Gå til innhold

Ting som er hyggelige og gjør deg glad


Gjest Slettet-Axby2kEH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen ganger blir jeg overrasket hvor enkelt utfordringer kan løses med en enkel telefonsamtale, og det gjør meg glad. Naturligvis avhenger det av hvor hjelpevillig motparten er på det tidspunktet, men som oftest går det bra når man selv er hyggelig og vennlig i tonen. :) Trodde utfordringen skulle bli problematisk, men nå er jeg helt fri for bekymringer.

Lenke til kommentar

Kanskje ikke direkte hyggelig, men jeg ble glad. Var på elkjøp for å returnere en vare, og de som jobbet der var skikkelige treige. Han ene som jobbet trengte hjelp av en annen, og køen bygde seg opp. Ei gammel dame spurte to ganger om de kunne få plinget på flere, men ingenting skjedde. En annen som jobbet der kom og spurte han som trengte hjelp om han kunne ta den andre kassa, men det kunne han ikke for han måtte lære det hun andre viste han. Han var ganske frekk i måten han svare både kollegaen sin og kundene som ventet på. Hun gamle dama fikk nok, gikk mot utgangen og trykte så hardt på det sure ansiktet på "Hva syns du om servicen i dag?"-maskinen at hele greia veltet.

 

Å se andre også bli sure er hyggelig, merkelig nok.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lønnstrekk! Slipper å tenke på å betale regninger, chill.

Ikke kan de tvangsselge leiligheten heller - fordi den er nettopp solgt!

 

Neste gang jeg skal kjøpe noe vet jeg at når man eier en bolig, så bombarderes postkassen med avgifter man ikke ante eksisterte.

Jeg har virkelig gått totalt personlig konkurs fordi jeg ikke har ansatt regnskapsfører i husholdningen.

Endret av Edgelord
Lenke til kommentar

Lønnstrekk! Slipper å tenke på å betale regninger, chill.

Ikke kan de tvangsselge leiligheten heller - fordi den er nettopp solgt!

 

Neste gang jeg skal kjøpe noe vet jeg at når man eier en bolig, så bombarderes postkassen med avgifter man ikke ante eksisterte.

Jeg har virkelig gått totalt personlig konkurs fordi jeg ikke har ansatt regnskapsfører i husholdningen.

Hva slags utgifter er det snakk om? Vet at det er litt, men de utgiftene burde jo ikke være eneste årsak til at en går fra å kunne betjene et huslån og ha et liv ved siden av, til å gå personlig konkurs?
Lenke til kommentar

Folk som skaper verdi. De 20% av folk som får 80% gjort.

 

Folk som tar helg er stort sett blant de 80% som får 20% gjort. 4 ganger så mange folk for å utrette 1/5 er resultatet av holdningen til folk som sier "nå er det endelig helg", "takk og pris for at det er fredag", "i dag er det mandag, men jeg skulle ønske det var fredag".

 

Hver dag er en mulighet til å komme seg ut av senga og utrette noe. La dere ikke stanse av at det er helg.

 

Det gjør meg glad å tenke på at mange av jobbene til disse uproduktive folkene snart blir automatisert.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Er det noe grusomt du holder på med siden du har behov for å ha fri fra det?

 

Hva med å velge å gjøre noe du ikke kan få nok av slik at du du kan holde på uten å se på klokka om du skal ta fri?

 

Det fornuftige er å ta en pause når man ikke greier å være produktivt, ikke etter hvilken dag eller time det står på kalenderen/klokka.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noe grusomt du holder på med siden du har behov for å ha fri fra det?

 

Hva med å velge å gjøre noe du ikke kan få nok av slik at du du kan holde på uten å se på klokka om du skal ta fri?

 

Det fornuftige er å ta en pause når man ikke greier å være produktivt, ikke etter hvilken dag eller time det står på kalenderen/klokka.

Ingen av de hundrevis av mennesker jeg har snakket med som har vært på dødsleiet på arbeidsplassen min sier at de skulle ønske de hadde brukt mer tid på å være på jobb (eller være produktiv som du sier). Nesten samtlige sier at de skulle hatt mer tid til familie eller hatt mer fritid og levd livet mens de kan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Høres ut som du kun spurte folk som jobber for andre mot lønn og har arbeidsoppgaver de ikke ville ha utført dersom de ikke hadde fått betalt.

 

Spør noen som driver med noe de hadde gjort enten de fikk betalt eller ikke.

 

Some people have goals, but they have such lousy goals the effect is bad. I asked a guy one time, what are your goals for this month? The guy said "Look, if I could just scrape up enough money to pay these lousy bills.". That was his goal. I'm not saying it isn't a goal, it's a goal, but it's such a lousy goal, the effect is bad. You don't jump out of bed on Monday morning and say "oh boy another chance to go out and scrape up the money to pay my lousy bills", so you don't do that. Usually you say "Oh, not another Monday!",and some people have so given up on life. They have joined the "thank God it's Friday club", how sad. Surely those are the same people when life is over for them will say "Thank God it's over!".

-Jim Rohn

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...