Gå til innhold

Heroes sesong 2 - For de som følger USA-sendinger.


Anbefalte innlegg

Forøvrig virket det som om Bob har overtalelsesevne når han og Elle satt i bilen sammen.

Vi har jo allerede fått vite hva evnen til Bob er. Han er bare naturlig god til å overtale.

 

Edit: Yahooooooo inlegg nr.1000 :grin: Heeeeelt tilfeldig altså :whistle:

Det var vel strengt tatt innlegg 999 ;)

 

Håper de avslører evnen til Mrs. Petrelli i neste episode, har grublet på det lenge nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg begynner å bli litt forvirra nå.

 

Noah og familien mener The Company er onde, noe de nok også var.

Men er The Company egentlig onde nå lengre? Virker som om Suresh har stor innflytelse på Bob.

Adam på sin side mener at det han skal gjøre er det riktige, mens Peter tror at Adam er med på å ødelegge viruset.

 

Forøvrig virket det som om Bob har overtalelsesevne når han og Elle satt i bilen sammen.

 

Tror ikke Bob har den evnen, men heller at Elle har blitt psykisk nedbrutt og vil veldig gjerne imponede faren som ser ut som hennes nærmeste. Hun har blitt brukt av han / firmaet lenge, og ikke hatt normal oppvekst.

 

Om Company er onde eller ikke, er vel ingen som er direkt "ond" men alle har forskjellige synspunkt. Sylar er jo ikke ond heller, men ville bare bli en betydningsfull person som blir erkjent av moren. Jeg tror ikke Suresh har inflytelse på Bob i det hele tatt, men heller Bob som leker med han og lar Suresh tror han kan være med i beslutnignsprossesser. Dette er for å skape motivasjon for Suresh for å jobbe videre.

Lenke til kommentar

tviler på at bob har evnen til å overtale folk siden han kan forvandle ting til gull.

greit nok at evnene utvikler seg til noe mer etterhvert for de fleste, men siden det å overtale noen og det å forvandle ting til gull er to evner som ikke har noe med hverandre å gjøre så tror jeg ikke at overtalelse er evnen hans.

Lenke til kommentar

Bob som mange har bekreftet kan forandre ting til Gul. Jeg vet ikke hvor grensen går, om han kan forandre gass til gull, eller bare metall til gull. Men siden han kan gjøre det så betyr det jo at han kan forandre atomene i materialet, på en eller annen måte forandre det atomene i objektet til å få 79 protoner og 79 elektroner ( antall elektroner i skallene 2, 8, 18, 32, 18, 1).

 

Og sidne han kan det ser jeg ikke bortifra at han også kan forandre dem til sølv, bronse eller hva han møtte ønske. Den skjeen han fant er sansynligvis ikke av et rent stoff, så han kan altså forandre noe urent til noe rent (hvis det var 24 karat gull han transformerte skjeen til).

 

Hvor tror du begrensningene hans er ? Kan han forandre organiske ting til et annet stoff (som f.eks. gull) ? Kan han forandre store bygninger til gull? Og til slutt, dersom han kan manipulere atomene så kan han strengt tatt forandre ting til hva han måtte ønske.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok at Bob kan forvandle objekter til andre ting enn bare gull. Hvor store kvanta han kan transformere i gangen er jeg usikker på. Regner med at det vil være noen begrensninger her. For det trengs jo tankekraft for å endre ting, han gjør det ikke ubevisst, så da vil han nok bli sliten jo mer han må forandre vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Jeg begynner å bli litt forvirra nå.

 

Noah og familien mener The Company er onde, noe de nok også var.

Men er The Company egentlig onde nå lengre? Virker som om Suresh har stor innflytelse på Bob.

Adam på sin side mener at det han skal gjøre er det riktige, mens Peter tror at Adam er med på å ødelegge viruset.

 

Forøvrig virket det som om Bob har overtalelsesevne når han og Elle satt i bilen sammen.

 

Vent å se, BoB spiller med Suresh, tror også at han viste at suresh var "spion". Bob kan gjøre om tinger til gull. atter en gang, trenger ikke overtalings evner (magiske) for å kunne overtale noen.

Lenke til kommentar
Forøvrig virket det som om Bob har overtalelsesevne når han og Elle satt i bilen sammen.

Vi har jo allerede fått vite hva evnen til Bob er. Han er bare naturlig god til å overtale.

 

Edit: Yahooooooo inlegg nr.1000 :grin: Heeeeelt tilfeldig altså :whistle:

 

Hans ability er å gjøre om ting til gull. Akkurat som de vises sten.

 

Og du har bare 678 innlegg som teller.

 

Oi, så ikke at begge hadde blitt svart. Må se mer nøye om det er flere poster etter det jeg svarer på...

Endret av Odd Ball
Lenke til kommentar
Hans ability er å gjøre om ting til gull. Akkurat som de vises sten.
Hvordan er du så sikker på det? Som noen andre har nevnt, hvis han har en evne til å endre antallet protoner, nøytroner og elektroner i et objekt har han tilnærmet uendelige krefter. Som vi alle vet er masse energi, og energi kan ikke skapes eller forsvinne, kun endre form (barnelærdom). Dette vil si at Bob har evner som en gud. Med litt øving kan han gjøre om objekter til hva han vil, antakeligvis også organiske maskinerier, selv om dette blir komplisert. Og siden hele objektet blir til gull selv om han bare tar på en del av det, kan det hende at han får til slikt over avstand også. Det hadde blitt et veldig potent våpen !!
Lenke til kommentar
Hvordan er du så sikker på det? Som noen andre har nevnt, hvis han har en evne til å endre antallet protoner, nøytroner og elektroner i et objekt har han tilnærmet uendelige krefter. Som vi alle vet er masse energi, og energi kan ikke skapes eller forsvinne, kun endre form (barnelærdom). Dette vil si at Bob har evner som en gud. Med litt øving kan han gjøre om objekter til hva han vil, antakeligvis også organiske maskinerier, selv om dette blir komplisert. Og siden hele objektet blir til gull selv om han bare tar på en del av det, kan det hende at han får til slikt over avstand også. Det hadde blitt et veldig potent våpen !!

 

Tenk om han kan forandre Oksygen til giftige gasser, kand drepe folk uten at de merker noe særlig.

Eller CO2 til Oksygen, løser miljøproblem :)

 

Tror han blir litt for "overpowered", så kanskje de streikende skribentene vil begrense hans evne til å bare forandre metall i solid form.

Lenke til kommentar

Om han så "bare" kan endre metaller i fast form da, så kan han allikevel lett forsyne hele verden med nok energi til å få en slutt på alle energikriser. Og på den annen side kan han lett lage ei atombombe stor nok til å rive hele kloden i filler! Alt det krever er en metallklump og et knips med fingrene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...