Gå til innhold

Det spøker her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Jeg har også fått besøk av Russerne på mitt Logitech X530, og jeg bor mye nærmere dem en dere i Oslo. Kansje det er noe på gang i Oslo siden flesteparten har hørt det der :p Etter jeg hadde hørt det første gangen, spurte jeg kona om hun hadde hørt stemmer når hun satt ved datamaskinen. Hun trodde da at jeg snakket om stemmer i løse luften, og ikke slike ulyder fra høytalerne og ble litt hysterisk før jeg fikk forklart det skikkelig. Hehe, morsom misforståelse :!:

En annen ting jeg sliter litt med er at det smeller skikkelig i høytaleren når jeg slår av og på lys rundt om i huset. Er det noen flere som er plaget med det?

Kansje Russerne har vært å guffa mere spenning på generatoren i nabolaget mitt....

Lenke til kommentar

Vedder på at russerne prøver og implentere oss og klare til "flight" men vi sover.....

 

Pass på uansett hva de sier kan være farlig vettu, tenke seg og høre på en russer i underbevistheten en hel natt.

 

 

Hehe......

 

Har ikke vært borti dette må spørre en venn vet han har det:-)

 

Lykke til med språk opplæringen da:-)

Lenke til kommentar
Jeg har også fått besøk av Russerne på mitt Logitech X530, og jeg bor mye nærmere dem en dere i Oslo. Kansje det er noe på gang i Oslo siden flesteparten har hørt det der :p

9235573[/snapback]

Opplever også dette problemet med mitt X-530. Bor dog i et grisgrendt strøk utforbi Stavanger blant masse fjell, så er tydeligvis langttrekkende radiobølger russerne sender ut :p

Lenke til kommentar

HAh...

 

Opplevde dette tilbake på 90-tallet da jeg satt på min gamle 486. Hadde koblet til en svært sjabby mikrofon, plutselig kom en kvinnestemme, svært klar faktisk, snakket noe som virket russisk. Ble temmelig skremt.

 

Har aldri opplevd noe lignende siden.

 

 

Det må vel være amplitudemodulerte signaler som mottas slik. Kan ikke se at frekvensmodulerte signaler kan "dekodes" på en slik primitiv måte.

 

Vil tro stikkordet for å unngå dette er JORDING og SKJERMING :)

Endret av neonX
Lenke til kommentar

Haha nå ble jeg glad. Kom akkurat på at jeg våknet her for noen netter siden midt på natten av noen som snakka russisk veldig høyt. Kan komme av at høyalerne er 20 cm fra senga mi også. Men synes russerne snakka om noe "KRIEG" greier så trodde de hadde tatt over landet og kjørte rundt med megafoner og sa at vi måtte overgi oss ellernoe bullshit. :tease:

Lenke til kommentar
Haha nå ble jeg glad. Kom akkurat på at jeg våknet her for noen netter siden midt på natten av noen som snakka russisk veldig høyt. Kan komme av at høyalerne er 20 cm fra senga mi også. Men synes russerne snakka om noe "KRIEG" greier så trodde de hadde tatt over landet og kjørte rundt med megafoner og sa at vi måtte overgi oss ellernoe bullshit.  :tease:

9235764[/snapback]

haha :)

Lenke til kommentar
Det samme skjer med meg, bare at det er fransk radio xD

 

Må fungere litt som en antenne av noe slag. Jeg har et gammelt(2-3,5 år) logitect 5.1 suround-anlegg.

9234562[/snapback]

 

ja tror de skiftet fra fransk til russisk på nyere modeller....

9235235[/snapback]

 

Haha, genialt :p:thumbup: ...

Lenke til kommentar
du bør forøvrig være litt redd dersom det er en russer i nabohuset som sender og ikke bare en som sitter langt vekke, den typen antenner i 1000-10000w som forsvaret bruker til sitt samband er inngjerdet pga strålingsfare, om du går for nærme mens en slik antenne sender kan du få grønne babyer med 15 tær....

9234556[/snapback]

 

har selv jobbet med forsvarets sambandsnett og lurer på hvor du kommer borti sendere i 1000-watts-klassen? Det måtte jo krevd antenner av størrelsesorden lik den nå nedlagte lyttestasjonen på Verdal (for de som ikke har sett denne består den av tre mildt sagt humongous høye master med en trådantenne spent opp i mellom seg). Er ikke så mange plasser man har slike i Norge... Eneste jeg kommer på er den i bodø som sender til ubåtene, men mener å huske at denne sender på langt lavere effekt da disse bruker lav frekvens...

 

Men man kan begynneå lure på hvor kraftige signaler egentlig Russerne sender med.... Hvor i lander bor dere som har opplevd dette ?

9235070[/snapback]

 

Om du sender på HF-båndet (3-30 Mhz) kan du teoretisk under gunstige atmosfæriske forhold sende jorda rundt med bare 5 Watt uteffekt. En slik sender kan lages så liten at man kan bære den med seg, omtrent like stor som de tidligste bærbare mobiltelefonene.

 

Forøvrig benytter mange militære samband av "forrige generasjon" seg av HF-båndet, såvidt jeg vet er det vel dette som brukes i det russiske forsvaret fortsatt...

 

FSB = Front Side Bus ?? :dribble:

9235320[/snapback]

 

FSB = Den Russiske Føderasjonens SikkerhetsByrå :)

Lenke til kommentar

Artige saker dette her.

Hadde samme opplevelse for en fire fem år siden.

 

Siden jeg var litt treig om morran brukte jeg pc'n som vekkerklokke som spilte musikk.

Hadde ledning fra 1. og opp til soverommet i 2. etasje med høyttalere.

 

Enkelte ganger kunne jeg høre både musikk og stemmer i høyttalerene nede.

Varierte i styrke, og forsvant når jeg skrudde på pc'n.

En sending om klassisk musikk fikk jeg inn veldig bra.

 

Fikk ikke tatt opp noe av det den gangen, men er ikke sikker på om det var russisk,

mulig det var noe annet øst-europeisk språk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...