Gå til innhold

Omtale av Forza Motorsport 2 (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selv synes jeg dette spillet er uten tvil det beste bilspillet uavhengig av plattform! (dvs det beste bilspillet all time):)

8821505[/snapback]

 

:dontgetit: Da er du klin kokos. Jeg har prøvd det litt nå, og kommer på minst 4-5 titler som er mye bedre. Det er i-pose-og-sekk-prinsippet. Ikke helt arcade, men heller ikke simulator. Faller mellom to stoler, mener nå jeg.

8823232[/snapback]

 

Jeg har ikke Xbox360 og er PS3 fanboy nummer 1 men jeg må innrømme Forza 2 er det beste bilspillet hittil, ihvertfall til nesten Gran Turismo kommer. Det er rett og slett ufattelig mange ting du kan gjøre i dette spillet, og online delen er superb særlig med auksjonshuset er helt konge.

 

Det må spilles på HD skjerm da, ellers ser du ikke grafikken helt :) Men det gjelder vel alt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Tror nok nesten jeg må innom Elkjøp i morgen og plukke opp Forza 2, de selger det vel til 449,- såvidt jeg kunne se (på nett iallefall).

Lenke til kommentar

Et helt fantastisk spill!! Har vært oppslukt i Forza 2 siden torsdag da jeg fikk det, og må si at det svarte til alle forventingene mine og mer...

 

Følelsen av å trykke ned bremsen før en sving, og "kjenne" tyngden av bilen komme forover, er bare helt utrolig.... Lydene til hver enkelt bil - og muligheten til å sløse bort flere timer online med racing og auksjoner - gjør dette til det klart beste bil-/racingspillet jeg noen gang har vært borti.

 

Gran F*** What?

Lenke til kommentar
Selv synes jeg dette spillet er uten tvil det beste bilspillet uavhengig av plattform! (dvs det beste bilspillet all time):)

8821505[/snapback]

 

:dontgetit: Da er du klin kokos. Jeg har prøvd det litt nå, og kommer på minst 4-5 titler som er mye bedre. Det er i-pose-og-sekk-prinsippet. Ikke helt arcade, men heller ikke simulator. Faller mellom to stoler, mener nå jeg.

8823232[/snapback]

 

 

*GT Legends

*GTR2

*Race: The WTCC Game

*rFactor

*Live For Speed

 

Holder ikke med masse motion blur når fysikken bare er så som så. Men-men, noen liker datteren og noen liker moren.

8823903[/snapback]

 

Here here. Forza er typisk amerika/hollywood forsøk på å lage simulator. Nå det er sagt så er ikke Forza et dårlig spill, snarere tvert imot. Jeg vil imidlertid råde dere alle til å teste noen av de spillene som er nevnt over, med ratt og pedaler selvfølgelig. Live For speed ken jeg spesielt anbefale. Det både ser og føles bra ut, og har stor deltakelse online med klankamper og det hele.

Lenke til kommentar
*GT Legends

*GTR2

*Race: The WTCC Game

*rFactor

*Live For Speed

 

Holder ikke med masse motion blur når fysikken bare er så som så. Men-men, noen liker datteren og noen liker moren.

8823903[/snapback]

 

Here here. Forza er typisk amerika/hollywood forsøk på å lage simulator. Nå det er sagt så er ikke Forza et dårlig spill, snarere tvert imot. Jeg vil imidlertid råde dere alle til å teste noen av de spillene som er nevnt over, med ratt og pedaler selvfølgelig. Live For speed ken jeg spesielt anbefale. Det både ser og føles bra ut, og har stor deltakelse online med klankamper og det hele.

8830522[/snapback]

 

Nå skal det nevnes at dette er et konsollspill og alle spillene nevnt ovenfor er PC spill. Forza serien sånn jeg ser det har mer fokus på at man skal ha det gøy, mange muligheter og ikke et spill som er altfor vanskelig å sette seg inn i for "mannen i gata". Likevell appelerer spillet til bilentusiaster også. :)

 

Har Logitech G25 og spillene du nevner ovenfor, men funfactor'en i Forza er endel større. Først og fremst fordi man kan gjøre så mye mer enn bare å kjøre rundt i standardbilene, man kan oppgradere, tune og style bilene etter sitt behov. Selge bilene på aksjon, selge designet sitt, gi en bil i gave til en venn osv osv. Jeg synes det ble litt lite variasjon i bilspillene som er nevnt over, men for all del, spillene er bra de. :thumbup:

 

Har spilt Forza 2 mye i det siste og må bare si, det er helt knall! Bare vi kunne fått litt kaldere vær så det går ann å spille uten å måtte gå i dusjen etter 1 times spilling! :p

 

Anbefales! :thumbup:

Endret av NightReaper
Lenke til kommentar

Om jeg hadde solgt ett design, vil han andre kunne endre på designet etter at han hadde kjøpt det, da? Og vil andre kunne se at det var jeg som hadde laget designet, og ikke han som kjøpte det?

Om ikke, så ville jeg aldri ha solgt noen design. Hvorfor skulle noen få lov til å påstå at det har laget noe egentlig jeg har laget?

Lenke til kommentar
Om jeg hadde solgt ett design, vil han andre kunne endre på designet etter at han hadde kjøpt det, da?

8834645[/snapback]

Det avgjør du selv når du legger ut bilen for auksjon. Da kan du velge om designet skal være låst for all fremtid eller ikke. Det samme gjelder vel også hvis du gir bort en bil som 'gift' tror jeg.

 

Personen som kjøper en bil med låst design kan selvfølgelig ta bort 'alt' og starte fra scratch igjen, men kan ikke fikle med det eksisterende designet.

Lenke til kommentar
Sitat: "Et lite irritasjonsmoment må du dessverre leve med om du spiller med ratt. Det eksisterer ingen knapper for å vri på hodet, annet enn å se rett bakover. Følgelig blir det vanskelig å holde oversikt over hva som skjer ved siden av bilen. Du må rett og slett bytte kameravinkel for å få overblikk, eller holde sporet og krysse fingrene."

 

Dette er jo utrolig viktig når du spiller online!

Jeg pleide å spille Forza med noen svensker, og da kjørte vi som regel med STCC(Swedish Touring Car Championship)-regler. Altså var bilene våres svært like prestasjonsmessig. Om vi ikke var obs, så kunne vi komme til å dytte en av de andre førerne ut av veien, og da var det utrolig vanskelig for den personen å ta igjen de andre.

 

Hvordan i all verden kan man gjøre en slik umenneskelig dum feil?

8823309[/snapback]

Fordi det har de ikke! Anmelderer tar faktisk feil her. Hvis man velger Alt.4 på ratt-oppsettet, så kan man bruke X og B for å se til venstre og høyre. Enkelt og greit. :)

 

Edit: håper spillet nå kan få sin rettferdige karakter: 10/10 ! :D

Endret av Brakara
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...