Gå til innhold

Oljerigg - hvordan er jobb mulighetene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men nå tror jeg ikke karakterene teller så mye som folk tror, er mer fravær, orden/oppførsel og jobberfaring(sommerjobber, deltidsjobber o.l) som teller inn. Karakterene er bare en pekepinne.

 

 

Var du jente, same og fra indre finnmark med mørk hud var du garantert lærlingeplass i statoil :D

Derfor du kom inn ja :p

 

Men det kan godt stemme ja. Litt lett luking i starten.

Lenke til kommentar
Men du vet ikke hvor du evt havner? Det virker som et lite minus. Noen av dere som vet hvordan det organiseres?

 

Dessverre. Men du får jo et tilbud. Du får jo vite om du havner offshore eller onshore når du får lærlingetilbud. Så du sier ikke ja og kanskje havner på kårstø, da vil du få tilbud om læreplass på f.eks Statfjord B eller Snøhvit osv osv.

Lenke til kommentar

Var du jente, same og fra indre finnmark med mørk hud var du garantert lærlingeplass i statoil :D

Derfor du kom inn ja :p

 

Men det kan godt stemme ja. Litt lett luking i starten.

Nei, derfor. Ching Chong mann eg. Men Nigeria blod.

 

En lærer på automasjon på vgs ligger vel på 400+. Det gjør jo en fagarbeider i nordsjøen også med offshore tillegget.

 

Men det gjør fort en automatiker på land også, så det sier som nevnt over her ikke en dritt.

Lenke til kommentar

Du var vel kanskje en god miks? Du er jente, med mor fra indre finnmark og far som same. Hvorfor ansette 3 når du kan få alt i 1?

 

 

Jeg har en mistanke om at lærerne på elektro tjener litt mer enn gjennomsnittet. Sjekket skattelistene for ifjor, og da hadde begge lærerne mine 700k i inntekt med samme utdanning. Hvordan de har fått så mye har jeg ikke anelse om, men de sier selv at jobben er godt betalt.

Endret av Pirja
Lenke til kommentar
Jeg har en mistanke om at lærerne på elektro tjener litt mer enn gjennomsnittet. Sjekket skattelistene for ifjor, og da hadde begge lærerne mine 700k i inntekt med samme utdanning. Hvordan de har fått så mye har jeg ikke anelse om, men de sier selv at jobben er godt betalt.

 

Oppdrag på si.

Lenke til kommentar

Jeg tok hele røkelet fra 1.termin VG2, siden ingen av de fagene er avsluttende før sommeren. Når det gjelder VG1 så gjelder bare programfagene, siden allmennfagene går videre på VG2.

 

Kan man endre søknad/CV på Statoil etter fristen? Sitter å slår litt i bordet pga jeg ikke fikk 2 referansekontakter som jeg kan få tilgang på nå.

Endret av Pirja
Lenke til kommentar

Som ingeniør må du gå for lederstilling offshore, eller prosjekt. Lønn på 800+ er kurant, men det kan du klare som fagmann og.

 

Å studere ingeniør i friperioder vil eg ikkje anbefale, det kan bli for hektisk. Like greit å ta permisjon i 3-4 år og ta det heiltid.

 

Eg sendte inn vitnemål, så kva dei la mest vekt på veit eg ikkje, men hadde 5.25 i snitt på programfagene.

Lenke til kommentar
Å studere ingeniør i friperioder vil eg ikkje anbefale, det kan bli for hektisk. Like greit å ta permisjon i 3-4 år og ta det heiltid.

 

Eg tok studiene på heltid. Angrer ikke på det. Tapte jo en del penger, men beholdt helsa.

 

En kompis som har en bedre evne til å legge bort skolen til tider tok begge deler på fulltid. 2-4 og full studie. Endte opp med snitt rundt B på høgskulen. Travelt, men gikk bra.

 

Det beste er nok deltid av begge deler. Da har man inntekt og tid til å konse om skolen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...