Gå til innhold

Erfaringer med Acer Aspire 5920G


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ltw; Kjipt å legge penger i en så gammel maskin? Har du vært på dynga å sett? Ganske mange ACER- maskiner som har hovedkort som funker. Dessuten får du problemer med å legge inn OS.

 

Tja bor oppe i nord så ikke mange slike på dynga her vil jeg tippe.

Problemer med os etter hk bytte, er det vanelig?

 

Har leitet litt etter hk til vanelig pc som tar laptop cpu og minne, men det finnes vist heller ikke, tenkte jeg skulle hive den i bilen, om jeg fikk tak i hovedkort, men kostet 2000kr for nytt fra ebay så det er ikke aktuelt.

Har ny laptop så er kun vist jeg fikk tak i ett hk.

Lenke til kommentar

ltw; Kjipt å legge penger i en så gammel maskin? Har du vært på dynga å sett? Ganske mange ACER- maskiner som har hovedkort som funker. Dessuten får du problemer med å legge inn OS.

 

Tja bor oppe i nord så ikke mange slike på dynga her vil jeg tippe.

Problemer med os etter hk bytte, er det vanelig?

 

Har leitet litt etter hk til vanelig pc som tar laptop cpu og minne, men det finnes vist heller ikke, tenkte jeg skulle hive den i bilen, om jeg fikk tak i hovedkort, men kostet 2000kr for nytt fra ebay så det er ikke aktuelt.

Har ny laptop så er kun vist jeg fikk tak i ett hk.

 

Du trenger ikke HK fra nøyaktig 5920G. Du kan sikkert bruke HK fra andre lignende acere, men det må være lik socket på cpu'en.

 

Grunnen til at du får problemer med OS er at OEM- OS'et jeg antar du har er bundet til hovedkortet ditt. Hvis du bytter dette kan det hende du ikke får godkjent det. Men skal ikke si det sikkert, har aldri prøvd å legge inn OEM- OS på en annen datamaskin enn den det var myntet på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...