Gå til innhold

Erfaringer med Acer Aspire 5920G


Anbefalte innlegg

Hei folkens

 

Jeg bare lurer på om dere har oppdatert skjerm kort driverne deres?

Jeg prøvde å kjøre denne http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_163.69.html driveren fra Nvidia sine hjemme sider. Men da fikk jeg besked om at den ikke fant kort som passet til driverne.

9573993[/snapback]

Jeg bruker denne driveren med veldig god ytelse i bioshock og andre nye spill, men du må først kjøre installasjonen (som feiler), gå inn på enhetsbehandling, finn skjermkortet og installer driveren derfra, driveren ligger da i en mappe som heter nvidia på c disken.

 

Forklaring for de som ikke kan dette:

Høyreklikk min datamaskin - egenskaper - enhetsbehandling (øverste hjørne) - høyreklikk på skjermkortet og oppdater driver - trykk på den nederste knappen - velg fra en liste - har disk - og så blar du fram nvidia mappen og installerer driveren.

(mulig noen av navnene her er litt off da jeg kjører engelsk vista og må prøve å huske hva det heter på norsk)

 

Har prøvd endel drivere fra laptopvideo2go, men de får jeg blåskjerm og full krasj av alle sammen. (disse driverne må også installeres manuellt) ellers samme feilmelding som nvidia driveren.

Endret av galmania
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei folkens

 

Jeg bare lurer på om dere har oppdatert skjerm kort driverne deres?

Jeg prøvde å kjøre denne http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_163.69.html driveren fra Nvidia sine hjemme sider. Men da fikk jeg besked om at den ikke fant kort som passet til driverne.

9573993[/snapback]

Jeg bruker denne driveren med veldig god ytelse i bioshock og andre nye spill, men du må først kjøre installasjonen (som feiler), gå inn på enhetsbehandling, finn skjermkortet og installer driveren derfra, driveren ligger da i en mappe som heter nvidia på c disken.

 

Forklaring for de som ikke kan dette:

Høyreklikk min datamaskin - egenskaper - enhetsbehandling (øverste hjørne) - høyreklikk på skjermkortet og oppdater driver - trykk på den nederste knappen - velg fra en liste - har disk - og så blar du fram nvidia mappen og installerer driveren.

(mulig noen av navnene her er litt off da jeg kjører engelsk vista og må prøve å huske hva det heter på norsk)

 

Har prøvd endel drivere fra laptopvideo2go, men de får jeg blåskjerm og full krasj av alle sammen. (disse driverne må også installeres manuellt) ellers samme feilmelding som nvidia driveren.

9575615[/snapback]

 

 

Det ville den ikke vere med på (Windows has determined that yor software is up to date) men det drivern som ligger der er fra 06.06.07 tror jeg det var.hmm what to do, what to do?

Lenke til kommentar
Håper jeg får PC-en snart, skal vel bestille i løpet av de neste få dagene.

Er litt pessimistisk, virker som om en del av dere har en del problemer med PC-en, håper bare ikke at det er så mange problemer som det virker som.

:)

9574369[/snapback]

 

Du trenger absolutt ikke bekymre deg. Det som er dritt med å kjøpe bærbare er jo akkurat den greia, du får dem fra fabrikk, med masse forhåndsinstallerte programmer. De fleste her er vel vandt til å bygge selv/få en nettbutikk til å bygge for deg. Og da er jo ikke alle den bloatware'n installert. Nå som jeg har fått fikset min, så er jeg superfornøyd.

 

Og til deg som lurte ang. sykkelturer osv, den skal da holde fint til det? Jeg har bært rundt på den en del, og det har ikke vært noe problem so far. Men den som alle andre elektroniske duppeditter tåler vel ikke akkurat å bli kastet rundt. Men i allverden, du skal jo ikke kaste den rundt heller, så er det er ikke et problem. Synes den hardware.no testen var ganske uspesifikk.

Lenke til kommentar
Oja, stemmer, egenskaper på sjermkortet, avistaller driveren, omstart, og så installer ny driver. Prøv det. Beklager

9577175[/snapback]

 

Takker og bukker ,skal prøve det etterpå. Du har ikke tilfeldigvis peiling på hvordan jeg sammle al disk plassen min på c:? jeg er ikke noe serlig glad i å ha to partisjoner se. Har prøvd det partisjons programmet som ligger i Vista men der får jeg ikke endra på c:

Lenke til kommentar

I mine øyne blir det helt feil å uttale seg om maskinens kvalitet når man bare har hatt den i et par uker. "Ikke en maskin til å frakte mye rundt" står det vel i testen. Og så kommer det brilliante poster hvor det står "jeg tar den med rundt hver dag, og det går fint".

Det er ingen som betviler at det går ann å forflytte denne maskinen. Eller at den kan slåes sammen og puttes i en sekk.

Spørsmålet er hvilken kvailtet bygget har, og om deler som skjermmekanisme, chassis etc. svekkes unormalt raskt. Slike ting merker man ikke nødvendigvis i løpet av de første ukene.

 

Det jeg har merket meg er at selve skjermen virker større (og tyngre) enn den bør være. Det legger mer belastning på skjermens tiltmekanisme, og måten leddet er bygget opp på kan resultere i at de mister styrken raskere enn de bør.

 

Ellers har jeg også merket meg at pc`en ellers er stiv, og jeg klarer ikke få skjermbildet til å vrenge seg ved å trykke på lokkets bakside. Tror maskinen er solid, men den har et par småfeil jeg tror kan vise seg over tid. Dette er bare antakelser og egentlig ren gjetning fra min side.

Om kvaliteten er bra vil fremtiden vise, men her peker jeg i hvert fall på et par punkter som kan gi utslag etter en tids bruk.

Endret av mistercartman
Lenke til kommentar

Heisann folkens!! Jeg Like fornøyd med min formaterte-installerte Acer Aspire 5920G med Xp. Men idag fikk jeg en liten stuss, Jeg ville bruke programmet Partisjon Magic 8 for å utvide c: min litte grann, jeg har bare 6 GB snart som er ledig der, og det syns jeg er lite, eller er dere uenig i dette? Er det bare jeg som henger litt igjen i gamle tiden da til mindre ledig plass på c: til tregere ble maskina...??

 

Så prøvde jeg og bruke dette programmet, men dette funker ikke, jeg har alltid brukt dette p alle mine maskiner uten problem....?? Fikk opp Error 117... :hmm:

 

Noen ideer??

Lenke til kommentar
Oja, stemmer, egenskaper på sjermkortet, avistaller driveren, omstart, og så installer ny driver. Prøv det. Beklager

9577175[/snapback]

 

jeg prøvde dette men når jeg velger mappen den ligger i står det bare windows has updatet your driver eler noe sånt, men den gjør ingenting..... hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Oja, stemmer, egenskaper på sjermkortet, avistaller driveren, omstart, og så installer ny driver. Prøv det. Beklager

9577175[/snapback]

 

jeg prøvde dette men når jeg velger mappen den ligger i står det bare windows has updatet your driver eler noe sånt, men den gjør ingenting..... hva skal jeg gjøre?

9579730[/snapback]

 

 

Glem det fikk det til nå...Gikk fra 2004 til 5600 i 3dmark06! Tusen takk!! :yes:

Lenke til kommentar
Oja, stemmer, egenskaper på sjermkortet, avistaller driveren, omstart, og så installer ny driver. Prøv det. Beklager

9577175[/snapback]

 

Jeg får ikke dette til. jeg har avinstalert den gammle drivere, restarta PC-en også lasta ned denne driveren(http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_163.69.html)

Men når jeg intalerer den å kommer det opp at jeg har feil verson av windows osv. jeg har jo Vista 32bit :S håper virkelig på litt hjelp her :)

Lenke til kommentar
Oja, stemmer, egenskaper på sjermkortet, avistaller driveren, omstart, og så installer ny driver. Prøv det. Beklager

9577175[/snapback]

 

Jeg får ikke dette til. jeg har avinstalert den gammle drivere, restarta PC-en også lasta ned denne driveren(http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_163.69.html)

Men når jeg intalerer den å kommer det opp at jeg har feil verson av windows osv. jeg har jo Vista 32bit :S håper virkelig på litt hjelp her :)

9580185[/snapback]

 

SÅN JEG GJORDE DET:

 

Lastet ned driveren (samme som du prøver med), dobbeltklikka på denne (sa flytter den over alle filene til NVIDIA mappa, deretter får du opp en feilmelding som sier at driveren ikke passer hardwaren din.

 

Så går du på enhetsbehandling--> skjermadaptere-->skjermkortet ditt og trykker på egenskaper--> drivere-->avinstaler driver. Så gjør du det og restarter PC-en din.

 

Når du nå starter opp igjen går du inn på driverene på skjermkortet ditt på nytt og velger oppdater driver-->søk på datamaskinen etter driverprogramvare-->la meg velge fra en liste over enhetsdrivere på datamaskinen-->har disk-->bla igjennom-->datamaskin-->c disk-->NVIDIA-->winvista-->163.69-->english-->så ligger fila du skal åpne aleine der.

 

da får du opp en haug med forskjellige grafikkkort, bla deg ned til geforce 8600gt (regner med du har det) og velger neste. så svarer du bare ja på resten og når du er ferdig må du restarte PC-en...

 

Denne driveren gjorde så jeg gikk opp MYE i 3dmark06

 

lykke til :)

Endret av Ezzpena
Lenke til kommentar
Oja, stemmer, egenskaper på sjermkortet, avistaller driveren, omstart, og så installer ny driver. Prøv det. Beklager

9577175[/snapback]

 

jeg prøvde dette men når jeg velger mappen den ligger i står det bare windows has updatet your driver eler noe sånt, men den gjør ingenting..... hva skal jeg gjøre?

9579730[/snapback]

 

 

Hvordan fikk du det til? Jeg har gjort alt det overstående, avinstallerte forrige driver, omstart, og når jeg oppdaterer driver får jeg: den beste driveren for programvaren er allerede installert.

 

Slik går jeg frem:

 

- Skjermadaptere

- NVIDIA GeForce 8600 GT

 

- Egenskaper

 

- Oppdater driver

 

- Søk på maskinen etter driverprogramvare

 

- Så velger jeg C:\NVIDIA\WinVista\163.69\

 

...og får meldingen fra ovenfor. Håper noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Ok. Nå har jeg kødda det skikkelig til her.

 

Prøvde å avinstallere driveren på ny, startet maskina på ny igjen, men nå finner jeg bare standard VGA-skjermkort under skjermadaptere.....

 

Hvordan i all verden finner jeg igjen GeForce-kortet mitt.

 

Nå er jeg desperat etter hjelp her...

9582049[/snapback]

 

GJør som han over har forklart! Akkurat slik gjorde jeg det, og det fungerer for meg nå.

Lenke til kommentar
gjør som ezzpena har fortalt, jeg fikk også bare opp VGA dritt som jeg ikke skjønte noe av. :)

9583851[/snapback]

 

Jeg har også samme problemet! Jeg gjør AKKURAT som ezzpena sier men så fort jeg restarter PC-en registrerer PC-en bare Standard VGAkort, og det får jeg ikke oppdatert(du har beste driver).

Lenke til kommentar
Oja, stemmer, egenskaper på sjermkortet, avistaller driveren, omstart, og så installer ny driver. Prøv det. Beklager

9577175[/snapback]

 

jeg prøvde dette men når jeg velger mappen den ligger i står det bare windows has updatet your driver eler noe sånt, men den gjør ingenting..... hva skal jeg gjøre?

9579730[/snapback]

 

 

Glem det fikk det til nå...Gikk fra 2004 til 5600 i 3dmark06! Tusen takk!! :yes:

9580090[/snapback]

5600 i 3dmark06?? Det kan ikke stemme :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...