Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg begynte å tro at militæret hadde glemt meg, men i går fikk jeg varsel om innkalling. Jeg har virkelig ikke lyst til å reise. Hadde det nå vært Bergen som er 20 min unna meg, eller evt Stavanger, men de skal pokker meg sende meg så langt nord du kan komme.

 

Misforstå meg rett, jeg hadde veldig lyst til å reise egentlig, og gjorde derfor en bra figur på sesjonen, men når jeg blir sendt til Kirkenes, og når jeg fikk min kjæres reaksjon på det i går får jeg ikke lyst til å reise i det hele tatt. 12 mnd i Kirkenes! Hun begynte å gråte :(

 

Jeg har veldig lite peiling på militæret, og vet ikke hvor ofte en får perm og denslags. Jeg er positivt innstilt på at dette skal gå bra, samtidig som jeg vet at det blir vanskelig å være borte fra min kjære i så lange strekk om gangen.

 

Noen som har noen erfaringer med militæret de vil dele?

Lenke til kommentar

Jeg satt akkurat å tenkte noe ala det samme som LC, over.

Jeg og mannfolket har vi ikke kranglet eller kjeftet på evigheter. Ikke at vi har for vane å gjøre det :p

Her om dagen hadde vi det største latterkicket ever. Typen holdt på å kjøre av veien, og jeg lo så jeg grein. Dette var vel på søndag, når jeg var i mitt "reduserte hjørne", da er jeg meget morsom :!:

Et lite slikt boost i hverdagen er sunt !! Det er også bare bra å ha en liten fight, slik at damp kommer ut. Men i det siste så har vi heller krydret forholdet med masse latter :D

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar
Jeg begynte å tro at militæret hadde glemt meg, men i går fikk jeg varsel om innkalling. Jeg har virkelig ikke lyst til å reise. Hadde det nå vært Bergen som er 20 min unna meg, eller evt Stavanger, men de skal pokker meg sende meg så langt nord du kan komme.

 

Misforstå meg rett, jeg hadde veldig lyst til å reise egentlig, og gjorde derfor en bra figur på sesjonen, men når jeg blir sendt til Kirkenes, og når jeg fikk min kjæres reaksjon på det i går får jeg ikke lyst til å reise i det hele tatt. 12 mnd i Kirkenes! Hun begynte å gråte :(

 

Jeg har veldig lite peiling på militæret, og vet ikke hvor ofte en får perm og denslags. Jeg er positivt innstilt på at dette skal gå bra, samtidig som jeg vet at det blir vanskelig å være borte fra min kjære i så lange strekk om gangen.

 

Noen som har noen erfaringer med militæret de vil dele?

Jeg husker ikke hva de sa på sesjonen min, men tror det var noe lignende som 12 dager i året...

 

Jeg tar en liten edit da jeg finner det ut ;)

 

Edit : Tatt fra Sol (Faktisk) :

Svar 1:

Normalt uten om feriene forsvaret gir han i førstegangstjeneste så har han 21 perm dager som han bruke som han vil. Han må søke men som oftets er svaret ja. Under rekrutt skolen blir det verre med besøk for de er litt strengere under den, men etter dette så burde det ikke være noe problem. Du kan riktig nok ikke bo på leiren men så fort han er ferdig på vakt så gjør han som han vil på fritiden. Kommer an på hvordan tjeneste men som oftest så går det bra.:)

 

Svar 2:

Her på bruket (GSV) har vi permisjoner ca hver andre måned, totalt 7 langpermer i løpet av året. Etter endt rekrutt periode i August er langperm 1 på 9 dager, så er det langperm 2 på 8 dager fra og med neste fredag.. osv. Ikke mye perm... men er han heldig og havner nær der dere bor kan han dra hjem i helgene, da de aller fleste avdelinger har generell helgeperm.

 

Resiser ved langperm blir betalt av Forsvaret

 

 

 

Så etter det jeg skjønner er det forskjellig fra avdeling til avdeling :)

Endret av Ghraag
Lenke til kommentar
Jeg har veldig lite peiling på militæret, og vet ikke hvor ofte en får perm og denslags. Jeg er positivt innstilt på at dette skal gå bra, samtidig som jeg vet at det blir vanskelig å være borte fra min kjære i så lange strekk om gangen.

 

Noen som har noen erfaringer med militæret de vil dele?

 

Vi hadde 7 gratis hjemreiser tur/retur, og mener det var 21 dager. Men da hadde jeg "vanlig arbeidstid", ikke turnus.

 

Hvis du har vanlig arbeidstid kan du som regel velge helt fritt når du vil reise hjem, og da er det jo lurt å gjøre det i forbindelse med røde dager.

 

Kombinert med helger blir det heller ikke så ille, selv om jeg skjønner at det frister veldig lite. Jeg var forresten inne i mindre enn 11 mnd.

 

Men det er jo ikke umulig å slippe heller. Hvis du enten er komplett udugelig med vilje, eller veldig deprimert.

Lenke til kommentar
**

 

Tusen takk for svar. Jeg snakket også med en kompis som har tatt førstegangstjenesten i Bardufoss, og som er lærling der nå. Og det er ikke så hakkande gale, de hadde vel 7 permer snakket han om, pluss at etter rekrutten åpner det seg jo for å reise hjem i helgene når jeg har mulighet til det.

 

Vi får se hva tiden bringer, jeg ble ihvertfall litt mer positiv nå.

 

Kloever_2: Jeg har vurdert å prøve å slippe, men hvis du smører på med litt div, som f.eks selvmordstanker eller psykiske problemer ellers så kan jo det fort havne på papiret, og vil følge deg senere i arbeidslivet. Eller tar jeg helt feil nå?

 

Jeg vil ihvertfall ikke "jukse for mye" på en måte.

Endret av kanonkent
Lenke til kommentar
Kloever_2: Jeg har vurdert å prøve å slippe, men hvis du smører på med litt div, som f.eks selvmordstanker eller psykiske problemer ellers så kan jo det fort havne på papiret, og vil følge deg senere i arbeidslivet. Eller tar jeg helt feil nå?

Det gjør det uansett. Du kommer ikke ut derfra uten en lege-erklæring ved fysiske/psykiske problemer

Lenke til kommentar

Sjekk synet deres. Da jeg var på sesjon, hadde jeg med resultat av synstest (knyttet til førerkortet), og det var nok til at jeg rykket ned til de som ikke var noe tess.

Har minus 2,5 på det høyre øyet. Ser skarpt med begge. Mistenker for øvrig at et viktig poeng var at jeg ikke brukte briller (har, men bruker sjeldent).

 

Juks er det ikke, snarere tvert om. Forsvaret fokuserer tross alt på at det er kun de i best stand de "har bruk for". :)

 

 

Endring:

Ah. Så ikke at du allerede hadde vært på sesjon, kanonkent. : \

Endret av Aiki
Lenke til kommentar

Jeg har -4 på høyre og -2,75 på venstre :innocent: Vil aldri i livet finne på å si at jeg ser skarpt på noen av de, men mister jeg linsa på det ene har det ikke så mye å si for synet mitt generellt, siden jeg bare ser med det jeg har linse på hvis det skulle skje :blush: Men ja.. way off topic!

 

Jeg og min kjære skal på visning på hus på mandag. Det er noe av det mest romantiske jeg vet om iallefall :love:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Føler meg ikke bra i dag så kjæresten lagde et slags "mini-koldtbord" med omelett, eggerøre osv. Nydelig frokost/lunch fra en nydelig kjæreste som tar vare på meg. :love:

Lenke til kommentar

Hus er liksom "the big deal" da..da er man rimelig sikre på at alt fungerer flott. For et hus er ikke bare bare å bli kvitt om 3 år når dere bryter opp igjen. Bare tenker på en kompis på jobb som skal selge huset, fordi kona er "lei" og vil ikke bo med ham lengre. Kona jobber også her, men i en annen avdeling. Og dere setter dere uansett i en rimelig heftig gjeld som må nedbetales enten dere er sammen eller ikke.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Kloever_2: Jeg har vurdert å prøve å slippe, men hvis du smører på med litt div, som f.eks selvmordstanker eller psykiske problemer ellers så kan jo det fort havne på papiret, og vil følge deg senere i arbeidslivet. Eller tar jeg helt feil nå?

 

Jeg vil ihvertfall ikke "jukse for mye" på en måte.

 

Hvordan skal det kunne følge deg senere i arbeidslivet? Hvem er det som sjekker militære papirer, politiet?

Lenke til kommentar
Hus er liksom "the big deal" da..da er man rimelig sikre på at alt fungerer flott. For et hus er ikke bare bare å bli kvitt om 3 år når dere bryter opp igjen. Bare tenker på en kompis på jobb som skal selge huset, fordi kona er "lei" og vil ikke bo med ham lengre. Kona jobber også her, men i en annen avdeling. Og dere setter dere uansett i en rimelig heftig gjeld som må nedbetales enten dere er sammen eller ikke.

 

Ja, vi er veldig sikre :) Hus, stasjonsvogn, hunder og barn - here I come!

 

Og ang. gjeld. Om vi har gjeld på leiligheten vi bor i nå som han eier alene, eller om vi har felles gjeld på samme sum spiller liten rolle :) Man må jo ha en plass å bo, og bolig er tross alt en god investering. Det er ikke akkurat slik at man taper penger på å være på boligmarkedetet:)

Vi skal kjøpe oss bil sammen snart, det er nesten verre. Vi skal ha en ganske ny (2-3 år gammel) bil. Biler synker RASKT i verdi ..

Lenke til kommentar

Tja, istedet for å kaste pengene i doen gir man de til banken :) Betaler du 10.000 i mnd er det kanskje bare 2000 av disse som går til nedbetaling av lånet , mens resten er renter.

 

Det er langt billigere å leie faktisk.

 

Jeg er alikevel glad vi ikke leier. Vi har 2 hunder. Jeg har venner som leier med hund, og de har et svare strev hver gang de må flytte..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...