Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

 

Du MÅ bruke en strømforsyning som gir 5 volt, hvis apparatet ditt krever 5 volt.

12V er over dobbelt så mye som 5, og vil uten tvil føre til ødeleggelse.

 

Når det gjelder Ampere, holder det at strømforsyningen gir like mye som, eller mer, enn det som apparatet krever. Dette er ikke så nøye, sålenge strømforsyningen gir mer enn det som kreves.

Okey, takk for svar. :)

Kjøpte nemlig en ting fra dealextreme uten å tenke over forskjell i europa/amerika/usa

 

Her er adapteren jeg fikk med, håpet jeg kunne bruke en jeg har liggende med tydeligvis ikke.

 

sku_22845_4.jpg

 

Evt. kjøpe noe slik at jeg får plugget den i veggen.

 

 

Prøvde å ringe kjæresten min for å spørre om hun trengte rettetangen sin. Hun svarte ikke, så sendte melding. Hun hadde ikke svart når det hadde gått en time. Så da klippet jeg over ledningen på rettetangen, og laget min egen løsning. Virker bra.

 

bilde

(trykk for stort)

 

Lykke til.ph34r.gif

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kikket litt innom Hi-Fi-klubbens nettsider og leste litt om overprisede kabler. Så kom jeg over dette i beskrivelsen av en av subwoofer-kablene.

Signallederen i The SUB HYBRID består av en helt spesiell kobber/sink/sølvlegering. Ved å bruke dette high-tech-metallet oppnås en glassklar atomstruktur uten de uønskede krystallstrukturene du kjenner fra tradisjonelle kobberledere. Dermed er en vesentlig lydbegrensende faktor eliminert.

 

Dette synes jeg hørtes ganske latterlig ut... Krystallstruktur i kobber som gir dårligere ledeevne? Bullshit. Selv med et Oscilloskop ville man garantert ikke sett forskjell engang! Right?

Hi-Fi-klubben

Lenke til kommentar

Kikket litt innom Hi-Fi-klubbens nettsider og leste litt om overprisede kabler. Så kom jeg over dette i beskrivelsen av en av subwoofer-kablene.

Signallederen i The SUB HYBRID består av en helt spesiell kobber/sink/sølvlegering. Ved å bruke dette high-tech-metallet oppnås en glassklar atomstruktur uten de uønskede krystallstrukturene du kjenner fra tradisjonelle kobberledere. Dermed er en vesentlig lydbegrensende faktor eliminert.

 

Dette synes jeg hørtes ganske latterlig ut... Krystallstruktur i kobber som gir dårligere ledeevne? Bullshit. Selv med et Oscilloskop ville man garantert ikke sett forskjell engang! Right?

Hi-Fi-klubben

Mye av slikt Hi-Fi utstyr lager bedre lyd pga. teknisk gobeldigook og plasibo basert på prisen.

 

Ville ikke tatt Hi-Fi-klubbens beskrivelse for god fisk uten en god uvahengig kilde. Så du har sikkert rett. Men for alt jeg vet så kan det godt hende at det er en marginal forskjell.

Lenke til kommentar

Kikket litt innom Hi-Fi-klubbens nettsider og leste litt om overprisede kabler. Så kom jeg over dette i beskrivelsen av en av subwoofer-kablene.

Signallederen i The SUB HYBRID består av en helt spesiell kobber/sink/sølvlegering. Ved å bruke dette high-tech-metallet oppnås en glassklar atomstruktur uten de uønskede krystallstrukturene du kjenner fra tradisjonelle kobberledere. Dermed er en vesentlig lydbegrensende faktor eliminert.

 

Dette synes jeg hørtes ganske latterlig ut... Krystallstruktur i kobber som gir dårligere ledeevne? Bullshit. Selv med et Oscilloskop ville man garantert ikke sett forskjell engang! Right?

Hi-Fi-klubben

 

Her er de nok langt ute og ror ja..

 

En kamerat av meg som driver et firma som monterer AV i bedrifter med litt mer spesielle behov kunne fortelle meg at der de tjente mest penger var ikke fakturerbare timer eller projektorer/touch skjermer e.l, det var kabler.

 

Vil anta at det økonomiske incentivet er det som får Hi-Fi klubben til å komme med slike utsagn

Lenke til kommentar

Jeg har irritert meg over dette i lang tid. Jeg går på Elektrolinja VG2 og vet ett og annet om ledeevne. Disse krystallformasjonene som det snakkes om vil da ett menneskeøre ALDRI I LIVET greie å oppdage på noen som helst måte! Har de i det hele tatt tatt høyde til at det er:

 

1: kobberledere i forforsterker -->

2: SuperEpicSweetExtremeUltimateExpensive-kabel --->

3: kobberledere i effektforsterker -->

4: SuperEpicSweetExtremeUltimateExpensive-kabel --->

5: Høyttaler med tynne kobberledere inni seg.

Endret av Munty
Lenke til kommentar

Kikket litt innom Hi-Fi-klubbens nettsider og leste litt om overprisede kabler. Så kom jeg over dette i beskrivelsen av en av subwoofer-kablene.

Signallederen i The SUB HYBRID består av en helt spesiell kobber/sink/sølvlegering. Ved å bruke dette high-tech-metallet oppnås en glassklar atomstruktur uten de uønskede krystallstrukturene du kjenner fra tradisjonelle kobberledere. Dermed er en vesentlig lydbegrensende faktor eliminert.

 

Dette synes jeg hørtes ganske latterlig ut... Krystallstruktur i kobber som gir dårligere ledeevne? Bullshit. Selv med et Oscilloskop ville man garantert ikke sett forskjell engang! Right?

Hi-Fi-klubben

Hifi-klubben er kjent for å sitte å diskutere hvilken retning elektronene i høytalerkablene skal gå for å få best lyd, at kabelen ikke skal være borti bakken, og alle andre merksnodige påstander som får enhver person med basiskunnskaper innenfor elektronikk til å klø seg i hodet.

 

Og nei, det er fysisk umulig å høre noen forskjell, om det i det hele tatt er elektronisk målbart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror du kommer til å bli ganske utsatt for kortslutning i hjemmet, Matsemann ...

Vel, er det eeegentlig noe ille i det jeg har gjort (annet enn å klippe over ledningen til rettetangen..)? Tenker jo at så lenge det ikke blir kontakt kortslutter det jo faktisk ikke.

 

Seriøst, jeg håper egentlig at dama blir fly forbannet på deg. Selv som gutt, så hadde jeg blitt rimelig sur om noen tok seg til rette og klipte av ledningen på et apparat jeg bruker regelmessig.

Lenke til kommentar

Prøvde å ringe kjæresten min for å spørre om hun trengte rettetangen sin. Hun svarte ikke, så sendte melding. Hun hadde ikke svart når det hadde gått en time. Så da klippet jeg over ledningen på rettetangen, og laget min egen løsning. Virker bra.

 

 

Ang. dette:

Snedig spørsmål: Blir jenter generelt lettere sure enn gutter? :ermm:

Nå er det jo noen poster siden dette kom opp, men kunne ikke dy meg :)

Kl 12:46 kommer er rettetangen til kjæresten ramponert og kl 12:53, altså 7 minutter senere kommer spørsmål (fra samme innleggsforfatter) nr 2 mhp om jenter blir surere enn gutter. :!:

 

Av dette kan vel vi resten av forumleserne konkludere med at kjæresten ikke syntes særlig om ramponeringen av rettetangen sin.. (Eller hva, Matsemann? ;) )

  • Liker 4
Lenke til kommentar

En allergi er jo en autoimmun sykdom, som gjør at immunsystemet angriper relativt "harmløse ting". Om immunforsvarer blir dårligere er det jo nærliggende å tro at det heller ikke vil angripe disse tingene like godt lenger? Kanskje en blir delvis kvitt allergiene? Jeg vet ikke. Dette er bare synsing. Venter på fagkyndig svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...