Gå til innhold

Age of Conan utsatt igjen (PC/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har dere glemt ut hvor sykt lenge dem har holdt på med spillet? Og alle utsettelsene??

Det er temmelig amatør messig må jeg si. Som regel pleier selskaper å gå overtid og jobbe som faen når det nærmer seg lansering...men ikke FunCom...dem bare utsetter og forsetter som vanlig.

 

Det er som de sier "Give them an inch and they take a mile."

 

De har fått vane for å kunne bare utsette og utsette. For meg er dette tegn på dårlig ledelse.

Jeg har 3 kamerater i USA som jobber i spillutvikling, og vi snakket nettopp om denne utsettelsen. Og FunCom imponerer ikke blandt bransjen som de holder på.

Som regel skal dem utsette 1 gang så holder dem skjeft frem til spillet er klar for lansering, men later som den ikke er det og starter heller beta for å kunne kutte ned skuffelsen blandt kunder. Du kan ikke nevne mangen selskap som har gjort det FunCom har gjort...utsatt 3 ganger...også denne fjerde gangen...herregud.

Ja, se bare på Vanguard. De jobbet nok overtid for å få spillet klar til lansering. :roll: Ikke alle selskap har den luksusen som Funcom har med å velge sin egen release-dato. Av omtrent alle MMORPG spill som har blitt utgitt siden tidenes morgen, har bare WoW (og muligens LotRO) blitt relativt "ferdiggjort" før release.

 

Har full forståelse for at Funcom velger å faktisk fullføre spillet sitt før de gir det ut, istedet for å gjøre som andre folk i bransjen og utgi det for tidlig på en fastsatt dato og få kundene til å betale for den resterende utviklingen.

Lenke til kommentar
Man har jo litt andre arbeidsmiljølover i Norge enn i USA f.ex. I USA når spill nærmer seg milestones eller launch, går de i "crunch mode", dvs de jobber på spreng helt til det er ferdig, om det betyr 16timers dager så får det bare bli det. I Norge er det vel 8 timers dager som alltid.

Er blitt meg fortalt at nesten hele Funcom nylig tok sommerferie også, det er jo ganske morsomt mtp. at de er/var så nær launch...

 

Du finner ikke mange utviklere i Funcom som bare jobber 8-timers dage. Jeg jobbet der selv i 4 år og mange bodde reelt på jobben - der var til og med sove-rom til når man ikke kunne holde ut lenger. Dette var jo iøvrigt også i søkelyset i medierne i 2006 hvor man fant ut at arbejdsmiljøloven var et ukjent begreb for og i Funcom. De ansatte får heller ikke betalt for al overtiden de legger i det.

Lenke til kommentar

Dagen jeg først leste om dette spillet og det sto at det skulle komme mars neste år, begynner å bli et fjernt minne.

 

Altså, seriøst, hvor mange ganger har du utsett AOC nå, begynner å bli litt lei.

9249000[/snapback]

Det er nok ikke Joachim Froholts feil.

Lenke til kommentar

Jeg tror Funcom driver et farlig spill for å skape papirverdier, de lever av nyhetsverdier.

 

 

De "lanserer" stortitler for å skape blest og nyheter og holder publikum og aksjene varme med nyheter innimellom(som de fleste andre også), men de setter en helt urealistisk launchdate som om det var for å levere noe til publikum som de ikke har, så når man er innenfor 3mnd så utsetter de grassalt.

 

Aksjer har med dette vært jevnt stigende, så kommer den lite ønskede og meget store utsettelsen, aksjene raser.

 

Hvordan kan man ikke få innsideshandel av dette? Registrerte men noen salg av aksjer rett før nyheten om utsettelsen?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg tror folk overreagerer sterkt på justeringene i kampsystemet. Syns denne posten av utvikler Jayde summerer greit opp:

uh what? So to do a combo I first have to click it in my bar?

 

so if my combo is : Q 2 E 3

 

the new combo will be: 6 (hot key for this combo/spell) then Q 2 E 3 ?

In that case it might be Q2E3, or it might be 62E3. The hotkeyed version would act like a "virtual" keypress of the initial direction. (That's the current plan, anyway.)

 

We were observing that people generally did "random" combos without correlating the icon/name/etc. to the actual end effect. By binding it more specifically to initial button presses--even if these may often be bound to Q123E anyway--helps people make a better visual connection between cause and effect.

 

For example, if people "randomly" did a Q321 combo, they would see on the row of combo icons that "something" was on cooldown, but didn't always correlate what it was that was on cooldown and what was coming off of cooldown. The new system allows for basically the same execution/gameplay experience, while also strengthening the reinforcement of icons/names/cooldowns to end results and combo patterns. (As, in this case, the 'Q' slot/icon might show a cooldown, or whatever starter position/icon they used, e.g. 6321)

Lenke til kommentar

Jayde fra AoC irriterer vettet av meg. Altså hjelper ikke at hun forklarer hvordan kombinasjonsteknikker fungerer når ingen av oss vet hvordan slåssesystemet fungerer fra bunnen av ! Altså det blir jo bare spekulasjoner fra vår side så skjønner ikke hva hun driver med.

 

Eneste jeg trenger å vite om AoC er rett og slett slåssesystemet, grafikken kan være tegneserieaktig for alt jeg bryr meg. Hvis ikke gameplayen er bra så orker jeg ikke spillet. Dagens MMORPG er "snork" for min del, orker ikke å sitte å la slåssingen styre seg selv av ett statssystem.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

jeg vet at alle er sure for at vi ikke fikk spille i år, men tenkt litt over det. det er så mye bedre å få et godt lag spill enn et som er bare 94% ferding liksom. som jeg husker WOW første gang, det var patching og patching første gangen jeg fikk spille, og nå har jeg sluttet syns at spille ble dårligere etter TBC og nå kommer det en ny en OMG ass. lvl 80 rett etter nesten alle har kommet opp i lvl 70, folka bak spille har fucka det hele opp for pengene. hvorfor kan ikke det gode gammel wow komme tilbake :love: der det betyde noe å ha epic våpem eller å være høyeste rank på pvp. men ikke bli sure på funcom da , de prøver jo å få det best mulig for oss. for spillerne :) kan dere ikke bare spille noe oblivion da gutta :p , eller ta fra noen gammel spill mens dere venter

Lenke til kommentar

Det er ikke derfor folk er sure Wooteman, Gaute skrev ett brev som forklarte hvorfor de utsatte det og samtidig beskrev for FØRSTE gang hvordan slåssesystemet egentlig fungerte. Er det folk er irritert over nå. Hvis du går på AoC forumet vil du se HELE siden bare med tråder som inneholder klager på slåssesystemet. Folk er rimelig irritert på at det systemet som skulle være så revolusjonerende ender opp med button mashing som det er nå i f.eks WoW.

Lenke til kommentar
Det er ikke derfor folk er sure Wooteman, Gaute skrev ett brev som forklarte hvorfor de utsatte det og samtidig beskrev for FØRSTE gang hvordan slåssesystemet egentlig fungerte. Er det folk er irritert over nå. Hvis du går på AoC forumet vil du se HELE siden bare med tråder som inneholder klager på slåssesystemet. Folk er rimelig irritert på at det systemet som skulle være så revolusjonerende ender opp med button mashing som det er nå i f.eks WoW.

9255873[/snapback]

For første gang? Han forklarte nye endringer de må gjøre, vi har da visst lenge hvordan kampsystemet fungerer. Når det gjelder alle som klager; Alle trådene sier så og si akkurat det samme, det er noen som enten a) ikke skjønte systemet, b) ble medlem i 2007 som er sure for utsettelsen / at de ikke er i beta enda eller c) ikke liker at man nå må bestemme hvilken combo man skal begynne på. Men faktum er at så og si ingen har prøvd noen av disse to systemene, og endringen er ganske minimal når det gjelder akkurat det du gjør når du slåss. Altså syns jeg folk overreagerer kraftig, også deg Avean, men det er jeg relativt vant med fra ageofconan forumet :)
Lenke til kommentar
Det er ikke derfor folk er sure Wooteman, Gaute skrev ett brev som forklarte hvorfor de utsatte det og samtidig beskrev for FØRSTE gang hvordan slåssesystemet egentlig fungerte. Er det folk er irritert over nå. Hvis du går på AoC forumet vil du se HELE siden bare med tråder som inneholder klager på slåssesystemet. Folk er rimelig irritert på at det systemet som skulle være så revolusjonerende ender opp med button mashing som det er nå i f.eks WoW.

9255873[/snapback]

For første gang? Han forklarte nye endringer de må gjøre, vi har da visst lenge hvordan kampsystemet fungerer. Når det gjelder alle som klager; Alle trådene sier så og si akkurat det samme, det er noen som enten a) ikke skjønte systemet, b) ble medlem i 2007 som er sure for utsettelsen / at de ikke er i beta enda eller c) ikke liker at man nå må bestemme hvilken combo man skal begynne på. Men faktum er at så og si ingen har prøvd noen av disse to systemene, og endringen er ganske minimal når det gjelder akkurat det du gjør når du slåss. Altså syns jeg folk overreagerer kraftig, også deg Avean, men det er jeg relativt vant med fra ageofconan forumet :)

9256229[/snapback]

 

 

Har fulgt med spillet siden 2005 så tja jeg har fått med meg alt de har kommet ut med. De har kun gitt oss litt informasjon her og der uten å gått innpå detalj som Gaute gjorde hvordan systemet fungerte. Som systemet er nå så er det en enkel måte å få realtime slåssing til å fungere uten latency problemer, så enkelt at systemet blir ganske likt det vi er vant med fra før. Bare framgangsmåten er forandret.

Dette kan ikke kalles realtime slåssing så jeg er rimelig skuffet siden Gaute hørtes ut som var en fyr som ville gjøre noe med denne kjedelige sjangeren men tydeligvis ikke.

 

Jeg gikk fra å ha ett lite håp til inget håp nå, jeg nekter å spille ett mmorpg hvor ett system forteller meg hvordan jeg skal slåss. Det er enda tåpeligere enn Matrix Online sitt system.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner fortsatt ikke hva det er ved det nye kampsystemet du ser på som så ekstremt annerledes. Feedbacken de fikk var at det ikke fungerte, folk gjorde ting random og koblet ikke sammen comboene de gjorde med diverse cooldowns etc... Skal Age of Conan bli en suksess må spillet og kampsystemet være så tilgjengelig at alle kan spille det. Hører mange argumenter som "Åh, klarer ikke idiotene huske noen comboer?", men i tillegg til at det nok er andre problemer enn bare det, må Funcom tenke på alle som har lyst til å spille.

 

Hva er det med det nye systemet som er mindre realtime enn det gamle?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...