Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Nabo annmelder meg kl.1900 pga musikk!


basushjerne

Anbefalte innlegg

Det beste er nok at du får foreldrene dine til å snakke med ham. Det kan ofte bli verre å lage en større konflikt av denne saken. Motanmeldelse og videre provosering vil ikke føre deg noe videre. Dere skal bo i nabolaget sammen og forhåpentlig være gode naboer.

 

Alle er vi forskjellige mennesker og har forskjellige behov og enkelte kan irritere seg på forskjellige ting.

 

Du sier at han ikke bor i samme rekkehus som deg. Hvis han da hører høy musikk så må jo huset der du bor være ekstremt dårligt isolert eller så spiller du faktisk høy musikk. Det er heller ikke sikkert at det er denne situasjonen som er årsaken til problemet, men det kan jo hende at naboen har irriter seg tidliger og at "begeret rant over denne gangen"

 

Dialog er nok det rette her, snakk med personen og hør hva han har å si, se på om det er noe du kan gjøre for å slippe konflikt med personen, og husk det å snakke og forhandle ofte er å "gi og ta" begge deler.

Endret av eivind04
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, skal gjøre det...

Men bare for å understreke det- FYREN ER IKKE GOD I HUE!

Han har blitt meldt til barnevernet flere ganer fordi folk i nabolaget har sett gjennom vinduet at han slår barna sine :ohmy:

 

Han bor rett over gaten, så han hører nok musikken, men i veldig liten grad.

Kan hende han hører antydning til litt bass, men det kan umulig være et så stort problem.

 

Leiter man etter feil, finner man alltid noe

 

 

Anyway, klokka var sju om kvelden og han har ingen rett til å buse inn i gangen min av den grunn :nei:

Lenke til kommentar

Nei, det har han ikke rett til, heldigvis har jeg naboer på begge sider av meg som selv spiller musikk fra tidlig morgen til litt utpå kvelden (jeg reagerer ikke før de greier å vekke meg klokka 4-5 om morgenen selv) man må nesten tåle at naboen støyer litt. Hva gjør han hvis du klipper plena (som sikkert bråker mer) skyter deg med hagle ?

Lenke til kommentar
Jeg må bare få dette rett for meg da jeg hører ofte på ganske høy musikk. Jeg bor i en enebolig og har jeg da lov til å høre på så høy musikk jeg vil frem til klokken er 23.00?

8818573[/snapback]

Du må undersøke din kommunes støyforskrifter for å få et eksakt svar på dette.

 

Du ikke spille "så høyt du vil", da det i verste fall kanskje vil rammes av forurensningsloven. Men, du kan antakeligvis spille "ganske høyt" frem til kl 23, og så roe ned.

Lenke til kommentar
Jeg må bare få dette rett for meg da jeg hører ofte på ganske høy musikk. Jeg bor i en enebolig og har jeg da lov til å høre på så høy musikk jeg vil frem til klokken er 23.00?

8818573[/snapback]

Nja, mer eller mindre. Dette er IKKE det samme som at du skal kunne spille musikk høyt hver dag fra klokken 7-8 til klokken 23. Det er jo noe som heter hensyn også, det er jo ikke alle som liker vikingarna eller dimmu borgir for å si det slik.

Lenke til kommentar

Elsker naboene mine, spiller HØYT musikk med STORT anlegg med åpne vinduer (ca. 10 meter fra anlegget til deres veranda) og de sier absolutt ingenting annet enn at jeg har bra musikksans. Dette er jo da mot at de får lov til å drikke på fredagskveld og bråke litt i fylla, men for min er dette kjempegreit ettersom jeg av og til joiner dem selv :p

 

Men du har rett til å spille så høyt musikk du vil til en viss grense (hvis det blir overdrevent høyt musikk kommer forurensingsloven fram) til klokken 23:00. Etter dette har faktisk naboen rett til å ikke høre musikken hvis han/hun ikke ønsker det :)

Lenke til kommentar
Hva gjør han hvis du klipper plena (som sikkert bråker mer) skyter deg med hagle ?

8818565[/snapback]

 

Seriøst, det er forskjell på unngåelig og uunngåelig støy. At naboen klipper plenen, det skjer en gang i.. kvartalet (syv år siden jeg bodde et sted med plen, så gresskunnskapene mine er litt rustne). Man vet også at det har en begynnelse og en slutt.

 

At naboen hører på bedriten rap/trance/nu-metal kan skje til alle døgnets tider, i varierende volum og varighet. Er det sjenerende høyt, er man gjerne mindre blid neste gang musikken spilles.. og enda mindre blid neste gangen derpå.

Lenke til kommentar

Plenen klippes ca 1-2 ggr. pr uke hvis det gror godt. Er meget irriterende, pluss bruk av motorsag, motorisert hekksaks osv. osv. Det er en mildt sagt irriterende lyd når man driver og griller, at du "vet at den stopper" hjelper fint lite.

 

Jeg synes det er helt greit at naboen min hører på uteanlegget sitt (ja, han har ett sånt anlegg på altanen sin) han hører på musikk som, vel, ikke akkurat er favorittmusikken min (a-la best of vikingarna) jeg tåler nå det, selv om han kan finne på å gjøre det både 1-3 ganger i uka, gjerne hele dagen hvis han først finner det for godt. (han bor ca 5meter fra huset mitt) jeg tolerer dette, siden han finner seg i at jeg har fest av og til uten å klage. Nå skal det nevnes at han ikke durer på med 120dB på anlegget sitt, men jeg hører det uten problemer inn i stuen min når han holder på.

Lenke til kommentar

Han var her i dag også :mad:

Klokka var halv 6 om kvelden og jeg spilte på kvart volum.. :p Etter 3 minutter med rolig ballade fra Guns N' Roses, kom han bankende på...

 

Mamma snakka med han da... Hu sa at hvis du ikke tåler mer enn det, får du flytte til en gård ett eller annet sted...

Veit ikke om han tok point'et, men håper det... :)

Lenke til kommentar

Sier han som har "pleasure in pain" som avetar :!: .

 

Fra spøk til alvor. Litt må man tolerer når man har naboer, hvis ikke får man bo ute i skogen. Naboen til trådstarter hører til den gruppen som burde få tildelt sin egen kvadratkilometer på finsskogen et sted. Men et sted går grensen. Hvor varierer på siyuasjonen, men festing og bråk fire dager i uken er kort og godt ikke greit, som et eksempel.

 

NB: Dette innlegget er basert på sunn fornuft, ikke jus

 

edit: Et par innlegg hadde kommet til mens jeg spiste middag gitt, den første setningen var så klart ment til P-in-P

Endret av ptta
Lenke til kommentar

Du skulle bodd i USA og vært litt sykere i hodet :p

 

(Der kan man nemlig i mange stater skyte intrengere i hjemmet ditt)

 

Hvis det du sier er sant, med både hans sinneproblem (virker som det) og han slår barna sine, hadde han nesten fortjent dette :(

 

Uansett, jeg stemmer for å anmelde han for "trespassing" som andre har sagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...