Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Nabo annmelder meg kl.1900 pga musikk!


basushjerne

Anbefalte innlegg

Hi :)

 

Jeg har et problem med en gæærn nabo. I går spilte jeg lav musikk klokka 7 om kvelden, så kommer naboen inn i gangen mens jeg er på do og kjefter meg huden full! Han har holt på å knuse vinduet flere ganger fordi jeg har spilt littegrann musikk om kvelden... Han har til og med anmeldt meg til politiet :omg:

 

Jeg har ikke gjort noe galt i det hele tatt. Verken ifølge loven eller moralsk:

 

- Jeg spilte lav musikk, nesten uten bass

- Jeg, eller foreldrene mine, er selveiere.

- Jeg spilte musikk kl 7 om kvelden. I følge loven har jeg lov til å spille så høyt jeg vil

frem til 11 om kvelden.

- Vi er ikke vegg i vegg, han bor over gaten.

 

Jeg er 15 år og har blitt anmeldt pga litt musikk kl 7! Egentlig så er det vel han som burde bli anmeldt i og med at han kommer inn i gangen vår uten lov :hmm:

 

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel han kan annmelde deg så mye han vil, så lenge du ikke har spilt etter 11 eller i det heletatt høyt så er det ikke mye han kan gjøre, gjør som jeg ville gjort å terg ham så mye som mulig :D

 

Spill høyt med mye bass helt til 10 på 11 og så slå av/demp, repeteer så ofte som ønsket og du vil få en herlig tilfredstillende følelse ^^ Om du er like ondskapsfull som meg i allefall...

 

Hvor gammel er denne fanten egentlig?

Lenke til kommentar
Jeg er 15 år og har blitt anmeldt pga litt musikk kl 7! Egentlig så er det vel han som burde bli anmeldt i og med at han kommer inn i gangen vår uten lov :hmm:

Hva synes dere?

8801972[/snapback]

At naboen din er latterlig. :)

 

Sikker på at det ikke er noe annet som ligger bak denne merkelige oppførselen?

Lenke til kommentar

Nå er det ofte sånn at en sak har to sider. Hva som er "lavt" og "littegrann" for trådstarter kan være utrolig irriterende for naboen, spesielt om musikken din har vært gjenstand for frustrasjon tidligere. Nå som det er varmt i været og vinduer står åpne, kan også lyden bære bedre enn du tror.

 

Bor i en blokk hvor det har vært en del problemer med mindre hensynsfulle beboere (stort sett unger som nettopp har flyttet hjemmefra), og tro du meg, det går veldig fint an å ringe til politiet. Sist uke ble de tilkalt pga overstadig høy musikk fra leiligheten til en av gjengangerne, ringte på i en time, og kom ut med to personer i håndjern til slutt.

Lenke til kommentar
Dere bor i enebolig? I såfall kan nok naboen din ta seg en bolle. La han anmelde deg, politiet vil nok bare le av det.

8801983[/snapback]

 

Vi bor i to manns boliger, men naboen vi bor vegg i vegg med, bryr seg ikke i det hele tatt... Selv om han har unger som skal legges(ikke akkurat kl 7 da).

 

Vel han kan annmelde deg så mye han vil, så lenge du ikke har spilt etter 11 eller i det heletatt høyt så er det ikke mye han kan gjøre, gjør som jeg ville gjort å terg ham så mye som mulig :D

 

Spill høyt med mye bass helt til 10 på 11 og så slå av/demp, repeteer så ofte som ønsket og du vil få en herlig tilfredstillende følelse ^^ Om du er like ondskapsfull som meg i allefall...

 

Hvor gammel er denne fanten egentlig?

8801991[/snapback]

 

Han er godt opp i 30 åra!

 

Nå er det ofte sånn at en sak har to sider. Hva som er "lavt" og "littegrann" for trådstarter kan være utrolig irriterende for naboen, spesielt om musikken din har vært gjenstand for frustrasjon tidligere. Nå som det er varmt i været og vinduer står åpne, kan også lyden bære bedre enn du tror.

 

Bor i en blokk hvor det har vært en del problemer med mindre hensynsfulle beboere (stort sett unger som nettopp har flyttet hjemmefra), og tro du meg, det går veldig fint an å ringe til politiet. Sist uke ble de tilkalt pga overstadig høy musikk fra leiligheten til en av gjengangerne, ringte på i en time, og kom ut med to personer i håndjern til slutt.

8803124[/snapback]

 

Jeg spilte tre sanger fra Green Day på lavt volum. Så lavt at han som bor over gaten faktisk må lytte etter for å høre musikken. :hm:

Lenke til kommentar
Få foreldrene dine til å skrive et skriftlig brev om at dersom han en gang til kommer inn på deres eiendom så går de til motanmeldelse for "trespassing", og ber han holde seg for god til å skjelle ut en mindreårig.

8806124[/snapback]

Jeg foreslår at de heller skriver et muntlig brev :whistle:

Lenke til kommentar
Han er godt opp i 30 åra!

 

Du får 30 årene til å høres ut som en som er pakket å klar for å dra på tur til gamlehjemmet.

 

Nå er det ofte sånn at en sak har to sider.

Bor i en blokk hvor det har vært en del problemer med mindre hensynsfulle beboere (stort sett unger som nettopp har flyttet hjemmefra), og tro du meg, det går veldig fint an å ringe til politiet. Sist uke ble de tilkalt pga overstadig høy musikk fra leiligheten til en av gjengangerne, ringte på i en time, og kom ut med to personer i håndjern til slutt.

 

Jeg kan allerede nå fortelle deg at disse to har ikke blitt arrestert pga. bare musikken. De må nok ha gjort seg til motverge, eller har politiet funnet hjemmel til å entre eiendommen, og der funnet ulovlige gjenstander. Politiets innstruks er forholdsvis vanskelig på dette med å ta med folk på glattcelle, og ikke minst unødvendig bruk av politiets tid (spør du meg) at de bruker to-tre timer på å hive noen på glattcella for høy musikk.

 

Så her er det nok bare ikke snakk om høy musikk ;)

Endret av headbullen
Lenke til kommentar
Jeg kan allerede nå fortelle deg at disse to har ikke blitt arrestert pga. bare musikken. De må nok ha gjort seg til motverge, eller har politiet funnet hjemmel til å entre eiendommen, og der funnet ulovlige gjenstander. Politiets innstruks er forholdsvis vanskelig på dette med å ta med folk på glattcelle, og ikke minst unødvendig bruk av politiets tid (spør du meg) at de bruker to-tre timer på å hive noen på glattcella for høy musikk.

 

Så her er det nok bare ikke snakk om høy musikk ;)

8806357[/snapback]

 

Neida, det er klart. Det er ikke mors beste barn som bor her i blokken, så jeg hadde blitt overrasket om det var høy musikk som var grunnen til at de ble slept ut. Derimot skal det være sagt at politi er mennesker de også, og jeg kan fint tenke meg at man blir en smule irritabel av å ringe på i en leilighet hvor "The very best of Dünka-Dünka" overdøver alt. Men, det var iallefall overstadig høy musikk politiet i utgangspunktet sendte en bil for å ordne.

Lenke til kommentar

La fyren anmelde deg og håp purken kommer. Så får du se hva purken sier. Har en nabo vi også som er totalt gal i hodet, hater den kjerringen intenst. Heldigvis er ikke jeg den eneste i nabolaget, og hun er blitt kjeftet huden full flere ganger, av flere personer. Du bør gjøre det samme med han naboen din som spaserer inn i huset deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...