Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Jeg legger meg fullstendig flat og tar det til etterretning. Heretter skal jeg huske at 1. januar 2001 er den første dagen i det 21. århundret og samtidig den første dagen i det 3. årtusen.

 

(Jeg må ellers si meg fascinert av nettsidene dine og engasjementet på mange områder) :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror dere at den "nye" Idun reklamen virker mot sin virkning?

 

Jeg hater virkelig den reklamen over alt på jord, bortsett fra kommunisme, og kommer rett og slett til å la vær å kjøpe idun ketchup. Værre reklame skal en lete lenge etter. virker mot si mening synes jeg.

 

Blir dere innspirert til å kjøpe idun ketchup nå?

Lenke til kommentar

Må kvoten man kjøper under svenskehandel være til eget bruk,

Jeg tenker på f.eks. folk som ikke røyker, men kjøper til en venn som røyker, og får pengene tilbake uten profitt.

 

 

Andie93:

Det spørsmålet er ikke snedig. Snedige spørsmål er f.eks. spørsmål som du ikke finner på google etter et halvt sekund.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Hvordan vokser kroppen? Altså, hvilke prosesser skjer når kroppen vokser?

 

Og.. Finnes det andre dyr enn mennesker som kan få krøllete pels/hår? Vet at det finnes dyreraser med krøllete pels, men der har hele bestanden det. Kan liksom en sjimpanse få krøller?

 

Krøller er visst en genfeil som gjør at håret vokser litt fortere på den ene siden enn den andre ;)

Lenke til kommentar

1:Har direktesendt TV delay? Eventuelt hvor mye?

 

2: Brukte jeg ordet eventuelt riktig på forrige spørsmål?

 

Btw:

 

 

Så hvis jeg skulle joike om katten min, som endrer humør fra malekatt til å bli skikkelig sinna, så må jeg lage en melodi med masse kattelyder?

Noe slikt?

Eeeeeyaaaa mjaaaau purrrpurr åiiilaaaaa knurrfres aiiiyaaa

Hvis jeg var same, kan jeg garantere at jeg skulle joiket om katten min. Jeg elsker det dyret.

:rofl:

 

 

Endret av Obi von Knobi
Lenke til kommentar
Hvordan vokser kroppen? Altså, hvilke prosesser skjer når kroppen vokser?

 

Og.. Finnes det andre dyr enn mennesker som kan få krøllete pels/hår? Vet at det finnes dyreraser med krøllete pels, men der har hele bestanden det. Kan liksom en sjimpanse få krøller?

 

Krøller er visst en genfeil som gjør at håret vokser litt fortere på den ene siden enn den andre ;)

Genfeil?

Kan du forklare meg hvorfor krøllete hår skulle være et evolusjonært "feilsteg". Jeg tror feks. ikke at de fleste sauer er enige med deg der buddy. Ikke mennesker heller forresten. Sauer er forøvrig også et eksempel på en art der hele bestanden har krøller.

Lenke til kommentar
Hvordan vokser kroppen? Altså, hvilke prosesser skjer når kroppen vokser?

 

Og.. Finnes det andre dyr enn mennesker som kan få krøllete pels/hår? Vet at det finnes dyreraser med krøllete pels, men der har hele bestanden det. Kan liksom en sjimpanse få krøller?

 

Krøller er visst en genfeil som gjør at håret vokser litt fortere på den ene siden enn den andre ;)

Genfeil?

Kan du forklare meg hvorfor krøllete hår skulle være et evolusjonært "feilsteg". Jeg tror feks. ikke at de fleste sauer er enige med deg der buddy. Ikke mennesker heller forresten. Sauer er forøvrig også et eksempel på en art der hele bestanden har krøller.

Man kan da "klippe bort" krøller slik at håret vokser uten å bli krøllete.

Lenke til kommentar
Hva er i midten av en galakse å hvorfor er det lysere jo lengere inn mot midten du kommer?

I midten av en galakse er et super massivt sort hull.

Ikke nødvendigvis. Man har oppdaget at mange galakser har ett eller flere supermassive sorte hull i galaksens sentrum, det er f.eks to i vår egen galakse Melkeveien, men det finnes også galakser uten sorte hull.

 

Det er lysere mot midten fordi tiltrekningskraften er større.

Feil. Det er lysere inn mot midten fordi det er tettere mellom stjernene der. Galakser er nemlig samlinger av stjerner, og de områdene der det er flere stjerner ser lysere ut på avstand.

 

Her er et bilde av galaksen NGC 1569, en såkalt irregulær galakse uten noe klart sentrum (hver lysprikk er en stjerne, med muligheter for at det er planetsystem rundt hver eneste en):

ngc1569_hst_full.jpg

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...