Gå til innhold

Når har man et liv?


Frohman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når ei sædcelle og eggcelle finn kvarandre har du eit liv.

 

Kvifor skal folk på død og liv bestemme kva andre må gjere, eventuelt ikkje gjere for å ha eit "liv"?

 

Folk er forskjellige (takk og lov for det), enkelte synest det er kjekt å spele WoW heile dagen, andre kjører kanskje bil, mens nokon er i lag med andre.

 

Om me skal dra inn ordet livskvalitet så er eg ganske sikker på at ingen er i stand til å vurdere andres livskvalitet. Om nokon vil tilbringe ein dag i Azeroth framfor den lokale kiosken så er ikkje det noko eg vil blande meg opp i.

 

Eg er veldig lei dette "du har ikkje eit liv"-hysteriet. Folk er forskjellige, det du ser på som grusomt asosialt og bortkasta tid kan for andre være lykken i livet. La folk få leve livet sitt som dei vil utan å bli sett ned på og mobba av andre som tilsynelatande har eit "liv" fordi dei er så mykje i lag med andre.

Lenke til kommentar

Zeph og simenn har gode poenger synes jeg. Kan si meg enig med Heilage om det å rømme daglig, men om man gjør det innimellom så ser jeg ingen grunn til å drive med det.

 

Dessverre er det fokus på WoW når man snakker om å distansere seg fra samfunnet...det gjelder i stor grad andre ting som blant annet CS, og ikke minst msn. Jeg vil påstå at man ikke er spesielt sosial om man msn'er istedetfor å spille mange timer om dagen. Sosial er man ikke før man faktisk drar ut.

 

Men ofte kan man spørre seg om det er no poeng å dra ut. Jeg merker innimellom at det noen ganger ikke skjer en dritt, og alternativet å ha gjort noe annet er muligens bedre.

Lenke til kommentar

Det er ikke bare ved å tilbringe mye tid med PCen at man kan bli kritisert for å "ikke ha et liv" av bedrevitere. Man kan være så sosial man bare vil, bruke all sin fritid på å være med venner, og fortsatt bli kritisert for ikke å ha noe liv av mennesker som mener at det miljøet du liker å være i er snevert og lite givende...

 

Men som så mange har sagt før meg: Ingen trenger å be meg skaffe meg et liv, jeg har nok med å prøve å leve de 3 jeg allerede har ;)

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke man finner lykke foran en pc. Menneskene er inrettet slik at de trenger sosial kontakt.

Hvis man isolerer seg med en data 15 timer dagen er man så utstøtt av samfunnet at man vil bli sett på som en "uten liv".

Til dere som bruker all deres tid på data: er dere virkelig lykkelige?

Savner dere aldri kontakt med noen gode venner dere kan le og ha det hyggelig sammen med?

 

Jeg tror at alle som greier å balansere livet sitt sånn at de får en utdanning, et greit sosialt liv, og generelt sett er en hyggelig person kan se seg fornøyd med livet sitt.

Lenke til kommentar
De som lever har et liv, så enkelt er det.

 

Så sant så sant. Er man død, så har man ikke et liv. Der går den faktiske grensen.

Alt utenfor det er fjortis-materiale, det å kunne definere hva "å ha et liv" er eller ikke.

Endret av Jenschr
Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...