Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Man kan da "klippe bort" krøller slik at håret vokser uten å bli krøllete.

Kan man det? Det visste jeg ikke.Man kan da "klippe bort" krøller slik at håret vokser uten å bli krøllete.

 

 

Og her er et idiotisk n00bespørsmål:

Hvordan får man med navnet til den man siterer i quote-taggen?

 

Og til slutt et spørsmål om rettskriving:

Heter det sjefsingeniør eller sjefingeniør? Altså, den s'en mellom ordene, som vi alle uttaler, hører den hjemme der?

 

Har hørt en del eksempler der den ikke skal brukes, men jeg husker dem ikke. Skal det aldri være en s mellom ordene, eller bare av og til?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor reagerer mennesker slik vi gjør på musikk? Og hvorfor er musikksmaken vår så delt? Synes det at vi synger og lager rytmer kan være stimulerende er merkelig, på alle mulige måter. Men for all del, jeg elsker musikk.

 

Henger meg på denne, og legger til: Hvorfor får man av og til gåsehud av å høre på musikk?

Lenke til kommentar
1:Har direktesendt TV delay? Eventuelt hvor mye?

 

Det er sikkert alltids noe forsinkelse. Det er ihvertfall forsinkelse på selveste TV'n, vi har to TV'er hjemme, og hvis begge står på samme kanal, så hører jeg alltid den ene rett før den andre, altså den andre TV'n er det forsinkelse på.

Lenke til kommentar

Jeg gikk akkurat forbi et eldre hus (medio 70tallet tenker jeg) og så at det var spent en wire fra møne til møne, ca 10cm over taket.

 

Hva er dette godt for?

 

Første jeg tenkte på var at det kanskje har noe med snøfall å gjøre, men ser ikke helt hva det kunne vært.

Og som lynavleder funker den hvertfall ikke.

Lenke til kommentar
Jeg gikk akkurat forbi et eldre hus (medio 70tallet tenker jeg) og så at det var spent en wire fra møne til møne, ca 10cm over taket.

 

Hva er dette godt for?

 

Første jeg tenkte på var at det kanskje har noe med snøfall å gjøre, men ser ikke helt hva det kunne vært.

Og som lynavleder funker den hvertfall ikke.

For å slippe at fugler står der og driter.

Lenke til kommentar
Hvorfor insisterer narkomane i Oslo på å bruke de mest populære områdene i hovedstaden som sitt oppholdssted? Hvorfor gjemmer de seg ikke? Det tro jeg at jeg ville gjort.

Fordi det er lettere å finne hverandre på dette viset, og politiet har så langt ikke håndhevet så hardt mot disse ansamlingene (men nå har de visst begynt å aksjonere, med det resultat at miljøet har flyttet på seg).

Lenke til kommentar

En kompis sa at politiet hadde klart å jage narkisene fra plata, men at de manglet myndighet til å jage dem fra hovedinngangen til Oslo S.

Han sa at politiet kunne forvise en mann fra et sted i max 24 timer, men så er det trygt å vende tilbsake.

stemmer dette?

 

Vennen kunne ike fortelle meg hvordan politiet klarte å jage dem bort fra plata, og hvorfor samme lov ikke kasn brukes mot em på Oslo S.

Lenke til kommentar
Jeg gikk akkurat forbi et eldre hus (medio 70tallet tenker jeg) og så at det var spent en wire fra møne til møne, ca 10cm over taket.

 

Hva er dette godt for?

 

Første jeg tenkte på var at det kanskje har noe med snøfall å gjøre, men ser ikke helt hva det kunne vært.

Og som lynavleder funker den hvertfall ikke.

For å slippe at fugler står der og driter.

 

Ah, selvfølgelig :)

 

Takker.

Lenke til kommentar
Jeg gikk akkurat forbi et eldre hus (medio 70tallet tenker jeg) og så at det var spent en wire fra møne til møne, ca 10cm over taket.

 

Hva er dette godt for?

 

Første jeg tenkte på var at det kanskje har noe med snøfall å gjøre, men ser ikke helt hva det kunne vært.

Og som lynavleder funker den hvertfall ikke.

For å slippe at fugler står der og driter.

 

Ah, selvfølgelig :)

 

Takker.

Beklager for at det ikke var noe hokuspokus med megaradio eller strømsenter etc ;)

Lenke til kommentar
Men vaieren henger jo bare fra møne til møne? Kan de ikke sitte på resten av taket?

Eller insisterer de på å sitte på den øverste delen av taket?

De kan godt sitte på resten av taket også men de foretretter å sitte på et høydepunkt. Når mønet sperres er ikke taket ditt så interessant mer. Da finner de seg et tre eller lyktestolpe eller no. :)

Lenke til kommentar

Fugler liker å sitte øverst for å ha oversikt. Det har med instinkt og frykt for rovdyr å gjøre. Den får sikkert en følelse av utrygghet ved å ikke kunne se nedover andre siden av taket. Vi mennesker vet at det neppe kommer noen katt snikende der, men fuglen vil sikkert føle det utrygt der likevel.

 

Min erfaring er at tynne nylontråder er ennå mer effektive når de er vanskelige å se. Fuglen blir utrygg på om det går flere tråder i nærheten og frykter å sette seg fast i tråder den har vanskeligheter med å se. Dermed holder den seg unna de nærmeste meterne av tråden også.

 

Et annet triks er å legge ut rovdyrimitasjoner. F.eks en ugle i plast, silhuetten av en falk eller en firfisle fra leketøysbutikken. Det trikset spiller også på frykt, usikkerhet og ubehag.

 

Et tredje triks, som brukes mye i bysentra, er spikermatter. F.eks på tak, takrenner, reklameplakater osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...