Gå til innhold

Det spøker her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Googla det, og flere har det problemet.

 

Certain frequencies of radio waves are reflected by the Earth's ionosphere, and night-time changes in the ionosphere can cause those waves to be reflected great distances away from their original point of transmission. What happens is that (usually due to poor grounding) speakers and their wiring act lile an antenna, picking up those stray radio signals.

Lenke til kommentar

Dette har jeg også opplevd, men det er mange år siden nå.

Det var når jeg bodde hjemme, på en liten bakketopp.

Anlegget var et sony stereoanlegg fra 1990 eller noe.

 

Hver kveld hørte jeg russiske sanger i samme sjanger som nasjonalsanger.

Koselig det :)

 

Hørte også en del prat fra tid til annen, og min morfar som var radiograf, skjønte fort at det var langbølger fra våre rødkledde naboer som hadde funnet veien.

 

Litt creepy første gang though.

 

 

(Har ikke hørt noe siden, men bor ikke samme sted heller)

Lenke til kommentar
Det der skjedde hos broren min ifjor også, på  hans PC høytallere fra Creative, han tok det opp, så her kan dere høre hvordan det lød!

 

Stemmer1

Stemmer2

9233971[/snapback]

 

Personlig tror jeg at alle polakkene som jobber i Norge om dagen egentlig er en hær som skal ta over landet. For kommunikasjonens del har de fått med seg et sett X-530'er som de hører moderlandet tale fra..! :ph34r:

Lenke til kommentar

Dama får inn ambulanser på cartoon network en gang i blant. Kommer vel ann på hvilken frekvens de har på når de sender. Er fordi det er brudd i ledningen hennes tror jeg, så den tar opp signaler som flyter rundt i lufta.

 

Fikk inn politi før også, men nå har jo de gått over til digitalt så blir vanskeligere da. :)

 

Men det er jo vanlige signaler i luften som ligger i et gitt frekvensområde.. Det er bare å lytte på frekvensene og høre hva folk har å si :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...