Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kattunger purrer ved 20hz, ser ikke helt hvor størrelse kommer inn i bildet, det er bevist flere ganger at ender lager ekko, så når du sier at dette ikke er en myte så sier du direkte mot allerede beviste påstander.

 

Infralyd er pr definisjon frekvenser vi normalt ikke hører, grensen er vanligivis satt til 20 Hz. Det er helt vanlig i dyreverdenen at hvor dype lyder man lager øker med størrelsen og unntakene er få. Istedetfor å nevne andre dyr burde du konsentrere deg om å forklare hvordan din hypotese kan forklare noe som helst om ender.

 

 

Jeg har ovenfor her innrømmet at jeg har forklart hvorfor myten har oppstått og "Ellers vil jo selvfølgelig samme fysikk gjelde for andekvekket. Om anda har samm posisjon som deg vil du høre ekkoet like godt som fra dine egne kvekk." skrev jeg. Det burde ikke vaære vanskelig å skjønne. Men om man vil kverulere så gjør man gjerne det!

 

 

Lenke til kommentar

Dette er flisespikkeri, men jeg tror faktisk mobilen veier litt mindre når den er påslått(avgir varme), av samme grunn som at

.

Kan ikke være store vektforskjellen mellom avslått og påslått, men likevel whistle.gif

Grunnen til at teposen flyer, er at luften varmes opp rundt denne, og den varme luften stiger opp og drar med seg teposen.

Lenke til kommentar

Dette er flisespikkeri, men jeg tror faktisk mobilen veier litt mindre når den er påslått(avgir varme), av samme grunn som at

.

Kan ikke være store vektforskjellen mellom avslått og påslått, men likevel whistle.gif

Grunnen til at teposen flyer, er at luften varmes opp rundt denne, og den varme luften stiger opp og drar med seg teposen.

 

Det skjer vel også rundt en noe varm mobil, men i så liten grad at det knapt er målbart. Eller?

Lenke til kommentar

At energien som ligger lagret i batteriet veier noe, og når den går over til varme så blir mobilen lettere?

 

Synst produsentene godt kunne informert om begge vektene da i det minste. Tom for batteri og fulladet.

 

Det ville jo vært en rimlig meningsøs eksersis, forskjellene er antakelig ikke fornuftig målbare engang.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

La oss si "Bjarne" kjører bil og har førerkort klasse B.

Sertifikatet har han glemt hjemme mens han tar seg en snartur å kjører.

Hvilken straff kan Bjarne få visst han blir stoppet av politiet?

Lenke til kommentar

At energien som ligger lagret i batteriet veier noe, og når den går over til varme så blir mobilen lettere?

 

Synst produsentene godt kunne informert om begge vektene da i det minste. Tom for batteri og fulladet.

 

Det ville jo vært en rimlig meningsøs eksersis, forskjellene er antakelig ikke fornuftig målbare engang.

 

AtW

Du trodde eg mente det? :)

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på er hvorfor man faktisk trenger en lapp som et bevis. Kan ikke politiet som stopper deg bruke en datamaskin og sjekke databasene til trafikktilsynet, eller hvem det nå er som holder statistikk over hvem som har førerkort, og sjekke der?

 

Det er vel grunnet gamle regler som gjør at du må ha lappen med deg.

Hvis du blir stopper av politiet, så må du uansett kunne bevise at du er den du sier du er, og da er førerkortet egentlig et ganske greit bevis som har både bilde og relevant info om hva du har lov kjøre.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg der (Munty), men det blir mer jobb for politiet å slå opp alle de stopper.

Det går litt raskere med å se på en lapp. Så har du det at om systemet er nede blir det litt problematisk. Skal alle bare få lov til å kjøre videre?

 

Lappen er også gyldig legitimasjon, noe som er kjekt nå som en god del VISA-kort kommer uten bilde.

 

 

 

EDIT: småfix

Endret av E.C.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...