Gå til innhold

Sony Ericsson P1i tråden


Anbefalte innlegg

Noen som har Testet gDesk litt??

Sliter med å finne design som vil funke.

Har nyeste gdeski, men får hele tiden opp ecom error 17004.

 

Tips mottas med takk...

Det betyr at det mangler et komponent eller noe.. Er det den som dukker opp når ikke alle tilleggene er installert (agenda, klokke, osv)? Kan være det, eller at den desktopen du prøver å installere ikke har ikoner og sånne ting inkludert. Eller det er noen linker til programmer som ikke er installert lenger. Sånne ting.

 

 

Hei...

 

Er det mulig å reprogrammere @-knappen på siden? (Evt er det en enkel måte å slå av og på bluetooth på?)

 

Mvh

Ivar

Det er noen valg i: instillinger->enhet->snarveiknapp .. eller noe i den duren.

 

Men å for eksempel kontrollere wlan, bluetooth, etc., etc., er akkurat like mulig som å få lyden til å gå til bluetooth- headsettet som default. Fordi SE for det første har programmert samtlige av modulene sine på den måten at det ikke er mulig å få aksess til dem. Som tydeligvis er gjort med overlegg. Og hvis det kan være mulig å starte den dialog- skjermen du er ute etter, er det ikke implementert noen måte å sende kommandoer til programmet på. Som betyr at den letteste måten å få til noe slikt som du foreslår (som selvsagt hadde vært glitrende å ha), blir å programmere en ny modul for bluetooth fra bunnen av - med ordentlig kode denne gangen. Så med mindre SE plutselig bestemmer seg for å implementere en server- modul av noe slag for funksjoner som å sette klokka, stille volum, skjerm- innstillinger, koble fra og til wifi, etc. - eller mer sannsynlig: hiver inn noen hardkodet kaos igjen for en spesiell funksjon ingen spurte om - så skjer det ikke noe på den fronten. Ei heller vil det være mulig å linke den knappen til et skript eller en hendelse av noe slag, eller for eksempel et forhåndsinstallert program.

 

Artig, ikke sant? Jeg kan nesten ikke gi dem nok skryt.. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
går det ann og skifte motiv/leyauot på peni

Det fins diverse themes, bakgrunnsbilder og sånne ting til menyene, og standardskjermene. Ingen animerte standby- animasjoner, eller bakgrunner, slik som på resten av telefonene.

 

Etter at symbian- telefonene ble hacket har det dukket opp rimelig greie metoder for å fikse skin-et på media- spilleren også. Ikonene og skrifttyper går det an å fikse på og. .. ta en titt på Gdesk- wikien for å se hva en kan få til (på tross for SE).

 

Stilig, ikke sant?:

fk1w7l.png

 

Til dokke som bruker coreplayer:

 

Kva encoding bruker dokke for at filmer skal viser uten lagg?

..det meste med 320x200 oppløsning og mindre enn 500kbit/s bitrate skulle gå greit. Men telefonen sliter litt med container- formater (på grunn av midlertidig disk- aksess, og sånne ting), så unngå h264 codecer på mp4, for eksempel (det er ingen hardvare- accelerering inne i bildet så langt uansett - så et relativt ukomprimert format er en idé når en konverterer selv.. selv om det går an å spille av andre format..). Og unngå å bruke oppløsninger som må skaleres ned - da flyter det ikke nødvendigvis så veldig bra. Men generellt..320x200, 300kbit/s video, 96/128kbit mp3 på 44-48Khz og 25fps.. er ok.. (skikkelig overkill på en 2.6' skjerm, da men..) :)

Endret av nipsen
Lenke til kommentar

Er det noen mulighet for å stille inn telefonen på å alltid førsteprioritet på WLAN som tilkobling når man skal bruke nettleseren? Slik at hvis det er en tråløs router i nærheten (som jeg har koblet til tidligere/evt. et åpent nettverk) så kobler den seg til det automatisk?

Lenke til kommentar

Hvis du setter alle wlan- tilkoblingene i den "foretrukne" gruppen i internett- kontoer, og gprs på bunnen, så skulle det gå greit. Og nye wlan blir lagt til på toppen av den "foretrukne" gruppa (uten at telefonen spør). En litt for enkel løsning, egentlig, uten noen søking på styrke mellom tilgjengelige nett når tilkoblingen åpnes, og med jevne mellomrom, og sånne ting - men bortsett fra det.. og at en ikke kan se annet enn "kobler til internett" på displayet, selvsagt, så en ikke ser hvilken kobling en bruker.. så funker det vel.... *host*

Lenke til kommentar

Hei folkens.

 

Da var endelig p1 i hus her igjen også. sist jeg hadde den hadde jeg dårlig med programmer så tenkte jeg skulle slenge inn noen nå. trenger litt hjelp til å finne noen.

 

Trenger et program for å konvertere filmer til å se på telefonen og et til å spille de på telefonen.

Youtube program hvis dette finnes?

Noen enkle og underholdende spill:P ?

 

Er det eventuelt andre programmer for bør innstalleres ta de gjerne med:)

Lenke til kommentar
Trenger et program for å konvertere filmer til å se på telefonen og et til å spille de på telefonen.

M3? http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=9851

Youtube program hvis dette finnes?

Nix. Ingen bryr seg om å lage en software wrapper for flash. UIQ er for smått enda, tenker jeg, til at det noen sinne kommer til å lønne seg å betale adobe for en lisens..

Noen enkle og underholdende spill:P ?

Skyforce, K-rally (med touch- styring) og..er.. Bejeweled (java versjon med support for peker). Ellers så er jo SensibleSudoku helt rått. (Ping! Sploieee! Trepårad! Pass opp for niern!)

Er det eventuelt andre programmer for bør innstalleres ta de gjerne med:)

ScummVM og Picodrive. Anfy Call Filter. Noe av det mer sikre kjøpet en kan gjøre, syns jeg, er MSDict ordlistene - Advanced learner's, concise english, sånne ting. Veldig kjekt. "Easy Search" er en annen (skulle virkelig vært inkludert i UIQ pakka). Ellers så er X-plore fra lonely cat games kjekk for å pakke opp eller ned filer (rar, zip). Escarpod er blitt veldig bra etterhvert, og kan lett settes i bakgrunnen for avspilling eller nedlasting av podcasts mens en gjør noe annet, nå.

Endret av nipsen
Lenke til kommentar
Trenger et program for å konvertere filmer til å se på telefonen og et til å spille de på telefonen.

M3? http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=9851

Youtube program hvis dette finnes?

Nix. Ingen bryr seg om å lage en software wrapper for flash. UIQ er for smått enda, tenker jeg, til at det noen sinne kommer til å lønne seg å betale adobe for en lisens..

Noen enkle og underholdende spill:P ?

Skyforce, K-rally (med touch- styring) og..er.. Bejeweled (java versjon med support for peker). Ellers så er jo SensibleSudoku helt rått. (Ping! Sploieee! Trepårad! Pass opp for niern!)

Er det eventuelt andre programmer for bør innstalleres ta de gjerne med:)

ScummVM og Picodrive. Anfy Call Filter. Noe av det mer sikre kjøpet en kan gjøre, syns jeg, er MSDict ordlistene - Advanced learner's, concise english, sånne ting. Veldig kjekt. "Easy Search" er en annen (skulle virkelig vært inkludert i UIQ pakka). Ellers så er X-plore fra lonely cat games kjekk for å pakke opp eller ned filer (rar, zip). Escarpod er blitt veldig bra etterhvert, og kan lett settes i bakgrunnen for avspilling eller nedlasting av podcasts mens en gjør noe annet, nå.

 

Takker for svar.

Skal teste ut alle når jeg kommer hjem i kveld:)

Lenke til kommentar
Skal ikkje Coreplayer ha støtte for youtube?

;) Kanskje, snart, muligens, kommer, etterhvert, "et par uker", etc, etc. Men mest sannsynlig må de bruke den interne flash- lite implementasjonen - og noe sånt fins bare for s60 og WM - så ikke noe youtube (eller embedded flash- video) på UIQ, før SE fikser det (les: aldri). Uansett regner jeg vel nesten med at det er skikkelig langt ned på lista (etter backlight- problemet, nettverks- tweaking, skins, link- håndtering, og så videre).

Lenke til kommentar

Hjelp! Pennen på P1i-en min knakk da jeg satte den ned i telefonen! Nå sitter halve pennen fast! Noen som aner hva jeg skal gjøre? Har prøvd å skru opp telefonen, men jeg kommer ikke til der jeg må! :(

Lenke til kommentar
Til Nipsen,

 

Jeg sliter med å få til noe ala det designet du har på GDesk, men jeg får ikke replacet ikonene fra default til de fra Bearings. Har du no tips og triks som er lett og forstå? :)

:p

 

Skalvise.

1. Dra til Gdesk- wikien, og design- galleriet. Designet til karen som laget "Bearings" ligger godt begravd på hjemmesiden hans - link et sted under bildet.

 

2. Kopier og pakk ut zip- fila i en katalog et sted på telefonen via kabel, eller last det ned til telefonen, og pakk ut med x-plore. Sånn, for eksempel:

2m8035v.png

 

3. Åpne Gdesk, klikk på skjermen utenfor ikonene, velg "design". Åpne menyen, skli ned til "åpne skrivebord". Finn katalogen du pakket ut til, velg fila som heter export:

o90b9w.png

 

Voila!

2yoy3j9.png

 

 

(Hvis det er noe knot, kan det være et eller annet GaryBlue gjorde med en av 0.30 versjonene (på formatet av design). Men det skal være tilbakoverkompatibelt. Så bare nye design laget på 0.3 ikke lenger kan åpnes på tidligere versjoner uten problemer. Så enten er det at filene til designet ikke ligger i samme katalogen som "export.gdd" (design- definisjonen). Eller at temaet bruker et av plugin- komponentene (infoview, agenda) og de ikke er installert. Det er mulig at det kan lage trøbbel med importen. (Skal nå ikke skje det heller..))

 

Så.. hvis du har en tidligere 0.2x versjon av Gdesk. Avinstaller, og installer en nyere versjon.

 

Som du ser fra filene, så er designet laget av et bakgrunnsbilde, og noen ikoner. Gdesk støtter diverse format for ikonene (png er greit å bruke, siden du kan sette inn masker i selve bildet, og sånne ting) - så det er ikke så komplisert å lage et design selv.

 

Ellers, Gdesk feedback og sånne ting foregår mest her.

 

"iPhoneLock" (en russer som laget den) ligger med i zippen til "Bearings"- designet, med eget tema til bakgrunnen. Det følger med instruksjoner i en tekst- fil for å erstatte temaet (ligger i samme zip-en som "bearings"- designet. Det er rimelig rett fram (rename eller overskrive én fil).

 

..btw, et snapshot av et tema til iPhonelock jeg laget :D:

http://www.uiqblog.com/2008/03/12/iphone-l...ative-uiq3-app/

 

Hvis du vil lage temaer selv, kan du gjøre det ved å manipulere mbm- filene. Søk etter MBMtool på google, for eksempel. Og det er forsåvidt samme typen program du kan bruke til å fikle med status- ikonene på telefonen (deknings- indikator, batterinivå), og sånne ting. Se forøvrig guiden her når det gjelder sånne ting.

 

Dog en knall telefon, verdt penga!

..er bare så ulidelig nære at det hadde vært innertier fra SE med denne. Hadde det vært WM så kunne jeg jo ikke ha klaget, selvsagt :p. Men problemene med koblingshåndtering, inkonsistente menyer, irriterende seig meldings- applikasjon, telefonlås som åpner skjermen når telefonen ringer i lomma (bivirkning av at "soft" knappene er på trykk- skjermen), avkrysningsbokser som forsvinner uten grunn, unødvendig seig thumbnail- håndtering.. *sukk*. Men en ny WM- telefon, og et nytt overlay til g- serien har de tid til å lage. (Mens g- serien tydeligvis har nøyaktig samme firmwaren som p1 har ellers..). Men hei - SE representanter sier at det skal komme seks- åtte nye UIQ telefoner i løpet av året, så det her kan jo bli riktig artig *riste på hodet*. P990 fiaskoen, redux. Men, men. Rimelig bra er det jo, spesiellt etter den siste firmwaren.. Stabilt. Gode programmer.

 

I det minste regner jeg med at vi får flere signaturer på det åpne brevet *kremt*(hint, hint) etter at de nye UIQ telefonene kommer.. :p

 

@Yoshi: hvis du ikke når den med en nål når du får tatt av batteridekselet, ta en titt på disassembly- instruksjonene linket i sticky- guiden på esato.

http://www.esato.com/board/viewforum.php?forum=35

 

 

..kaffe.

Lenke til kommentar

Det gjorde faktisk susen å legge inn nyere GDesk versjon, mange takk for en god walktrough :)

 

Det eneste jeg savner litt på peni er edge og kanskje WM! Men alt i alt så er det en klar 6'er, verdt alle kronene den kosta

 

 

edit: får ikke til den MBMtool greia, hadde vært morsomt å ha en unik bakgrunn på ilock. men døøør vel ikke :p

Endret av LeMaoo
Lenke til kommentar

Hei, sitter her nå med min p1i, og får ikke koblet til internett, dvs.... den kobler seg til mitt tråløse netverk wi-fi, menn hvordan kommer jeg meg på nett, er det lagt inn standar nettleser, eller må eventuelt opera for mobil innstaleres...

 

--borsting takk for svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...