Gå til innhold

Spill/brett du har sitti fast/plagest mest med?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ellers av gamle spill husker jeg Dune 2 på de siste brettene var utrolig hardt der en gjerne hadde dobbel rad med rakettårn bare for at basen skulle overleve. Heldigvis var ikke motstanden like tøff da jeg angrep.

8894946[/snapback]

 

Tenkte faktisk på Dune2. Husker jeg synes det kjipeste var om Harkonen traff godt med en av sine nukes. Ellers er det lite angrep fra computer, så det var egentlig et lett brett. Ta ut svakeste basen først, bygge rocket towers og bygge seg nærmere. Kjipt og effektivt.

Lenke til kommentar

Husker jeg slet som f*** på sistemissionet i driver til PS1. De fleste missionene var jo like der, så det gjaldt å komme seg fra en plass til en annen. Problemet var bare at det var så utrolig mange politibiler og spesialstyrkebiler der, mens man kun hadde et gammelt vrak av en bil som ble ødelagt av noen få dytt. Av en eller annen grunn klarte jeg det bare ikke. Hadde ikke noen store problemer med andre missions, kun det. Husker jeg var så utrolig nært engang. Var snakk om noen få meter unna før en politibil kom susende inn i siden på meg og fucka opp alt. Har ikke rørt spillet siden. :ph34r:

Lenke til kommentar
Chocoboløpet på Final Fantasy X. Den var irriterende. Målet er å komme i mål på 0.00 sek, men hver gang så kom det en sånn forbanna liten fugl å fløy rett i meg, så jeg ikke klarte det. Brukte mange timer der..

8868519[/snapback]

Arrgh, ja, det var det første eg òg tenkte på når eg såg denne tråden. Det er greit nok med minispel som krever anten masse tålmod, flaks, eller jedi-refleksar, men for å klare dette må ein ha alle tre. Hugsar ikkje kor lang tid det tok meg å vinne, berre det intense raseriet alle gongane eg ikkje klarte det.

 

Kay

8873639[/snapback]

 

Samme her. Det verste er at FF er en så bra spillserie at den får deg til å spille gjennom disse #¤#@! minispillene. Butterfly-spillet var tok også veldig mange timer.

 

Ellers så prøvde jeg meg på Grim Fandango og skjønte fort at jeg ikke hadde tålmodigheten til å spille slike adventurespill. Men historien var så god at jeg spilte meg igjennom nesten hele spillet med walkthroug. :blush:

Lenke til kommentar

Eldre spill jeg husker som de mest vriene da,

Black Dahlia - Spillet var på 8 cd-er, men kom meg aldri forbi cd 1 før jeg ga opp.

På den tiden jeg spilte spillet var internett og walktroughs ukjent, og dette spillet er rett og slett ubeskrivelig vanskelig..

 

Gabriel Knight - The Beast Within Ikke like komplisert, men vanskelig ja..

Lenke til kommentar

Vanskelig å si, men jeg tror det må bli en bane på enten Donkey Kong Country eller Super Mario allstars til SNES. Der var det en del vanskelige. Jeg har utrolig mange gode minner derfra.

 

Dette er selvfølgelig lenge siden, og jeg var mye yngre, men jeg har en generell oppfatning av at spill var mye mer utrofdrende før, i hvertfall Nintendo spill. Mage andre her som er enige?

Lenke til kommentar

Det "brettet" eg har slete mest med er nok Thunderhead Keep på Guild Wars.

Den idiotiske kongen som du må drassa på klara å drepa seg sjøl kver gong. :hrm:

 

Ellers pleie eg ikkje å sitta fast med noko så lenge fordi eg stort sett gir opp etter et par forsøk (ofte etter berre 1 :blush: ).

Lenke til kommentar
Eldre spill jeg husker som de mest vriene da,

Black Dahlia - Spillet var på 8 cd-er, men kom meg aldri forbi cd 1 før jeg ga opp.

På den tiden jeg spilte spillet var internett og walktroughs ukjent, og dette spillet er rett og slett ubeskrivelig vanskelig..

 

Jeg kom heller aldri forbi CD1. Det stoppet bare opp, og jeg skjønte ikke hva jeg skulle gjøre.

 

For tiden sliter jeg med Penumbra Overture: Episode 1, der man skal drepe et par hunder/ulver etter at man har hentet en sag i verktøyrommet. Ikke at spillet i seg selv er så vanskelig (*host*walkthrough*host*), men kampsystemet må være noe av det mest gjennomført pill råtne jeg har vært borti i noe spill (til og med verre enn i Vampire - The Masquerade: Bloodlines), noe som gjør at jeg blir drept av hundene/ulvene. Igjen og igjen og igjen og etc. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Vanskelig å si, men jeg tror det må bli en bane på enten Donkey Kong Country eller Super Mario allstars til SNES. Der var det en del vanskelige. Jeg har utrolig mange gode minner derfra.

 

Dette er selvfølgelig lenge siden, og jeg var mye yngre, men jeg har en generell oppfatning av at spill var mye mer utrofdrende før, i hvertfall Nintendo spill. Mage andre her som er enige?

8915690[/snapback]

 

Husker det var et par brett på DKC som var litt vanskelig. Lånte spillet av en i klassen, så klarte min lillebror å slette en 2player save som hadde runnet spillet. Da ble jeg "tvunget" til å spille gjennom det på relativt kort tid..

Lenke til kommentar
Aztec på 00-agent i Goldeneye til N64. Det tok meg flere måneder, men jeg ga ikke opp. Brukte nesten et år med aktiv spilling før jeg hadde rundet det spillet på 00-agent vanskelighetsgraden.

8925852[/snapback]

Greide aldri det jeg. Sluttet omtrent å spille det da jeg kom til Control Center på Secret agent. På Perfect Dark har jeg kommet meg til Carrington Institute på Perfect Agent. Har strevd en del for å komme dit.

Lenke til kommentar

Hehe, har møtt masse av problemene i denne tråden og gried dem lett :p

P.s. greide alladin når jeg var 4 =D Battletoads 2 mission var lett også =D

 

Det vanskligste jeg har møtt er i et gammelt eventyr spill kalt Discworld etter bok serien.

Så vansklig å vite hvor du skal gå og hva du skal gjøre og når du kommer deg langt så gjør du noe så du må start på nytt!

Det er en dør du må gjennom til de hemmlige vokterne og du trenger 5 ting for å komme gjennom så jeg prøvde sikkert 5 ganger før jeg ga opp. (glemte alltid et maleri, o.O)

ARRGH, aldri greide det forresten. =(

Lenke til kommentar
Dette er selvfølgelig lenge siden, og jeg var mye yngre, men jeg har en generell oppfatning av at spill var mye mer utrofdrende før, i hvertfall Nintendo spill. Mage andre her som er enige?
Mjeh, det var vel enkelte situasjoner som var rimelig frustrerende i ymse spill, men tror nok heller grunnen er at nå til dags trenger man bare å google/spørre i et spillforum/lese en walkthrough så er man videre. Den gangen var slikt(iallefall for mitt vedkommende) en rimelig fjern tanke.

 

Ellers er det en del episoder som har irritert vannet av meg oppigjennom tidene, problemet er vel bare at jeg ikke husker noe særlig av dem. Var desverre særdeles utålmodig, så endte som oftest med at jeg bare ga opp eller hoppet over brettet.

 

Av de jeg husker sånn i farta var det en puzzle på gode gamle Ripper som hadde noe med mynter/kuler/juveler å gjøre, et gammelt kassaapperat eller noe i den duren. Fant uansett aldri ut av den og det var enden på visa for Ripper sin del.

 

Ellers så har man jo alltids sistebossen på Half-Life(nei jeg hadde ikke internett, og ble ikke fortalt hvordan det skulle gjøres før lenge etter at jeg var ferdig med det spillet), det gikk glatt med en del timer med prøving/feiling der, og har til dags dato aldri forsøkt på nytt.

 

Masse ymse puzzles på Tomb Raider II og III som jeg sleit lenge med, og i nyere tid er det vel den kjente kjøreturen(kryll<3) på Gears of War @ insane som har fått meg til å småtilte.

Lenke til kommentar

Det må vel bli spill som The Ripper og The Black Dahlia. På den tiden da jeg spilte de var det dårlig med walkthroughs, noe som gjorde at jeg rett og slett satte meg fast og la vekk spillene.

 

Tror jeg fremdeles har CD'ene liggende et eller annet sted i arkivet. Kanskje jeg skal finne de frem?

 

*nynne på; Blue Oyster Cult - Don't Fear the Reaper*

Lenke til kommentar

Absolutt vanskeligste jeg har spilt til dags dato er Nethack. Gratis men dog GRISEVANSKELIG!

Er folk som har spilt hele livet og fortsatt sliter med å bli ferdig.

Alle banene er random genererte så når du starter ett nytt spill

vet du aldri hva du skal gjøre.

 

For de mer kjente spille så må det være Drømmefall.

Når du går ned i de grønne gangene og skal åpne en port

ved å få flere forskjellige tegn til å matche....

Tror jeg satt med det en uke eller noe sånt. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...