Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Til dere som har denne maskinen med Vista og som ikke har gjort noe med maskinen enn kanskje å fjerne unødvendig programvare; har noen av dere fått til å lage en ny partisjon? Maskinen blir jo levert med tilsammen 4 primærpartisjoner og det er jo max på en disk. Har prøvd å shrinke C: for så å opprette en utvidet partisjon men dette får jeg ikke til. Noen som har et tips om et program som klarer dette? PartitonMagic klarer det ikke. Vil gjerne at den som kanskje kan anbefale et program, har prøvd dette selv og vet sikkert at det virker. Jeg skal gjøre dette for en venn og orker ikke tanken på å måtte legge inn alt for han på nytt.

 

Når jeg lette etter noen programmer som skulle klare dette fant jeg ingen for vista. Vet ikke om det finns enda.

 

Den måten jeg har fått c: så stor som jeg selv vil ha den er ved å bruke media direct CD-en og velge en størrelse på c: og resten tildeles d:. Så hvis du ikke orker tanken med å legge inn alt på nytt så har jeg ikke noe råd for deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Knotet masse med akkurat det der selv.. Men fikk til å utvide C: til slutt, ved å kjøre diskmgmt.msc

 

Tror det skal være mulig, men det krever at du prøver og feiler litt først.

 

Vil ikke anbefale noen programmer, har alltid brukt Norton Partition Magic før, men det har jo en del ord på seg for å ha krasjet mange disker.. Bør vel finnes andre ålreite partisjoneringsprogrammer?

Lenke til kommentar

Da var min endelig bestilt :thumbup:

 

CPU: Core2Duo 2.10 Ghz/T8100 Penryn

RAM: 3Gb

LCD: WhiteLed

HD: 250Gb

FARGE: Tuxedo Black

 

Pris: 8466,- Inkl moms & frakt. Ganske fornøyd :)

Får håpe jeg får en av de nye, uten whine og sjevt tastatur :p:hmm:

Endret av Sap15
Lenke til kommentar

Hei.

 

ER det normalt at de i dell support trenger lang tid mellom hvert spm? Jeg sitter å venter i 30 sek mellom hvert spm, der ingen sier noe....

 

Jeg er og lei av alle "OK, I put you on hold so I ..... ". Det er litt for mange av dem spør du meg...

Endret av obrestad
Lenke til kommentar
Hei.

 

ER det normalt at de i dell support trenger lang tid mellom hvert spm? Jeg sitter å venter i 30 sek mellom hvert spm, der ingen sier noe....

 

Jeg er og lei av alle "OK, I put you on hold so I ..... ". Det er litt for mange av dem spør du meg...

 

Hvor mye koster det å ringe support??? :D

Lenke til kommentar
Er det noen som har prøvd å bruke Acronis Disk Director Suite? Den skal visst være Vista kompatibel.

 

Bare en oppdatering; jeg tok sats og prøvde Acronis Disk Director Suite 10 ver.2160, det fungerte utmerket. Kan anbefales.

 

 

Beklager litt raskt ute; Mediadirect slutter å fungere fra oppstart. Men for de som ikke bryr seg om Mediadirect, og bare vil ha ekstra partisjoner, uten å måtte legge inn alt på nytt, så fungerer programmet som det skal.

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd seg på utfordringen å koble XPSen til en god gammel tv? Da er der gjerne s-video inngang og/eller scart inngang.

 

Finnes det en overgang eller noe slikt?

 

Det finnes bokser som konverterer fra VGA til S-video. Koster vel 400-500 kroner. Clas Ohlson hadde en gang i tida, vet ikke om de fortsatt har, ellers får du bare google/søke i prisguiden.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har en 12,1" laptop nå, og ønsker å kjøpe en ny en. M1330 ser perfekt ut, og bruket skal bare være surfing/dokumentskriving etc.. Eneste "oppgraderingen" skal være LED-skjerm. Det som er den viktgiste grunnen er også HDMI utgang, da den skal kobles til TV-en min.

 

Men - jeg leser at mange har problemer med såkalt "CPU-whining". Er dette er problem som man mest sannsynlig får om man velger den billigste prosessoren? Ønsker ikke å bruke mer enn maks 7500-8000 kr, og en oppgraderingen til Penryn serien vil koste mye. Så, her er noen spørsmål:

 

1) Hvis jeg får CPU-whining, er dette noe jeg vil merke fra første stund, eller kan det komme etter en tids bruk?

2) Er lyden skjærende, og hører man den tydelig?

3) Man har jo 14 dagers angrerett på netthandel - er Dell greie på dette punktet?

4) Vil Dell M1330 være en PC man kan stole på i noen år? God kvalitet?

 

Takk! :)

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg har en 12,1" laptop nå, og ønsker å kjøpe en ny en. M1330 ser perfekt ut, og bruket skal bare være surfing/dokumentskriving etc.. Eneste "oppgraderingen" skal være LED-skjerm. Det som er den viktgiste grunnen er også HDMI utgang, da den skal kobles til TV-en min.

 

Men - jeg leser at mange har problemer med såkalt "CPU-whining". Er dette er problem som man mest sannsynlig får om man velger den billigste prosessoren? Ønsker ikke å bruke mer enn maks 7500-8000 kr, og en oppgraderingen til Penryn serien vil koste mye. Så, her er noen spørsmål:

 

1) Hvis jeg får CPU-whining, er dette noe jeg vil merke fra første stund, eller kan det komme etter en tids bruk?

2) Er lyden skjærende, og hører man den tydelig?

3) Man har jo 14 dagers angrerett på netthandel - er Dell greie på dette punktet?

4) Vil Dell M1330 være en PC man kan stole på i noen år? God kvalitet?

 

Takk! :)

 

1. Du vil antageligvis merke den fort. Pleier å starte når du kommer inn i Windows.

2. Det varierer, men hvis du er på et stille sted, legger du merke til den. Noen bryr seg ikke, andre river seg i håret pga lyden.

3. Dem skal være greie på dette punktet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...