Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden for dei nærsynte:)


tobben123

Anbefalte innlegg

Jeg har -3.75 på begge øynene. Bruker månedslinser til daglig, men har ofte briller på kvelden når jeg nerder på PC-en siden det kan være litt ubehagelig å ha linser på når man er veldig sliten (synes jeg). Greide en gang å ødelegge brillene mine på konsert. Mistet de i en stor klynge av folk som hoppet, rart nok overlevde begge glassene så det ble ikke så altfor dyrt :) .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg skulle spare litt penger, og sa derfor opp linseavtalen med Brilleland. Kjøpte noen billig dagslinser på nettet til 99 kr for en «trettipakk» x 2. Tilsammen 198 kr. Dummeste jeg har gjort. Linsene var helt j**lige. Holdt så vidt ut en arbeidsdag med de. De verket og sved på øynene. Måtte rett til Brilleland etter jobb for å kjøpe en ny forsyning med de gamle linsene. Det var som natt og dag, gitt. De nye linsene jeg kjøpte hadde samme diameter og krumming, men jeg antar at pusteegenskapene var merkbart dårligere. Dette er siste gang jeg bytter linser - i hvert fall til noe billigere. Betaler heller litt ekstra for god kvalitet.

Lenke til kommentar

Har toric linser på høyere øyet mitt jeg.

Det koster SÅ syyykt mye at det er like kjipt å bestille nye hver eneste gang :<

har 3.50V og 4.75H(toric), Lurte egentlig på om det var mulig å kjøpe normale linser til høyere også? f.eks natt/dag linser hvis jeg skal på tur ect? Stress med linser da.

Eller må jeg kjøre toric? :| vet egentlig ikke hva toric er, vet bare at de koster skjorta :D (er 21 år) håper synet snart stopper og utvikle seg til de værre.

Blir rundt 0.25 svakere i halvåret/året på høyere og 0.25 på venstre i året/2år.

Lenke til kommentar
Har -2.5 på begge auga. Bruker dagslinsar alle dagar unntatt søndag, da er det brilledag :thumbdown:

Hvis du bruker linser hver dag så lønner det seg å starte med månedslinser, da kan man også bruke linsene hver dag og til og med sove med dem noen netter uten at det skader. Litt mer jobb, men det er verd det :) .

Lenke til kommentar

-3.5 på begge øya. Prøver å bruke linser, men det er neimen ikke lett! Sist gang var jeg nær ved å punktere øyet i det jeg skulle ta den ut.

Det andre alternativet er et par 70-tallsbriller jeg arva. Greit, jeg ser bra med dem, men føler meg litt snodig samtidig :p

 

Forresten, når folk spør hvordan det å være nærsynt er, hva svarer dere da? Jeg veit nemlig ikke hva jeg skal si, og trenger tips.

Lenke til kommentar
-3.5 på begge øya. Prøver å bruke linser, men det er neimen ikke lett! Sist gang var jeg nær ved å punktere øyet i det jeg skulle ta den ut.

Det andre alternativet er et par 70-tallsbriller jeg arva. Greit, jeg ser bra med dem, men føler meg litt snodig samtidig :p

 

Forresten, når folk spør hvordan det å være nærsynt er, hva svarer dere da? Jeg veit nemlig ikke hva jeg skal si, og trenger tips.

Går du rundt med -3,5 uten å bruke linser eller briller? :ohmy:

Lenke til kommentar
-3.5 på begge øya. Prøver å bruke linser, men det er neimen ikke lett! Sist gang var jeg nær ved å punktere øyet i det jeg skulle ta den ut.

Det andre alternativet er et par 70-tallsbriller jeg arva. Greit, jeg ser bra med dem, men føler meg litt snodig samtidig :p

 

Forresten, når folk spør hvordan det å være nærsynt er, hva svarer dere da? Jeg veit nemlig ikke hva jeg skal si, og trenger tips.

 

tviler på at dette... korlsis klarer du å sjå på tv?

Lenke til kommentar

-3 på høye og -2.75 på venstre. Bruker linser daglig.

 

Eg har ikkje døgnlinser. Har skjeve hornhinner, trur det er det som gjer dei dyrere. Men det har sikkert noko med kor du kjøper dei og, prisene kan variere fra butikk til butikk.

Prøv lensway.no :)

Lenke til kommentar

Var åpningstilbud hos Brilleland på Majorstuen i går. Alle innfatningene kostet 1 kr. Fant én brille som jeg likte, men da jeg fant ut at det kostet 2400 kr for glass og arbeid droppet jeg kjøpet. Bruker kun briller på kveldene og i helgen (hvis jeg er innendørs).

 

Har egentlig lyst til å ta laseroperasjon, men 20-30000 kr er for mye - foreløpig.

Endret av Computerwelt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...