Gå til innhold

Omtale av Forza Motorsport 2 (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kongespill :) Allerede tilbrakt en hel del timer siden jeg fikk dette på torsdag - faktisk det første bilspillet jeg har fått "Civilization"-følelsen av å spille, dvs "en tur til" har blitt til "et race til" eller "en turnering til" :)

 

Dødsfett med rattet, men som det påpekes mangler det noen knapper i forhold til om man bruker gamepad - som bl.a. det å trykke ned analog-stikkene savnes.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

3D gresstustene er der, ingen tvil om det.

 

Kan gjerne ta bilde hvis noen ønsker det, evt kan dere vurdere å investere i briller:)

Lenke til kommentar

Dere gjør det ikkje lett for meg når dere lovpriser spill på denne måten..;)

 

tenkte eg skulle styre unna dette spillet siden det kjem så mange andre must have tittler seinare i sommer/høst..

 

men spørst om eg må bite i det sure eplet og misbruke visakortet litt..

 

bilspill er tross alt min store lidenskap og utallige timer med GT3 og GT4 beviser vel det..:)

Lenke til kommentar
Selv synes jeg dette spillet er uten tvil det beste bilspillet uavhengig av plattform! (dvs det beste bilspillet all time):)

8821505[/snapback]

 

:dontgetit: Da er du klin kokos. Jeg har prøvd det litt nå, og kommer på minst 4-5 titler som er mye bedre. Det er i-pose-og-sekk-prinsippet. Ikke helt arcade, men heller ikke simulator. Faller mellom to stoler, mener nå jeg.

Lenke til kommentar

Sitat: "Et lite irritasjonsmoment må du dessverre leve med om du spiller med ratt. Det eksisterer ingen knapper for å vri på hodet, annet enn å se rett bakover. Følgelig blir det vanskelig å holde oversikt over hva som skjer ved siden av bilen. Du må rett og slett bytte kameravinkel for å få overblikk, eller holde sporet og krysse fingrene."

 

Dette er jo utrolig viktig når du spiller online!

Jeg pleide å spille Forza med noen svensker, og da kjørte vi som regel med STCC(Swedish Touring Car Championship)-regler. Altså var bilene våres svært like prestasjonsmessig. Om vi ikke var obs, så kunne vi komme til å dytte en av de andre førerne ut av veien, og da var det utrolig vanskelig for den personen å ta igjen de andre.

 

Hvordan i all verden kan man gjøre en slik umenneskelig dum feil?

 

koronag: Du sier det kommer 4-5 nye title som er bedre... hvordan vet du om de er bedre eller ei om disse titlene ikke har kommet ut enda?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Selv synes jeg dette spillet er uten tvil det beste bilspillet uavhengig av plattform! (dvs det beste bilspillet all time):)

8821505[/snapback]

 

:dontgetit: Da er du klin kokos. Jeg har prøvd det litt nå, og kommer på minst 4-5 titler som er mye bedre. Det er i-pose-og-sekk-prinsippet. Ikke helt arcade, men heller ikke simulator. Faller mellom to stoler, mener nå jeg.

8823232[/snapback]

 

Hvilke 4-5 titler er så dette da ?

Forøvrig ser jeg ikke helt hvordan du kan påstå at spillet ikke havner helt under simulator genren,

Lenke til kommentar

Sitat: "Et lite irritasjonsmoment må du dessverre leve med om du spiller med ratt. Det eksisterer ingen knapper for å vri på hodet, annet enn å se rett bakover. Følgelig blir det vanskelig å holde oversikt over hva som skjer ved siden av bilen. Du må rett og slett bytte kameravinkel for å få overblikk, eller holde sporet og krysse fingrene."

 

Dette stemmer da ikke... Det er mulig å gjøre slik at man kan bruke X og B knappene til å se venstre og høyre (Y vil fortsatt se bakover). Bare gå inn på setup og velg en annen knappemodell enn den som er default.

 

Ellers må det sies at dette er et kongespill! Beste bilspillet jeg har spilt! Enorm kjøreglede, og det er fantastisk gøy å kjenne forskjellen på de ulike bilene. Øve seg på baner og se at rundetidene kryper nedover :) Skulle ønske jeg hadde litt peiling på tuning av biler, der er jeg helt blank... Men jeg kikker innom på forzamotorsport.net og leser litt der i ny og ne.

 

Jeg spiller selvsagt med MS sitt ratt og har skaffet meg et playseat også :) timene flyr når man sitter og spiller. Kan absolutt si meg enig i "Civilization følelsen" - Bare litt til :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...