Gå til innhold

Age of Conan utsatt igjen (PC/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fatter ikke alle dere som sier hele tiden "Dette er bra, blir kvitt bugs" osv osv.

 

Har dere glemt ut hvor sykt lenge dem har holdt på med spillet? Og alle utsettelsene??

Det er temmelig amatør messig må jeg si. Som regel pleier selskaper å gå overtid og jobbe som faen når det nærmer seg lansering...men ikke FunCom...dem bare utsetter og forsetter som vanlig.

 

Det er som de sier "Give them an inch and they take a mile."

 

De har fått vane for å kunne bare utsette og utsette. For meg er dette tegn på dårlig ledelse.

Jeg har 3 kamerater i USA som jobber i spillutvikling, og vi snakket nettopp om denne utsettelsen. Og FunCom imponerer ikke blandt bransjen som de holder på.

Som regel skal dem utsette 1 gang så holder dem skjeft frem til spillet er klar for lansering, men later som den ikke er det og starter heller beta for å kunne kutte ned skuffelsen blandt kunder. Du kan ikke nevne mangen selskap som har gjort det FunCom har gjort...utsatt 3 ganger...også denne fjerde gangen...herregud.

 

Personlig synes jeg at det er ufattelig sløft av dem. Skammeligt. Og ja, jeg gledet meg som en unge til dette spillet, og det er sikkert derfor jeg er så ufattelig skuffet.

 

PS

Det er og rart at DX10.1 nyheten som kom for litt siden, også "pluttselig" utsetter FunCom?? Hmmmm. Ligger nok noe her ja, særlig siden Age of Conan er liksom DX10/Vista lanserings spillet.

Endret av nosync
Lenke til kommentar

Vel jeg tror de har gravd sin egen grav for å være helt ærlig. Problemet som jeg har forstått det er slåssesystemet, det er det som avgjør om dette spillet blir tidenes spill eller vil falle like fort som det kom.

 

Og etter hva Gaute skrev i brevet så ble jeg ikke helt imponert over slåssystemet, det høres helt ufattelig dårlig ut. Du klikker en knapp, du får opp piler på skjermen som forteller deg hvordan du skal bevege musen for å oppnå den ønskelige komboen. Altså da har man ikke realtime kontroll ? Håper dette er feil for dette høres utrolig kjedelig ut.

 

De snakket jo først om at slåssesystemet skulle være som Jedi Knight spillene men det er ikke sånn det fungerer der. De tenkte sikkert mer på kontrollene men blir jo ikke det samme om ett system forteller deg hvordan du skal angripe. Arghh

 

Kjenner jeg får Deja Vu snart, Monolith skrøt over hvor revolusjonerende Matrix Online sitt slåssesystem kom til å være, så ble det tidenes dårligste. Håper ikke det samme skjer med Funcom :( De må slutte å tenke sære ting når de utvikler spillene sine. Hva i all verden trenger dem all stats og cooldowns for egentlig ? Hva med å ta utgangspunkt i Jedi Knight og Rune spillene ? Det er en grunn til at folk spiller de spillene fortsatt. Farsken asså.

 

Noen spons meg spillutviklingsutdanning så skal jeg lage ett ordentlig viking spill med realtime kontroll både i forsvar og angrep.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Slik jeg ser det så er grunnene for de stadige utsettelsene irrelevante. Kjernen i saken er at Funcom ikke leverer varene. Hvis de er så dårlige til å vurdere kvaliteten på et produkt de har jobbet med i flere år nå, så lurer jeg litt på hvordan resten av skuta blir drevet.

Endret av vinterstum
Lenke til kommentar
Ikke jeg.. kjøpte i dag :p

 

Er spent på om nyhetene på GC får den oppover igjen.

9250857[/snapback]

 

 

Du bør ikke kjøpe en aksje som er i frittfall, særdeles ikke en aksje som er så produktavhengig ( og investoravhengig). Og for ikke å si på en dag som børsen stenger.. Du kommer til å få store øyne mandag når den fortsetter å rase, og sjansen er enorm for at den går mye mye lengre ned (1-2kr er langt fra usannsynlig)

 

Lykke til, men dette kjøpet var skummelt

Lenke til kommentar
Slik jeg ser det så er grunnene for de stadige utsettelsene irrelevante. Kjernen i saken er at Funcom ikke leverer varene. Hvis de er så dårlige til å vurdere kvaliteten på et produkt de har jobbet med i flere år nå, så lurer jeg litt på hvordan resten av skuta blir drevet.

9251486[/snapback]

Det er ikke funcom som fant ut feilen. Det var beta testerne.

 

Combat systemet er for vansklig pga man må "pugge" de forskjellige comboene.

MMOGs som er idag er rett og slett for lette til at den vanlige personen skal lære seg dette lett.

 

Nå vil dem altså lage et system som gjør det enklere for casual og nybegynnere.

 

Man kan velge å trykke på en combo for så å få denne matet inn, slik at man kun bare gjør som man blir fortalt.

 

F.eks: Jeg vil gjøre combo nr.8 som er en "knockback" combo.

Da trykker jeg på tallet 8, så forteller spillet meg hva jeg skal trykke på.

 

Før så var det flere knapper som lyste opp, nå vil det kun være en knapp.

(dvs, hvis man velger å bruke dette nye systemet)

 

 

 

DET ER VIKTIG Å SI AT:

 

Systemet er i og for seg helt likt som før, man lager bare et system som gjør det enda enklere for nykommerne og "casual" spillere. Man kan fremdeles spille som man gjorde før, der man tar comboer etter hukommelsen, og det er disse spillerne som vil gjøre det best i PvP f.eks.

Lenke til kommentar

Man har jo litt andre arbeidsmiljølover i Norge enn i USA f.ex. I USA når spill nærmer seg milestones eller launch, går de i "crunch mode", dvs de jobber på spreng helt til det er ferdig, om det betyr 16timers dager så får det bare bli det. I Norge er det vel 8 timers dager som alltid.

Er blitt meg fortalt at nesten hele Funcom nylig tok sommerferie også, det er jo ganske morsomt mtp. at de er/var så nær launch...

Lenke til kommentar
Nå er det vel omtrent bare Norge som ser frem til AoC. Et annet MMO som har samme lanseringsvindu (etter utsettelsen fra FunCom) Warhammer Online : Age of Reckoning, er mye mer populært enn Age Of Conan. Det er bare i Norge AoC er mer populært.

 

Mer på google trends:

http://www.google.com/trends?q=Age+of+Cona...date=all&sort=0

9252308[/snapback]

 

Her har vi årets luring... greit du digger warhammer meen har du glemt suksessen til AO, den lengste reisen og drømmefall?

 

Internasjonalt er det et SVÆRT miljø med folk som venter på Conan. Såklart blir folk skuffa når det blir utsatt for 3dje gang.. men sån er livet..

 

Skal love deg at folk kommer til å kjøpe det alikevell ;)

Og sjangsen er nok pr dags dato større for at warhammer online skuffer.. med mindre dem har funnet på noe revolusjonerende og genialt.. det er for mange MMOer der ute.. og de som ikke finner på noe nytt vil floppe.. har fortsatt troa på conan jeg.. kjipt om funcom skulle gå under da det nok vil bety slutten på et norsk spillemiljø

Endret av Sorce
Lenke til kommentar

Jeg digger ikke Warhammer og skal selv spille AoC på PC og 360. Jeg skal heller ikke spille Warhammer, jeg bare viser deg hva verden vil se.

Så klart vil AoC få en stor brukerbase uansett om det suger eller ikke, poenget mitt var bare at AoC hypen er størst i Norge, mens resten av verden ser ikke ut til å bry seg spesielt. Og det har vel litt med at vi er patrioter, og FunCom er norsk.

 

Og det er vel fjerde gang det utsettes nå? Ikke tredje, rett meg om jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Man har jo litt andre arbeidsmiljølover i Norge enn i USA f.ex. I USA når spill nærmer seg milestones eller launch, går de i "crunch mode", dvs de jobber på spreng helt til det er ferdig, om det betyr 16timers dager så får det bare bli det. I Norge er det vel 8 timers dager som alltid.

Er blitt meg fortalt at nesten hele Funcom nylig tok sommerferie også, det er jo ganske morsomt mtp. at de er/var så nær launch...

9252199[/snapback]

 

De jobbet overtid med å få ut Drømmefall ja :hmm:

 

Mulig de fikk noen restriksjoner gjennom lover og slikt, slik at de ikke kan gjøre det samme med AoC.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Slik jeg ser det så er grunnene for de stadige utsettelsene irrelevante. Kjernen i saken er at Funcom ikke leverer varene. Hvis de er så dårlige til å vurdere kvaliteten på et produkt de har jobbet med i flere år nå, så lurer jeg litt på hvordan resten av skuta blir drevet.

9251486[/snapback]

Det er ikke funcom som fant ut feilen. Det var beta testerne.

 

Combat systemet er for vansklig pga man må "pugge" de forskjellige comboene.

MMOGs som er idag er rett og slett for lette til at den vanlige personen skal lære seg dette lett.

 

Nå vil dem altså lage et system som gjør det enklere for casual og nybegynnere.

 

Man kan velge å trykke på en combo for så å få denne matet inn, slik at man kun bare gjør som man blir fortalt.

 

F.eks: Jeg vil gjøre combo nr.8 som er en "knockback" combo.

Da trykker jeg på tallet 8, så forteller spillet meg hva jeg skal trykke på.

 

Før så var det flere knapper som lyste opp, nå vil det kun være en knapp.

(dvs, hvis man velger å bruke dette nye systemet)

 

 

 

DET ER VIKTIG Å SI AT:

 

Systemet er i og for seg helt likt som før, man lager bare et system som gjør det enda enklere for nykommerne og "casual" spillere. Man kan fremdeles spille som man gjorde før, der man tar comboer etter hukommelsen, og det er disse spillerne som vil gjøre det best i PvP f.eks.

9251985[/snapback]

 

Det er akkurat dette som vil gjøre at spillet ikke vil bli en suksess. Ta en titt på forumet nå, hele miljøet er i opprør over at slåssesystemet er slikt. Det vi ble fortalt var ett realtime slåssesystem, ikke ett system som forteller oss hvordan vi skal slåss. Dette kan ende opp med å bli ENDA verre enn dagens slåssesystem som i WoW. Utsettelsen var en ting, men når Gaute gikk innpå i detalj hvordan slåssesystemet virkelig var så var det som ett slag i magen. Ingenting av det han har sagt tidligere har stemt. "IN YOUR FACE COMBAT". Ja virker sånn ..... Utrolig skuffet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...