Gå til innhold

Erfaringer med Acer Aspire 5920G


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et 2 små problemer, men tviler på at det er noe feil med selve dataen.

 

Problem 1: er at Windows sikkerhetssenter driver å gnåler om at jeg ikke har antivirus, men det har jeg (Trend Micro 2007) Både dataen og antivirusen er oppdatert, hva er feil her?

 

Problem 2: Windows vil ikke la meg se og redigere på strømstyringsplanene. Kan dette ha noe med Acer ePower Management å gjøre. Vil helst ikke avinstallere ePower, for hvis det ikke hjelper, hva skal jeg da gjøre hvis jeg vil endre strøminnstillingene?

Lenke til kommentar

Den versjonen som de selger på elprice for 12995, som har samme betegnelse som den de selger på mpx og andre plasser (LXAN70X001). Bare at på elprice står det at den har 8600gt og alle andre steder 8600gs. Er det bare folkene på elprice som ikke har fått med seg at det er gs kort i denne, eller selger de en annen versjon enn de andre?

Lenke til kommentar
Har et 2 små problemer, men tviler på at det er noe feil med selve dataen.

 

Problem 1: er at Windows sikkerhetssenter driver å gnåler om at jeg ikke har antivirus, men det har jeg (Trend Micro 2007) Både dataen og antivirusen er oppdatert, hva er feil her?

 

Problem 2: Windows vil ikke la meg se og redigere på strømstyringsplanene. Kan dette ha noe med Acer ePower Management å gjøre. Vil helst ikke avinstallere ePower, for hvis det ikke hjelper, hva skal jeg da gjøre hvis jeg vil endre strøminnstillingene?

9563509[/snapback]

 

Bumper meg selv i håp om svar! :innocent:

Lenke til kommentar

Sitter og humrer og ler godt her.

 

Bestilte denne PC-en 18.09 da den kostet 10999. Får den imorgen, og betaler forsatt bare 10999 :)

 

Prisen på weben var nå 11999,-

 

 

Når jeg først skriver her kan jeg komme med ettpar spørsmål angående strøm og programmer:

1. Når jeg får PC-en imorgen, skal jeg lade batteriet opp til det maksimale? (Hvor lenge?)

2. Har hørt det er enorme mengder unødvendige programmer med. Noen som kan si hvilke jeg bør avinstallere?

Endret av Winydancer
Lenke til kommentar
Snakket med mpx om det for en uke siden. De sa at den nye som står på siden deres nå har gts, men at det kom en med gt om ikke så altfor lenge.

 

Tror kanskje at det står feil hos elprice hvis de har samme produktnummer.

9565119[/snapback]

En rettelse til mpx og deg. Det finnes ingen Nvidia kort til bærbare som heter "gts"

 

Det finnes kun:

GeForce 8600M GS

GeForce 8600M GT

GeForce 8700M GT

Endret av AMDXP
Lenke til kommentar

Har bestemt meg for å formatere maskinen nå. Ønsker å bli kvitt alt pisset og få den til å kjøre raskere, ser mange påpeker økt ytelse etter formatering.

 

Problemet mitt er at jeg ikke vet helt hvordan jeg skal gå frem. Min gamle Dell Inspiron formaterte jeg flere ganger, der hadde jeg Windows CD og mange forskjellige CD-er som inneholdt alt av drivere jeg hadde behov for.

 

Med denne maskinen fikk jeg kun med en cd; Windows Anytime Upgrade.

 

Er det denne jeg skal bruke? Har ingen CD-er som inneholder drivere. Hvordan skal jeg gå frem?

Lenke til kommentar
Er det ïkke så enkelt at den dyreste til ca 13" har T7500 prosessor, 250gig disk, hd-dvd og 8600gs kort.

 

Mens den til 11" har t7300 prosessor, 160gig disk og 8600gt kort? Ellers lik?

9566224[/snapback]

 

Det er korrekt. Bortsett fra at den til 11k nå har gått opp i pris til 12k hos multicom... og nå er multicom den eneste butikken som har den inne (den med 8600M GT-kort, altså).

Lenke til kommentar
Sitter og humrer og ler godt her.

 

Bestilte denne PC-en 18.09 da den kostet 10999. Får den imorgen, og betaler forsatt bare 10999 :)

 

Prisen på weben var nå 11999,-

 

 

Når jeg først skriver her kan jeg komme med ettpar spørsmål angående strøm og programmer:

1. Når jeg får PC-en imorgen, skal jeg lade batteriet opp til det maksimale? (Hvor lenge?)

2. Har hørt det er enorme mengder unødvendige programmer med. Noen som kan si hvilke jeg bør avinstallere?

9566507[/snapback]

Selv dro jeg til Trondheim og robbet Mamoz for den siste maskinen (11k-ver.) ^^. Fikk 90kr avslag på Acer Advantage og 50kr avslag på høytalerne :).

 

1. Det kan være greit å lade makismalt opp og utlade batteriet helt/nesten helt de to-tre første gangene. Du har også alternativet å ta ut batteriet og kjøre på lader-strøm (som jeg vil anbefale å gjøre når du ikke er på farten eller trenger mobilitet, det sliter på batteriet å la det stå i 100% ladet med en lader plugget i hele dagen.)

 

2. Ja, det er en del jeg gjerne kunne tenkt meg å fjernet. Som dere ser blir det rotete òg...

Hittil har jeg avinstallert alle spillene som var med i 'Acer GameZone'. Jeg fjernet hele dritten. På side 9 i dette emnet har en bruker vist hvilke tjenester/oppstart-programmer som han synes kunne deaktiveres. Jeg har selv lagt ut bilder over hva jeg deaktivertet noen poster lenger opp, eller var det forrige side?

Uansett, det er mange programmer jeg ikke har peiling på hva gjør, men de ser ikke ut til å ta noe av ytelsen, de er da ikke aktiv ^^, men Acer eLock, eNet, ePresentation og eSettings er alle programmer jeg tviler på jeg vil bruke, så vurderer seriøst å fjerne dem, men er usikker på om det ville få resten e-programmene til virke optimalt eller noe sånt. Så jeg har hittil latt dem stå, de er ikke aktive programmer, og jeg har ingen problemer med HDD-plass, så lar det stå.

 

 

Stokkospur: får jeg spørre hvor den CDen lå? I esken til latopen? Jeg har sent en mail til Mamoz. Vil ha svar på om jeg får en recovery/reinstallerings-CD av OSet.. :ermm:

Lenke til kommentar
Noen som har bestilt fra Multicom?

Den er på 11k og med GT kort.

Noen som har noe å si på servicen hos multicom?

http://multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:1618327

9559049[/snapback]

 

Jeg bestilte min fra multicom. Det var litt treg levering, jeg bestilte den på en tirsdag, og de sendte den ut på onsdag på dagen. Den burde vel strengt tatt vært sendt samme dag. Jeg ringte anyhow tidlig på onsdags morning og klagde litt, og ca. 30 min etterpå stod statusen som sendt :)

 

Omhyggelig pakning, og alt mulig rart. Men fikk ikke noe cd med dog, litt merkelig. Må sende en mail til de. Men jeg har fått installert skjermdrivere nå, og ytelsen er merkbart bedre.

 

En ting som IRRITERER meg grenseløst:

- Jeg skulle åpne porter til bitcomet, slik at jeg kunne bruke det. Men ingenting fungerte. Hadde jo allerede forwardet disse portene på routeren min, så skulle jo ikke være noe problem. Men fy faen (Unnskyld banningen) til stress. Etterhvert fant jeg ut av dataen automatisk valgte trådløst nett, selv om jeg hadde tpkabel i. Etter MYE tukling i vista, så fant jeg da fram. Hvorfor i gudenes navn og rike prioriterer den et trådløst nettverk i nabolaget, med 2 streker på signal, og som såvidt får meg på nett? Ikke nok med at det er knotete, men det er så og si umulig hvis du ikke har tid til å lete etter det.

 

Vet at det er litt ranting, ettersom at jeg fant ut problemet, men så usannsynlig unødvendig!

 

Problemet er løst, og takket være GET sin oppdatering av linjene, laster aleksander ned med rundt 700kbps ;o)))

Endret av AleksanderA
Lenke til kommentar
Har bestemt meg for å formatere maskinen nå. Ønsker å bli kvitt alt pisset og få den til å kjøre raskere, ser mange påpeker økt ytelse etter formatering.

 

Problemet mitt er at jeg ikke vet helt hvordan jeg skal gå frem. Min gamle Dell Inspiron formaterte jeg flere ganger, der hadde jeg Windows CD og mange forskjellige CD-er som inneholdt alt av drivere jeg hadde behov for.

 

Med denne maskinen fikk jeg kun med en cd; Windows Anytime Upgrade.

 

Er det denne jeg skal bruke? Har ingen CD-er som inneholder drivere. Hvordan skal jeg gå frem?

9566851[/snapback]

 

^^Lurer på akkurat det samme som Stokkospur^^

9566901[/snapback]

 

 

Vist dere har Acer Aspire 5920G og vil slette vistaen og legge inn Xp, så er her framgangsmåen til punkt og prikke...

 

Maskina funger helt optimalt, det eneste du ikke får brukt er turbomemory, for det er ikke funksjonalt med xp, men det er det eneste...

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=832121&hl=

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...