Gå til innhold

Det spøker her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brukerne bes begrense quotingen av tidligere innlegg. Det er unødvendig å sitere innlegget rett over deres, med mindre dere skal svare på enkeltavsnitt i innlegget og ønsker å fremheve dette. Videre er det som regel unødvendig å ta med sitater av tidligere poster (sitater inni sitater), de kan dere redigere vekk slike at dere bare siterer den posten dere svarer på.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

jeg har samme problem med mitt Logitech X-530

 

men det er jo russisk radio det kommer noen ganger polka musikk ut av settet mitt

 

men det rare er at setter jeg volum til ca 50 % så holder russerne kjeft men jo nermere jeg kommer 0% og 100% så kommrer de frem igjen og spiller den jevla balalajka musikken og dette skjer bare på kvelden så når jeg starter pcn dagen etter så får jeg ørene sprengt for jeg glemmer noen ganger at jeg hadde volum på 50%

Endret av Lucifer89
Lenke til kommentar

Er rett og slett utstyret som fungerer som en radiomottaker, og ledninger fungerer som en antenne. Er mye slikt utstyr som kan få innslag fra andre radiostasjoner. Bedre skjerming av kabler vil løse et slikt problem.

 

når det gjelder effekt på sendere osv, så er det ikke lengden på antennen som bestemmer hvor mye man kan føde den med. For at et sender skal kunne sende med høy effekt må antennen være i resonans ut i fra bestemt frekvens / bølgelengde.

 

så trenger ikke hundrevis-av-meter-lang antenne for å sende med stor effekt, trenger kraftig dimensjon på materiale. (tykkere antenne f.eks), tykk koaks osv.

 

Som radioamatør kan vi sende med opptill 1000 watt på HF båndet og da holder det fint med 2,5 kvadrat ledning til selve antenne. om den er 40 meter lang, eller 10 bestemmes av frekvensen som skal brukes.

Lenke til kommentar

Samme skjer hos kjæresten lav russisk stemme, tja la oss si at volumet står på 30% skrur man det ned til tja.. si 5-20% en plass får man signalet bedre inn hos henne :p men det er såppas lavt at det er tvilsomt at noen kan høre hva de sier, kanskje hvis man prater flytende russisk selv.

 

Kjæresten min ble litt redd^^; Men jeg regnet med at det var enten internet kabelen (via tv canal digital) som forstyrret eller at den tok inn noe sånt som et radio signal :p

 

Er vel noe logitec 5.1 greier det og... men mine kosete :love: Cerwin Vega plager meg ikke med teite russere^^!

Lenke til kommentar
Som radioamatør kan vi sende med opptill 1000 watt på HF båndet og da holder det fint med 2,5 kvadrat ledning til selve antenne. om den er 40 meter lang, eller 10 bestemmes av frekvensen som skal brukes.

9252218[/snapback]

 

har det hensikt å bruke 1000 watt på HF-båndet? Kan ikke mye radioteori, men gir ikke HF-båndet usannsynlig mye rekkevidde i forhold til effekt den mates med?

Lenke til kommentar
Du måtte ha PC'en med deg om du ble angrepet av aliens? ;)

9236600[/snapback]

 

Hva er vel livet uten en PC og internett? :cry::ermm:

 

~ Moris360

9256737[/snapback]

 

heh, kanskje på tide å ta en prat med ens besteforeldre eller tilsvarende?

 

eller dra på hyttetur en ukes tid. og da mener jeg skikkelig hytte, ikke den bastarden med innlagt vann, strøm og bredbåndslinje, og kanskje skitrekk rett ved døra...

Lenke til kommentar

Puh, jeg trodde jeg var alene om å høre stemmer. Jeg hører de i senga, bussen, jobben ja, overalt og de forteller meg at jeg må kle meg i aluminiumsfolie så de kan peile meg inn når invasjonen starter, jeg skal være jordens representant. Jeg trodde jeg begynte å bli gal eller noe og så er dette vanlig!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dæven å.. hørte det her også (Trondheim). Hadde riktignok strøm på høytalerne, men ingen "lydprogrammer" kjørende. Jævlig creepy å sitte og jobbe sent på kvelden når det plutselig kommer en veldig lav russisk damestemme bak ryggen din!

 

Hadde jeg ikke huska denne tråden hadde jeg nok trodd det hadde rabla for meg :p Forsvant selvfølgelig akkurt nå som jeg skulle ta opp lyden.

Endret av astrox
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...