Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OK, første gang jeg skriver her på lenge. Bor nå i Oslo, og er stort sett på byen hver helg. Jeg skal forklare dere hvordan jeg ter meg på byen:

 

- Det forekommer 2 % av gangene jeg er på byen at jeg dropper dressjakke, dressbukse, belte, skjorte og slips. Da henger jeg som regel på en sliten plass (Trompeten f.eks)

- Jeg er veldig glad i å danse, så jeg danser veldig mye på byen. Dog jeg står som regel midt i klynga å danser alene. Litt trist, men føler jeg blir for needy hvis jeg skal gnikke meg opp om alle jentene.

- Jeg fikser alltid håret mitt, slik at det ser respektabelt ut.

- Henger stort sett på samme sted i byen (Escape)

 

Etter å ha vært på byen uttalige ganger, så har jeg klinet med en håndfull jenter, men ikke klart å lure noen med meg hjem. Noen som vet hvor nøkkelen ligger. Føler de fleste bare er ute for å kline, har med vennina si (cockblock) eller skal få deg til å kjøpe drinker.

 

Tips anyone?

Lenke til kommentar

OK, første gang jeg skriver her på lenge. Bor nå i Oslo, og er stort sett på byen hver helg. Jeg skal forklare dere hvordan jeg ter meg på byen:

 

- Det forekommer 2 % av gangene jeg er på byen at jeg dropper dressjakke, dressbukse, belte, skjorte og slips. Da henger jeg som regel på en sliten plass (Trompeten f.eks)

- Jeg er veldig glad i å danse, så jeg danser veldig mye på byen. Dog jeg står som regel midt i klynga å danser alene. Litt trist, men føler jeg blir for needy hvis jeg skal gnikke meg opp om alle jentene.

- Jeg fikser alltid håret mitt, slik at det ser respektabelt ut.

- Henger stort sett på samme sted i byen (Escape)

 

Etter å ha vært på byen uttalige ganger, så har jeg klinet med en håndfull jenter, men ikke klart å lure noen med meg hjem. Noen som vet hvor nøkkelen ligger. Føler de fleste bare er ute for å kline, har med vennina si (cockblock) eller skal få deg til å kjøpe drinker.

 

Tips anyone?

Ha tålmodighet, om noen år er du gammel nok til å kunne velge mellom litt flere barer og utesteder i Oslo enn Escape og Trompeten.

 

I mellomtiden skjønner jeg jo at du vil gjøre det beste ut av situasjonen. Du sier selv at du har brukt samme oppskriften "utallige" ganger, men uten resultat. Kanskje på tide å revurdere et par ting?

 

 

1. Hvorfor velger du å ha på deg full dress når du er ute for å sjekke jenter? Dette virker ekstra unødvendig om du i tillegg bruker mesteparten av kvelden på å danse. Jeg har aldri skjønt denne norske tankegangen om at man skal kle seg formelt i uformelle situasjoner. Det går veldig fint an å pynte seg og se velstelt og respektabel ut, men på en uformell måte. Det gir også større muligheter for å skille deg ut ved å uttrykke din egen stil og personlighet.

 

2. Taktikken din med å "jobbe dansegulvet" til du får kontakt med en jente som er akkurat passe drita fungerer sikkert veldig bra for klinings, men tror det er en dårlig taktikk for å skape interesse og spenning nok til at en dame blir med deg hjem. Hvis målet ditt er å sjekke jenter fremfor å danse ville jeg heller ha begynt å henge et sted det passer bedre å prate med folk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Etter å ha vært på byen uttalige ganger, så har jeg klinet med en håndfull jenter, men ikke klart å lure noen med meg hjem. Noen som vet hvor nøkkelen ligger. Føler de fleste bare er ute for å kline, har med vennina si (cockblock) eller skal få deg til å kjøpe drinker.

 

Tips anyone?

 

Det var en grunn til at jeg sluttet med å "sjekke opp" jenter på dansegulvet. Man må ha masse energi og som du selv merker, er det mange jenter som kun roter for å få bekreftelse. Sats heller på det verbale.

 

Beklager å måtte si det, men de såkalte "ekslusive" klubbene i Oslo for 18 år er triste. Stikk på Studenten eller Møllers i stedet, og dropp dressen, men kle deg allikevel smooth.

 

Når det gjelder jenter, så må du screene, altså finne en jente som det er sannsynlig at du kan ha ONS med. Hold deg unna de som roter med alle, finn ut om hun skal på nach eller om hun skal bli hentet av foreldrene

Lenke til kommentar

Jeg regner med at mange av dere har lest "The Game"/"Spillet", men har noen av dere lest den andre boken til forfatteren Neil Strauss, "Rules of the Game"/"Spillets Regler"? Jeg har aldri lest The Game, men hørt mye om den, så jeg hoppet rett og slett rett på Rules of the Game, og den ER jo skrevet for "nybegynnere" i dette, men også for de mer erfarne.

 

Dag 1-oppgaven er for eksempel rett og slett å gå bort og prate med fem forskjellige fremmede og bare ha en kort small-talk. Type "huff det regner idag", et kort svar tilbake duger - da ahr man fullført oppgaven. Men jeg synes det virker dritskummelt :p

Lenke til kommentar

Altså, det jeg anbefaler er gradvis eksponering for de tingene du synes er skummelt. Er du uvant å snakke med fremmede, så nytter det ikke å gå bort og satse på smalltalk med folk. Det er litt som forelskede tenåringer, hvor de går bort til drømmejenta si og tenker "nå skal jeg snakke med henne, og sjarmere henne i senk". Oftest ender det opp med at de høres ut som en sulten valp, "Hei" med plystrete stemme osv. PUA er en prosess, og da må du finne ditt utgangspunkt og jobbe videre utifra det.

 

Hvis du er veldig sjenert, så kan du gå innom en klessbutikk og spørre om å se på klær. Målet er å bruke såpass mye tid på å prate med pene jenter, at du slutter å være nervøs og man klarer å slappe av. Da vil alt det andre også flyte mye mer naturlig. Videre tror jeg at de beste investeringene du kan gjøre, istedenfor å lese bøker som er ment for et amerikansk marked å ta en titt på norske bloggene til de norske gutta. 0330.no, som drives av Gode Vibber (helt normale folk, som ikke lærer bort gimmicks) og Genuine Connections som også drives av hyggelige folk.

 

Det viktigste er uansett å komme deg ut, og jobbe gradivis med de tingene du vet at du trenger å bli bedre på. Den største forskjellen mellom de som møter mange nye jenter, og de som aldri gjør det er at de som møter jenter faktisk prøver. Så ikke les for mye, bruk enkle tips og finn ut hva som fungerer for deg. Les alt PUA stoff med sunn skepsis, for det finnes ingen magisk pille.

Endret av Jesus of Suburbia
Lenke til kommentar

Åh...er så artig å se på gutter (typisk rundt 16) som henger mye rundt kvinnfolk generelt og som tror at dette automatisk gir de draget.

Jeg kan ikke se annet enn at dette vil være en fordel for dem på lengre sikt :dontgetit:

 

Har vært en superfordel for meg å alltid ha en del heite venninner ihvertfall. Deler for tiden leilighet med ei rimelig pen blond, venninne, og jeg oppdager nesten daglig nye ting som er meget nyttig når det kommer til å sjekke jenter.

 

Det å få lese andre gutters håpløse/suksesfulle sms, høre alle detaljer om triks/måter å sjekke jenter på og både få høre hva jentene sier og faktisk se reaksjonene på nært hold i henhold til hver enkelt situasjon er uvurderlig.

 

Moralen: Skaff dere venninner.

Lenke til kommentar

Do it!

Og det gjorde jeg.. Lets just say at jeg var altfor godt inne i systemet hennes til å ikke kunne feile..

 

Asså morro hvor blind man kan bli.. Hun sier hun er kjempeglad i meg, Har sex med meg, Kysser meg når jeg er tilstede i min offentlighet..

 

OGSÅ ER JEG REDD FOR Å SI AT DU KAN FÅ VÆRE JENTA MI?! :!:

Haha, bra det funka da :w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel ikkje snakk om videre progresjon då ein kun lærer (målet er ikkje å få dei i seng), kan ta ei stund før det ein lære verkeleg synker inn. Har sjølv hatt mange jentevenner opp igjennom åra, og det har verkeleg gjort det enklare å forstå kva jentere vil høyre osv (om ein er ute etter å lett få dei i seng), eventuelt enkle tema som kan fungere som icebreakers osv.

 

Du høyres litt bitter ut eigentleg, vil dei (jentene) heller vere venn med dei teite gutta og ikkje kule deg? :)

Endret av Cho-san
Lenke til kommentar

Å være snill?

 

Temaet har sikkert blit diskutert før, men orker VIRKELIG ikke å blad gjennom i underkant av 1000 sider :)

 

Saken er den at hvis jeg liker en person, så føler jeg at jeg fort kan bli "for snill". Vil presisere at dette gjelder både gutter og jenter, og trenger ikke ha noe med sjekking å gjøre. For å holde meg on-topic koker jeg det ned til å være snill mot jenter jeg er interessert i.

 

Eksempel: Snakker med jente på face. Hun skal ha prøve og mangler bok, jeg tilbyr henne å låne min. Jeg tilbyr meg også å komme innom å levere den til henne. Hun sier at selvfølgelig kan hun hente den selv. Det ender med at hu ikke trenger boken alikevell.

 

Dette er ikke en post hvor jeg trenger hjelp til "hva jeg kunne gjort bedre i denne situasjonen for å ta 'forholdet' videre". Grunnen til at jeg tilbød meg å levere boka var så enkel at jeg har transport, mens hun måtte tatt bussen, blitt kjørt. Ettersom jeg bare var hjemme og så på tv, hadde jeg ikke trengt å 'ofre' noe for å levere boka.

 

Ser jo selvfølgelig at dette kan ses på som dumsnill, men er det egentlig Feil? Burde jeg heller sagt at hun kunne kommet for å hente den?

Kan også nevne at jeg føler meg som ei lita jente når jenter spanderer på meg. Good or bad?

 

Hvor går grensen mellom omtenksom og dumsnill? Personlig tror jeg ikke slike enkelthendelser påvirker ei jentes syn på deg så lenge hun kjenner deg noenlunde fra før. Hva mener du?

Håper å få synspunkter å snillhet generelt og ikke meg-jenta, ettersom det går strålende med oss ;)

Lenke til kommentar

Etter å ha vært på byen uttalige ganger, så har jeg klinet med en håndfull jenter, men ikke klart å lure noen med meg hjem. Noen som vet hvor nøkkelen ligger. Føler de fleste bare er ute for å kline, har med vennina si (cockblock) eller skal få deg til å kjøpe drinker.

 

Tips anyone?

 

Det var en grunn til at jeg sluttet med å "sjekke opp" jenter på dansegulvet. Man må ha masse energi og som du selv merker, er det mange jenter som kun roter for å få bekreftelse. Sats heller på det verbale.

 

Beklager å måtte si det, men de såkalte "ekslusive" klubbene i Oslo for 18 år er triste. Stikk på Studenten eller Møllers i stedet, og dropp dressen, men kle deg allikevel smooth.

 

Når det gjelder jenter, så må du screene, altså finne en jente som det er sannsynlig at du kan ha ONS med. Hold deg unna de som roter med alle, finn ut om hun skal på nach eller om hun skal bli hentet av foreldrene

Synes dansegulvet er det ultimate hvis man er på en typisk nattklubb. Så kan man heller, etter litt dansing, bounce til baren eller loungen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...