Gå til innhold

Er du døpt?  

183 stemmer

  1. 1. Er du døpt?

    • - Ja, og er religiøs nå
      18
    • - Ja, men tror ikke på noen Gud
      105
    • - Nei
      57
    • - Nei, men er døpt ved en senere anledning/er religiøs i dag
      3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har aldri hørt en baby benekte guds eksistens. Vil heller si at alle babyer er agnostikere, eller rett og slett gir faen.

9184443[/snapback]

 

Ateister benekter ingen ting; de tror bare ikke.

 

Siden du ikke tror på guden Alastor -- og ikke visste at det var en gud før nå:

 

Vi du si du var agnostisk eller ateistisk ovenfor den guden før nå?

Trodde du Alastor kanskje eksisterer, eller trodde du ikke på Alastor?

 

Hva med gudene Tyr og Jord?

Agnostisk eller ateist?

 

Først nå kan du stille deg tvilende, ta et agnostisk standpunkt -- før det kunne du ikke tro.

 

Babyer er ateister.

La vær å lære dem om guder, og de er ateister livet gjennom.

 

Er for ordens skyld døpt, og døpte sønnen min fordi min kjære kone var kristen intill i disse siste månedene...

 

Fortærende at hun ikke ga slipp på troen litt før..!

Lenke til kommentar
Er for ordens skyld døpt, og døpte sønnen min fordi min kjære kone var kristen intill i disse siste månedene...

 

Fortærende at hun ikke ga slipp på troen litt før..!

Hvorfor det? Plaget det deg at hun var kristen? Selv kan jeg ikke se for meg hvordan et ekteskap kan fungere mellom en ateist og en kristen... Trist at kona di gav opp troen sin forresten :/

Lenke til kommentar

Jeg er døpt, mamma ville ikke at jeg skulle døpes men da ble bestemoren min veldig veldig veldig sinna, derfor er jeg nå døpt.

Har konfirmert meg fordi jeg fikk mye penger for det, syns forresten det var veldig idiotisk at ingen informerte oss om borgerlig konfirmasjon, læreren min forklarte det til meg på en slik måte at jeg trodde det var som en slags "sekt" for superreligiøse.

 

Siden jeg aldri har hatt noe spesielt forhold til kristendommen eller noen Gud så bestemte jeg meg for å melde meg ut av statskirken når jeg fylte 17 og det er jeg fornøyd med.

 

Det er veldig mange som reagerer på slik i små bygder som jeg kommer fra, i større byer og slikt er det mye mer akseptert. Men på mindre plasser blir du muligens sett på som satanist dersom du ikke er medlem av noen religion :roll:

Lenke til kommentar
Ja jeg ble døpt. Vet ikke om jeg er kristen, men jeg tror det finnes en Gud ja  :)

9183957[/snapback]

 

Hvorfor tror du det finnes en gud? Det er bare noe som andre mennesker har fortalt deg. hadde dem fortalt deg at det flygende spaggetimonstreret hadde finnes hadde du trodd det isteden.

 

Ikke vær lettlurt å gå på sånne ting

Lenke til kommentar
Er for ordens skyld døpt, og døpte sønnen min fordi min kjære kone var kristen intill i disse siste månedene...

 

Fortærende at hun ikke ga slipp på troen litt før..!

Hvorfor det? Plaget det deg at hun var kristen? Selv kan jeg ikke se for meg hvordan et ekteskap kan fungere mellom en ateist og en kristen... Trist at kona di gav opp troen sin forresten :/

9319716[/snapback]

 

Det er ikke trist det, er ikke lenge til det ikke finnes kristendom eller noe annet sprøyt i norge.

Det skal bli så deilig.

Lenke til kommentar
Jeg er døpt, mamma ville ikke at jeg skulle døpes men da ble bestemoren min veldig veldig veldig sinna, derfor er jeg nå døpt.

Har konfirmert meg fordi jeg fikk mye penger for det, syns forresten det var veldig idiotisk at ingen informerte oss om borgerlig konfirmasjon, læreren min forklarte det til meg på en slik måte at jeg trodde det var som en slags "sekt" for superreligiøse.

9319740[/snapback]

Mine besteforeldre var/er aldri noen spessielle religiøse personer, og har ikke hatt noen spesiell sterk tro på det guddommelige.

 

Og kjenner til flere som har fått beskjed om at hvis de konfirmerer seg i kirka, så får de mere penger til konf, men det blir jo helt feil. Seff vil du da konfirmere deg i kirka, slik at du får mere penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...