Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

http://www.vgtv.no/?...4255&category=1

 

Direktesendt fra opptøyene i London.

 

Hva er poenget med å holde alle opprørerne samlet på et lite sted? Det ser jo ikke ut til at de lar folk slippe ut. Og hva er det politiet venter på før de bestemmer seg for at de skal "sleppes løs"?

 

EDIT: haha, ikke lenger opprørene som vises...

Endret av T.O.E
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye veier en liter potetmos? Sånn i pose, når den er ferdig laget.

 

Iogmed at hovedinnholdet er melk og/eller vann, så vil jeg tippe det er ganske nærme en kilo ihvertfall.

 

AtW

 

Det er ikke en liter melk/vann man tilsetter i en pose potetmos vel?

 

Men en potetmosporsjon laget av mills sin pose eller Toro sin vil nok veie bittelitt mer enn det man tilsetter av melk og vann.

 

Edit: Leste ikke at det var snakk om en liter potetmos ;)

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Var det eneste grunnen han/hun gav? Hvis det var tilfelle ville jeg krevd en 6er. Er der ikke også 6- i tillegg? Hvorfor i så tilfelle gå to hakk ned?

Beklager for at det var feil emne. Ja, det var eneste grunnen. Dette var en lærer vi hadde i 8.klasse. Kom plutselig på det nå :blush:

 

Edit: Også tror jeg faktisk hun sa at det ikke fantes noe 6- :ermm:

Endret av Liste klovnen
Lenke til kommentar

Var det eneste grunnen han/hun gav? Hvis det var tilfelle ville jeg krevd en 6er. Er der ikke også 6- i tillegg? Hvorfor i så tilfelle gå to hakk ned?

Beklager for at det var feil emne. Ja, det var eneste grunnen. Dette var en lærer vi hadde i 8.klasse. Kom plutselig på det nå :blush:

 

Edit: Også tror jeg faktisk hun sa at det ikke fantes noe 6- :ermm:

 

Selvsagt finnes karakteren 6-. Hvilke kriterier var fremsatt for fremføringen?

Lenke til kommentar

Var det eneste grunnen han/hun gav? Hvis det var tilfelle ville jeg krevd en 6er. Er der ikke også 6- i tillegg? Hvorfor i så tilfelle gå to hakk ned?

Beklager for at det var feil emne. Ja, det var eneste grunnen. Dette var en lærer vi hadde i 8.klasse. Kom plutselig på det nå :blush:

 

Edit: Også tror jeg faktisk hun sa at det ikke fantes noe 6- :ermm:

 

Selvsagt finnes karakteren 6-. Hvilke kriterier var fremsatt for fremføringen?

Nope

Lenke til kommentar

Var det eneste grunnen han/hun gav? Hvis det var tilfelle ville jeg krevd en 6er. Er der ikke også 6- i tillegg? Hvorfor i så tilfelle gå to hakk ned?

Beklager for at det var feil emne. Ja, det var eneste grunnen. Dette var en lærer vi hadde i 8.klasse. Kom plutselig på det nå :blush:

 

Edit: Også tror jeg faktisk hun sa at det ikke fantes noe 6- :ermm:

 

Selvsagt finnes karakteren 6-. Hvilke kriterier var fremsatt for fremføringen?

Nope

 

Vel, jeg er lærer, og i praksis blir ikke dette praktisert. Beskjeden vi fikk fra ledelsen var at 4/5 og liknende karakterer skulle utgå, mens + og - fremdeles kunne bli brukt på enkeltprøver. Du stusset ikke samtidig på at han kunne få 5+, gjorde du? ;)

 

For å klargjøre dette: graderte karakterer (+ og -) kan brukes i enkeltprøver, men standpunktkarakteren skal være hel:

 

Bare hele karakterer skal benyttes i karakterfastsettingen. Men sammen med terminkarakterer og karakterer på prøver og annet arbeid skal skal det gis begrunnelse og veiledning. Derfor er det vanlig at læreren uttrykker hvorvidt karakteren er «sterk» eller «svak», for eksempel ved å gi karakterer som «5+» eller «3–». Standpunktkarakterer i fag skal ikke følges av slik veiledning eller begrunnelse, og derfor er disse karakterene bestandig hele.
Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar

Jo, reagerte på at han fikk 5+. Bare sa hvordan det "skal være".

 

Jeg synes ærlig talt systemet suger. Om jeg ligger på 5- et helt år eller 5+ spiller ingen rolle, da jeg får 5 som standpunkt. Skulle heller hatt en skikkelig skala så slapp man +, - osv.

 

Vel, da er vi enige, jeg skulle også gjerne sett en skala som gikk litt lenger, slik at man slapp å bruke + og - på enkeltprøver.

 

Det eksisterte en viss spenning rundt nyttårstider da det nye systemet skulle innføres. Mange trodde, som du, at kun hele karakterer skulle brukes selv på enkeltprøver og innleveringer, men vi fikk, som sagt, lov til å bruke + og - videre. Min erfaring er likevel at det eksisterer et ønske om at karakterene i fremtiden skal standardiseres til å gjelde hele karakterer uansett, og at det nåværende systemet kanskje skulle representere en "myk" start. Om dette blir en realitet, håper jeg, som deg, at det blir innført en annen og bedre skala. :)

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Ordingen om hele tallkarakterer ble trukket tilbake, etter rekasjoner.

 

Du får imidlertid ingen sterk/svak på vitnemål. Men jeg har opplevd det på karakterkort, selv om de ikke har noe å si på snittet ditt. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...