ikke HD, mens komponent, VGA og HDMI støtter HD.

Lenke til kommentar
Nei, det betyr at ikke alle klarer å følge med det siste innen teknologi, når det fins ørti forskjellige typer utganger og HD-begrep. Han vet jo at 360 støtter HD, bare ikke om utgangen gjør det.

9260681[/snapback]

Hvordan skulle konsollen kunne støtte HD hvis utgangen ikke støtter det, det virker helt ulogisk

9260910[/snapback]

Det er ganske så logisk egentlig: Konsollen støtter HD, men om man kan bruke HD avhenger av hvilken utgang du bruker. Kompositt og Scart-RGB (hvis det er mulighet for det) støtter ikke HD, mens komponent, VGA og HDMI støtter HD.

9261032[/snapback]

Men hvis komponent, VGA og HDMI støtter HD, så vil jo det si at utgangen støtter HD. Jeg tror nok arokh formulerte seg litt feil når han skrev sin post

Lenke til kommentar

Det er et stort skudd i siden til Xbox at de ikke klarte å lanser HDMI på sine første modeller. Blir litt for mange versjoner av xbox360, men MS er jo kjent for å ha hundre utgaver av hva de gir ut, eks Vista...

 

Denne ble postet i snowdogs humortråd her om dagen:

joy_of_tech_915.gif

 

Er som med xbox - hundre utgaver og selger anbefaler PS3

 

Tror det er mange xbox 360 eiere som føler seg lurt der ute nå. Spesielt når mange flatskjermer kun støtter eks 1080p gjennon HDMI.

Lenke til kommentar
Tror det er mange xbox 360 eiere som føler seg lurt der ute nå. Spesielt når mange flatskjermer kun støtter eks 1080p gjennon HDMI.

9261578[/snapback]

Mange? jeg har ikke hørt om noen flatskjermer som kun støtter 1080p gjennom HDMI :ermm:

9262864[/snapback]

Da vet du av en nå: Sony Bravia 46W2000 støtter 1080p kun gjennom HDMI. Regner med 40 tommeren er likedan.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...