Gå til innhold

Er du døpt?  

183 stemmer

  1. 1. Er du døpt?

    • - Ja, og er religiøs nå
      18
    • - Ja, men tror ikke på noen Gud
      105
    • - Nei
      57
    • - Nei, men er døpt ved en senere anledning/er religiøs i dag
      3


Anbefalte innlegg

Ble du døpt som liten? Hvis ja, er du religiøs den dag i dag? Det er vel ikke noe hemmelighet at man døper barn i Norge mer for tradisjonens del enn den religiøse delen? Eller?

 

Selv er jeg ikke døpt, og regner meg selv som agnostiker den dag idag. Er glad foreldrene mine lot meg velge selv, selvom det i og for seg ikke hadde vært noe krise om jeg ble døpt.

Endret av Tiamin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En poll med disse alternativene hadde vært fint:

Ble du døpt som baby?

9181722[/snapback]

Neste gang du ønsker en poll så rapporter posten så ordner en moderator det for deg i stede for at man finner posten helt random.

9181772[/snapback]

Jeg rapporterte tråden med det samme den var laget, men det så du kanskje ikke? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Døpt, men ikkje religiøs. spurte mor-mi kvifor eg var døpt og fekk til svar at "ein kan jo håpe" :p

 

konfa meg humanistisk (som det faktisk heiter, borgerleg har dei gått bort frå)

Lenke til kommentar
Ble du døpt som liten? Hvis ja, er du religiøs den dag i dag? Det er vel ikke noe hemmelighet at man døper barn i Norge mer for tradisjonens del enn den religiøse delen? Eller?

 

Selv er jeg ikke døpt, og regner meg selv som agnostiker den dag idag. Er glad foreldrene mine lot meg velge selv, selvom det i og for seg ikke hadde vært noe krise om jeg ble døpt.

9181722[/snapback]

Er døpt ja, dessverre får man vel si. Å bli døpt er et overgrep mot barnet.

Lenke til kommentar
Ble du døpt som liten? Hvis ja, er du religiøs den dag i dag? Det er vel ikke noe hemmelighet at man døper barn i Norge mer for tradisjonens del enn den religiøse delen? Eller?

 

Selv er jeg ikke døpt, og regner meg selv som agnostiker den dag idag. Er glad foreldrene mine lot meg velge selv, selvom det i og for seg ikke hadde vært noe krise om jeg ble døpt.

9181722[/snapback]

Er døpt ja, dessverre får man vel si. Å bli døpt er et overgrep mot barnet.

9182707[/snapback]

 

Dersom barnet vokser opp ikke-religiøst er det vel like mye "overgrep" som å bli sprutet på av vannpistol er et "overgrep".

 

Personlig ateist og ikke døpt. (Sliter altså ikke med overgrepstraumer)

Lenke til kommentar

Det merkelige er det er det siste alternativet som er det riktige (hvis man er religiøs osv da). Døperen Johannes døpte Jesus da Jesus var voksen. Hvorfor må Den Norske Kirke døpe babyer da? Dette kommer fra et annet steds hen enn i Bibelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...