Gå til innhold

Når har man et liv?


Frohman

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke noen gamer, men sitter likevel en del på pc. Veldig sosial er jeg ikke heller, men har aldri følt noe behov for å henge sammer med venner 24/7 noe som kan bli sett på som å ha et liv av noen.

 

Bryr meg lite om folk synes jeg har et liv eller ikke. Så lenge jeg ser bra ut og har en kropp med mer muskler enn en gjennomsnitt 16åring er jeg fornøyd.

 

Har aldri heller fått slengt "du har ikke et liv#" i ansiktet mitt heller.

 

Noen har ikke like store sosiale antenner som andre og det må folk respektere.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man har et liv om man:

- drikker seg full hver helg.

- kjører moped.

- ikke leser bøker.

- driter i alt skolearbeid.

- røyker eller snuser.

- stemmer FRP fordi "da får vi jo liksom billig sprit og bensin og sånn."

 

Om man spiller WoW spiller det selvfølgelig ingen rolle om man gjør alt nevnt ovenfor, man er en taper uansett.

8800991[/snapback]

En fin definisjon på å ha et liv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Når ei sædcelle og eggcelle finn kvarandre har du eit liv.

 

Kvifor skal folk på død og liv bestemme kva andre må gjere, eventuelt ikkje gjere for å ha eit "liv"?

 

Folk er forskjellige (takk og lov for det), enkelte synest det er kjekt å spele WoW heile dagen, andre kjører kanskje bil, mens nokon er i lag med andre.

 

Om me skal dra inn ordet livskvalitet så er eg ganske sikker på at ingen er i stand til å vurdere andres livskvalitet. Om nokon vil tilbringe ein dag i Azeroth framfor den lokale kiosken så er ikkje det noko eg vil blande meg opp i.

 

Eg er veldig lei dette "du har ikkje eit liv"-hysteriet. Folk er forskjellige, det du ser på som grusomt asosialt og bortkasta tid kan for andre være lykken i livet. La folk få leve livet sitt som dei vil utan å bli sett ned på og mobba av andre som tilsynelatande har eit "liv" fordi dei er så mykje i lag med andre.

8831436[/snapback]

 

helt enig med Zeph.

 

man kan ikke sette opp en likning med å ha et liv slik:

ha et liv = sosial

ikke ha et liv = asosial

:nei:

Lenke til kommentar
Man har et liv om man:

- drikker seg full hver helg.

- kjører moped.

- ikke leser bøker.

- driter i alt skolearbeid.

- røyker eller snuser.

- stemmer FRP fordi "da får vi jo liksom billig sprit og bensin og sånn."

 

Om man spiller WoW spiller det selvfølgelig ingen rolle om man gjør alt nevnt ovenfor, man er en taper uansett.

8800991[/snapback]

En fin definisjon på å ha et liv.

8835683[/snapback]

kanskje en fin ironisk oppsummering hvis man er 15 år, bortsett fra at 15-åringer ikke har stemmerett

 

for meg blir uttrykket "å ikke ha et liv" det å ikke ha noe sosiale aktiviteter utenom skole eller jobb

 

med denne definisjonen kan folk spille wow og fortsatt "ha et liv"

Endret av Darx
Lenke til kommentar

Alle har da et liv, da det motsatte av liv er død.

Hva man velger å fylle livet sitt med bør da være opp til hver enkelt.

Komentarer av typen "skaff deg et liv" er heller et tegn på at vedkommende som uttaler dette har mindreverdighetskomplekser og trenger å booste sitt eget selvbilde ved å tråkke på andre, for det er det dette egentlig dreier seg om. :mad:

 

Husk nå på at asosiale ofte trives i sitt eget selskap og har sikkert et meget godt liv med seg selv og f.eks. PCen.

Lenke til kommentar
Når du daglig rømmer til en kunstig verden hvor du kan leve ut et alter ego du selv har skapt i drømmebildet ditt hvor du kan møte andre med et like sykt antisosialt behov, da trenger du et liv.

 

PS: Denne verdenen kan være både digital og mental.

8801915[/snapback]

 

Hæ? Tror jeg har misforstått deg. Fordi det å leve ut fantasier gjennom digitale eller mentale alter ego er jo mye tryggere enn å gjøre det i virkeøigheten. Spesielt når det er dragning mot vold som frister, da kan skuespill/kampsport/pc-spill være gode alternativer.

Lenke til kommentar

Vist man spiller CS 8 timer daglig, har man ett liv da ? Alle kommer garantert til og si ja

 

Men vist man spiller WoW 8 timer daglig derimot ? Da vill jeg banne på at alle sier nei

 

Sjøl om jeg sluttet med WoW, sitter jeg like mange timer foran dataen uansett.

 

Det jeg ville si er at man har ett liv uansett om man Røyker, snuser, drikker, spiller wow , CS, BF2, Supermario eller bare henger på internett !

Endret av TobzzZ
Lenke til kommentar
Man har et liv når man selv mener man har det. Altså når man har det godt med seg selv.

 

Noen pekepinner til et godt liv:

- Venner

- Har en grunn til å stå opp

- Invisterer hele tiden i framtiden

- Har hobbier som gir mening.

+++

8922075[/snapback]

Kan godt hende det, men temaet i denne tråden er altså å ha et liv overhodet, og ikke et godt eller dårlig liv.

Lenke til kommentar

Hva er det som er så bra med å ha et liv da? Det suger hardt, tamt mye pes om plikter ansvar og forventninger. Fuck dat shit. Jeg sitter foran pc'n hvert minutt jeg ikke er på jobb, gnir meg inn i baconfett og tar på megselv mens jeg ser på nedlastede tv-serier og spiser ostepop.

Lenke til kommentar

kanskje en fin ironisk oppsummering hvis man er 15 år, bortsett fra at 15-åringer ikke har stemmerett

 

for meg blir uttrykket "å ikke ha et liv" det å ikke ha noe sosiale aktiviteter utenom skole eller jobb

 

med denne definisjonen kan folk spille wow og fortsatt "ha et liv"

8921520[/snapback]

 

Ganske enig i den begrunnelsen der, selv om jeg aldri har tatt noe standpunkt til hva jeg synes er grensen for å ha et liv eller ei :tease:

Lenke til kommentar
for meg blir uttrykket "å ikke ha et liv" det å ikke ha noe sosiale aktiviteter utenom skole eller jobb

med denne definisjonen kan folk spille wow og fortsatt "ha et liv"

 

Dette er en definisjon som er enkel og funker helt fin.

 

Definisjon "Å ikke ha ett liv": Ingen sosiale aktiviteter utenom skole eller jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...