Gå til innhold

HDMI-utgang på 360 Premium (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
sebar?

 

Jeg ser forskjell på analoge og digitale signaler. Klar forskjell, men igjen er kanskje jeg rar?

9263883[/snapback]

Det er forskjell på analoge og digitale signaler. Ingen som sier noe annet. Men når det gjelder xbox360 så er det vanskelig å se forskjell. HDMI har visstnok litt lysere bilde, men det er noe man kan justere på.

Lenke til kommentar
På tide at MS tok en fot innenfor den digitale verdnen vi lever vi.

 

@ PantZman:

 

Hm, må le litt av utspillet ditt her. Så du påstår at du ikke ser forskjell på en 55" full hd 1080p når det kommer til komponent vs hdmi? Vel, jeg har noen nyheter til deg. Bedre er skarpere med HDMI by far.

 

Og HDMI har da kunnet sende lydsignaler før 1.3. Det er jo digitalt min venn ;)

9254503[/snapback]

 

 

sebar?

 

Jeg ser forskjell på analoge og digitale signaler. Klar forskjell, men igjen er kanskje jeg rar?

9263883[/snapback]

Får hive litt mer ved på bålet jeg da.

Jeg bruker komponent fordi jeg får bedre bilde med den kabelen, enn jeg får med HDMI. Greit nok bildet er skarpere med HDMI, men det er ikke nødvendigvis noen fordel, sitter man å ser på oppskalerte dvd'er så vil komponet i mange tilfeller gi bedre bilde. Grunnen til det er at HDMI ikke tilgir en dårlig signalkilde, men komponent glatter ut bilde litt. Samme gjelder digital vs analog på avspilling av cd'er. Hva man foretrekker blir en smakssak. Viss kilden er bra nok, HD-DVD, blu-ray, SACD, Audio-dvd, så foretrekker jeg digital.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

HDMI bryr meg ikke stort, men jeg hadde virkelig satt pris på om de kunne fått ut finger'n og lansert en som ikke høres ut som et jetfly. Min er helt ute av kontroll når det kommer til volum, så skal nok kjøpe en ny så fort de får orden i dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Man får ikke kjøpt HDMI-porten som en add-on, da denne er integrert på hovedkortene på de modellene som har HDMI. Eneste måten å være sikret HDMI på her i Norge er vel å kjøpe Elite.

Lenke til kommentar
Kan du kjøpe HDMI-port separert? Hvor mye koster det? Virker det på 360 Premium?
HDMI bryr meg ikke stort, men jeg hadde virkelig satt pris på om de kunne fått ut finger'n og lansert en som ikke høres ut som et jetfly. Min er helt ute av kontroll når det kommer til volum, så skal nok kjøpe en ny så fort de får orden i dette.
Harddisken (120 GB mot 20 GB) og fargen er forskjellen mellom Elite og Premium. Harddisken vil etterhvert kunne kjøpes løst til 1300 kr, så Elite-versjonen vil lønne seg da prisforskjellen vil bli rundt 1000 kr.
Hva var forskjellen mellom de HDMI modellene? Må du betale mer kun for en ytre farge?
Er det virkelig ingen som bruker søk funksjonen lenger? Disse spørsmålene har jeg svart på minst 7 ganger e siste to dagene!

Tenk da hvor lett det er å finne svar i resten av forumet!

 

Nå skal jeg quote meg selv, som burde ta for seg det meste av spørsmålene her, og litt til:

nå har det også kommet noen nye premiums i butikken i Amerika

med

HDMI

BenQ dvd-drev

ny heat sink

Delta DC Brushless Fans

 

men altså ingen ny HK eller professor enda..

det har også kommet en ny HDD som er helt grå

ADVARSEL: Dette som står i førsteposten er rett og slett ikke noe annet enn løse rykter, og skal ikke under noen omstendigheter taes alvorlig.

 

Dette med nye Premium konsoller stemmer da ihvertfall.

Det har vært kjent ganske lenge nå at Premium konsollene blir å se med HDMI, nytt DVD drev og ny kjøleøsning innen noen få mnd over hele verden.

(Core konsollene får også ny kjøleløsning og DVD drev akkurat som de andre)

 

Alle konsollene får det nye BenQ DVD-drevet som er mer stillegående enn det nåværende. Nye vifter er heller ingen bombe.

Den nye 65nm chipsettet er fremdeles under produksjon og vil nok også dukke opp om ikke altfor lenge i alle konsoller.

 

Den "nye" HDD'en på 120GB er ikke ny i seg selv, men kanskje den grå fargen er det, nothing special about that one really.

Følger med Elite boksen som standard utstyr og selges separat for de andre som vil ha uten å kjøpe en Elite.

 

 

 

selv om HD-DVD blir inne i konsollen trenger de ikke å bruke den til spill..

bare og fikse så den kan lese DVD spill...

Ettersom jeg er 99,99% sikker på at artikkelen i førsteposten er usann skal jeg ikke gå mer inn på det.

Men hvis det skulle vise seg at Xbox 360 får innebygd HD DVD spiller så skal det sies at HD DVD lesere også kan lese DVD9 plater så der er det intet problem.

 

 

 

For litt Show'off skal jeg poste noe jeg allerede har sagt i en annen tråd:

Premium og Elite er om ca2 måneders tid helt identiske, bortsett fra fargen (og prisen!)

 

Premium får nemlig HDMI, og får ny kjøleløsning.

Stillere DVD-drev kommer i alle Xbox 360'er og alle versjonene får 65nm prosessor når det kommer.

Og etter alt dette, går ikke Premium'en opp i pris slik som Elite'n. (den går snarere ned i pris, etter priskuttet som går rundt kloden for øyeblikket)

Man kan også kjøpe 120GB HDD løst fra butikk.

 

Så med mindre du er villig til å betale 4500kr for en svart X360 Elite, kontra 2500kr for en Premium konsoll med HDMI + eventuelt 1000 til for en 120GB HDD vil jeg råde til og vente. De vil nemlig innen 2mnd være helt identiske, bortsett fra farge.

 

 

Hvis noe var uklart, spør :p

 

Og ja, prisreduksjonen på Xbox 360 kommer til Europa den 24 August!

Lenke til kommentar
Det kan sendes både lyd og bilde gjennom alle hdmi standarder. MEN, det er bare 1.3 som kan overføre de nye HD lydformatene. Dolby Digital og DTS går imidlertid fint.

 

Når det er sagt så tror jeg allikevel det er blitt sagt at xbox360 ikke kan sende lyd over hdmi.

9255091[/snapback]

Helt feil du må nok gå inn og lese litt på avforum.no mange receivere med hdmi 1.1 som spiller av ekte hd lyd som true hd og digital+
Lenke til kommentar
Det kan sendes både lyd og bilde gjennom alle hdmi standarder. MEN, det er bare 1.3 som kan overføre de nye HD lydformatene. Dolby Digital og DTS går imidlertid fint.

 

Når det er sagt så tror jeg allikevel det er blitt sagt at xbox360 ikke kan sende lyd over hdmi.

9255091[/snapback]

Helt feil du må nok gå inn og lese litt på avforum.no mange receivere med hdmi 1.1 som spiller av ekte hd lyd som true hd og digital+

9322920[/snapback]

 

Jeg har lest på avforum ;) hdmi 1.1 kan overføre HD lyd som avspilleren har dekodet. Den kan da sende lyden som Multichannel LPCM til en surroundreceiver som håndterer dette (noe ikke alle 1.1 receivere gjør). Skal du overføre HD lyden uten å dekode den først så må avspilleren støtte hdmi 1.3 og så må du ha en surroundreceiver som støtter hdmi 1.3 til å dekode signalet.

 

Så vidt jeg vet kan ikke xbox360 dekode HD lyd, og kan dermed ikke overføre den som LPCM. Den har heller ikke hdmi 1.3 og kan da ikke overføre HD lyd i råformat heller. Det vil si at all HD lyd vil bli downsamplet til Dolby Digital, så vidt jeg har forstått.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Du kunne jo ha sjekka på pakka da om den hadde hdmi, hvis dette var så viktig for deg. Dette sto jo tidligere i tråden.

9646355[/snapback]

 

 

Vet det, HDMI var ikkje så viktig for meg da jeg kjører den via en prosjektor som har kun komponent og rgb.

 

Svarte bare på smp som sylteagurk spurte.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...