Gå til innhold

Heroes sesong 2 - For de som følger USA-sendinger.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, flere av karakterene i Heroes har jo evner som de lagt i fra bruker godt nok, om man skal være helt rasjonelle. F.eks Hero kunne jo reist tilbake i tid å hindret mye fra å skje, f.eks at Hitler kom til makta, atombombene i Japan, et cetera. En annen ting jeg ikke skjønner er hvorfor det går like lang tid fra når Hero teleporterer seg til han kommer tilbake, som tiden han oppholder seg der han teleporterte seg til. Jeg mener, han reiser jo i tid. Kan han ikke bare teleportere seg tilbake til 5 sekunder etter han teleporterte seg bort i utgangspunktet?

Lenke til kommentar
Vel, flere av karakterene i Heroes har jo evner som de lagt i fra bruker godt nok, om man skal være helt rasjonelle. F.eks Hero kunne jo reist tilbake i tid å hindret mye fra å skje, f.eks at Hitler kom til makta, atombombene i Japan, et cetera. En annen ting jeg ikke skjønner er hvorfor det går like lang tid fra når Hero teleporterer seg til han kommer tilbake, som tiden han oppholder seg der han teleporterte seg til. Jeg mener, han reiser jo i tid. Kan han ikke bare teleportere seg tilbake til 5 sekunder etter han teleporterte seg bort i utgangspunktet?

Det går ikke å forandre ting som allerede har skjedd.For hvis han drar tilbake i tid så vil han i nåtiden alerede ha vært tilbake i tid for det har alerede skjedd og dermed så var det ingenting han kunne gjøre.Men å forandre fremtiden er mulig for det har ikke skjedd ennå.

Det at han dro tilbake til Kenzei sin tid hadde allerede skjedd og det var meninga at han skulle gjøre det han gjorde for til syvende og sist så forandra han ingenting for det er ikke mulig.

 

Vet ikke om det forstod det der for det er litt vansklig å forklare.

Lenke til kommentar
Vel, flere av karakterene i Heroes har jo evner som de lagt i fra bruker godt nok, om man skal være helt rasjonelle. F.eks Hero kunne jo reist tilbake i tid å hindret mye fra å skje, f.eks at Hitler kom til makta, atombombene i Japan, et cetera. En annen ting jeg ikke skjønner er hvorfor det går like lang tid fra når Hero teleporterer seg til han kommer tilbake, som tiden han oppholder seg der han teleporterte seg til. Jeg mener, han reiser jo i tid. Kan han ikke bare teleportere seg tilbake til 5 sekunder etter han teleporterte seg bort i utgangspunktet?

 

Det hadde blitt litt dumt, da hadde nåtiden vært helt på tryne annerledes...

Hvis han fjerner ett ledd i historien/fortiden , må på en måte hele verden "leve til nåtiden igjen" ... og på den tiden til 2007 igjen er verden helt annerledes.

Lenke til kommentar
Om han så "bare" kan endre metaller i fast form da, så kan han allikevel lett forsyne hele verden med nok energi til å få en slutt på alle energikriser. Og på den annen side kan han lett lage ei atombombe stor nok til å rive hele kloden i filler! Alt det krever er en metallklump og et knips med fingrene!

 

Bortsett fra at atombomber har en maksimumsgrense på hvor stor de kan bli da ;)

 

Derimot hydrogenbomber, eller bomber basert på fusjon, har ikke den samme begrensningen.

Lenke til kommentar
Vel, flere av karakterene i Heroes har jo evner som de lagt i fra bruker godt nok, om man skal være helt rasjonelle. F.eks Hero kunne jo reist tilbake i tid å hindret mye fra å skje, f.eks at Hitler kom til makta, atombombene i Japan, et cetera. En annen ting jeg ikke skjønner er hvorfor det går like lang tid fra når Hero teleporterer seg til han kommer tilbake, som tiden han oppholder seg der han teleporterte seg til. Jeg mener, han reiser jo i tid. Kan han ikke bare teleportere seg tilbake til 5 sekunder etter han teleporterte seg bort i utgangspunktet?

Det går ikke å forandre ting som allerede har skjedd.For hvis han drar tilbake i tid så vil han i nåtiden alerede ha vært tilbake i tid for det har alerede skjedd og dermed så var det ingenting han kunne gjøre.Men å forandre fremtiden er mulig for det har ikke skjedd ennå.

Det at han dro tilbake til Kenzei sin tid hadde allerede skjedd og det var meninga at han skulle gjøre det han gjorde for til syvende og sist så forandra han ingenting for det er ikke mulig.

 

Vet ikke om det forstod det der for det er litt vansklig å forklare.

 

Nytter ikke å diskutere tidsreiser, ettersom det ikke finnes noen logisk forklaring, siden det ikke er mulig :p

Dessuten blir det bare et evig krinsløp, det påvirker det osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

poenget med at han ikke kommer 5 sek etter tilbake, er fordi det er slik storyen er laget.

hvis han hadde komemt tilbake med engang hadde vi jo ikke fått se det om Hando.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

er ikke sikker, enten så avslutter de sesong 2 på 11. og begynner på sesong 3 senere (håper ikke det)

 

eller så stopper de sesongen og fortsetter senere på sesong 2 der de slapp ( håper det)

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Dette er mine tanker ut ifra traileren og derfor ingen spoiler:

 

Virker som om Hiro er en av dem som dør. Der hvor Peter sier "Come on, lets destroy the virus" eller noe sånt i traileren ligner jo på der hvor Hiro og Peter møttes i forrige episode + at Adam ser litt sjokkert ut, kanskje han ser på liket til Hiro.

 

Håper ikke Hiro eller Parkman dauer.. Ikke Peter heller, egentlig ingen av dem :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...