Gå til innhold

Stenge Siste Ordet for godt? Hva syns du?


Stenge SO-kjeden for godt?  

647 stemmer

  1. 1. Stenge SO-kjeden for godt?

    • Ja
      324
    • Nei
      323


Anbefalte innlegg

Jeg stemte nei for en stund tilbake, men jeg ville nok stemt ja dersom jeg kunne stemme på ny. Fordelene med en SO-tråd er større enn ulempene slik jeg ser det. Jeg tror behovet for en SO-tråd som ikke blir møtt kan i enkelt tilfeller skape en dårligere kvalitet ellers for forumet.

 

Tydelig at folk leser pollen feil?

 

Du sier først at du har stemt nei til å stenge SO-kjeden for godt, deretter sier du at du ville stemt ja nå. Altså til å stenge SO. Samtidig argumenterer du for hvorfor vi faktisk bør ha en SO-tråd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå er det jo nesten sånn at folk bruker RPP som en chattråd med bilder. Veldig upraktisk. Jeg ser egentlig ikke vitsen med å ikke ha SO?

Egentlig ganske så morsomt å se hvordan folk poster der fordi de savner SO.

 

 

Nå begynner denne tråden å bli ganske stor også.

Hvor stor må den bli før et nytt SO åpnes?

Lenke til kommentar

Et "nytt SO" blir nok først en realitet når vi føler at alle bitene er på plass. Jeg beklager at det tar tid, men vi ønsker for å være helt ærlig ikke gamle SO tilbake, med alle særreglene og overmodereringen fra vår side i tandem med tøsing og tull fra enkelte av dere.

 

I første omgang nå får vi nye moderatorer på plass, forhåpentlig med kapasitet til å følge opp en slik tråd som resultat.

 

Videre jobbes det med en modernisering av retningslinjene på forumet som forhåpentlig skal gjøre dem enklere å forholde seg til for både brukere og moderatorer. Dermed blir det forhåpentlig mindre behov for særregler i slike tråder.

 

Så ønsker vi å opprette en nye kategori for "sosialt" innhold (navnet er ikke bestemt) hvor denne tråden mest sannsynlig vil bli plassert.

 

Slik rammene for tråden ser ut på tegnebordet (og slik jeg ønsker den) tror jeg den fjerner mange av de innvendinger både dere og vi har hatt mot måten SO fungerte på. Men nå er det ikke jeg som bestemmer her på forumet... ;)

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Utsagn: Moderatorene ødela SO.

 

Diskuter.

 

Selv om jeg bare kikket inn innimellom uten å skrive noe stort i noe av soene, så virket det ihvertfall på slutten at det var brukerene som ødela for seg selv.

 

Eks. på dette:

 

BAI GUISE!!Jeg legger meg! Natta folkens!...
Lenke til kommentar

For å sitere Alastor:

 

Problemet med SO er at det er en tråd full av konger og undersåtter. Når kongene lager problemer, som sett de siste dagene - så ser man hva som skjer.

 

Når man selv bevisst poster mot retningslinjene etc, da må man forstå at det vil bli reaksjoner. I SO sitt tilfelle ble dette mange reaksjoner, og noen nystartelser.

Lenke til kommentar
Utsagn: Moderatorene ødela SO.

Det er ingen tvil om at SO mot slutten var overregulert og derav ble overmoderert. Om vi ikke erkjenner det er en ny tråd ikke liv laga. Vi er i gang med den prosessen, og den nye tråden vil ikke gjenta feilgrepene fra vår side.

 

Men erkjennelsen bør ikke sitte så mye lenger inne hos en del av SO-brukerne. Her er to parter som må gå i seg selv om ikke en ny tråd skal ende akkurat som den gamle.

 

Forumet er ikke et anarki. De som ønsker et nytt SO utenfor moderatorenes rekkevidde vil aldri få det. De som derimot ønsker en demokratisk og brukerstyrt tråd - innenfor forumets regelverk, men uten en million særregler - har en en unik sjanse nå. Hvis jeg var dere ville jeg bekymre meg mer for hvordan dere skal takle den utfordringen når den kommer, enn for hva vi moderatorer gjorde i den gamle.

 

Hvis(!) vi gir dere en brukerstyrt tråd, hvordan vil dere håndtere det? Det er en langt viktigere problemstilling å ha løst den dagen en slik tråd er en realitet enn å skyte på pianisten (moderatorene) for gamle feider. Ta heller mitt ord (i den grad det er verd noe) på at vi er klar over vår andel av "skylden" for at det gikk som det gikk og jobber for å unngå det i neste omgang.

 

Vi kan godt drive skyldfordeling et par måneder til, om dere synes det er en nyttig øvelse. Jeg vil personlig heller ha den nye tråden på plass, men skal ikke sensurere dere av den grunn.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Men erkjennelsen bør ikke sitte så mye lenger inne hos en del av SO-brukerne. Her er to parter som må gå i seg selv om ikke en ny tråd skal ende akkurat som den gamle.

Enig, for holdninger som dette bidrer ikke til en bedre SO-tråd:

 

Selv med alle de reglene som kom til slutt. SO er en sosial tråd og ja.. et spamberg, men det holder spammen borte fra forumet og det er en positiv ting.

 

Mange har etterspurt et mindre strengt regelverk i SO, noe jeg må delvis si meg enig i at trengs, men på den annen side trenger vi også mer moderering der. Selv om det blir lettet litt på reglene, i hvert fall så mye at det blir mulig å føre en diskusjon der, er jeg likevel bekymret for at "spammetrådforkjemperne" vil stå for hovedvekten av postene. Det bør være mulig å holde alle de interne MSN-aktige samtalene ute av tråden, i alle fall.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...