Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Da tok min xps kvelden ...

Ikke pga av hardware, men pga media direct.

 

Jeg instalerte vista på nytt etter jeg fikk PC-en, og gadd ikke instalere media direct. Rett og slett fordi jeg ikke har bruk for det. Maskinen har fungert eksemplarisk siden jeg fikk den, og jeg har vært storfornøyd. Men når jeg skrudde den av på vanlig vis i stad og skulle starte den etter cirka 1 time igjen så prøvde maskinen å starte media direct som ikke er på maskinen. (Nei, jeg trykka ikke på media direct knappen).

 

Og etter det ble boot sekvensen helt fucka. Jeg har prøvd å reparer det med vista CD-en, men det hjelper ikke. Så nå driver jeg i cmd og kopierer over det jeg skal spare på til en ekstern harddisk, også blir det vel en reinstalasjon der jeg må bruke media direct CD-en og slette partisjonene og starte helt på nytt igjen.

 

Dette er meget irriterende, men heldigvis så fant cmd den eksterne harddisken, og heldigvis så husker jeg de gamle DOS kommandoene enda.

 

Noen som har noen tips om hvordan jeg kan få maskinen til å boote vista uten en reinstalasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med en av disse linux versjonene som man kan kjøre fra USB minne og/eller CD-rom?

De flste maskiner er satt opp til å boote fra CD-rom om det ligger en fungerende oppstarts CD i skuffen.

 

I BIOS kan du endre til at maskinen også kan starte fra USB minne. Husker ikke hvilke linuxversjoner som funker på dette, men burde ikke være vanskelig å finne ut av.

Lenke til kommentar

Nå må jeg si meg skuffet over dell, hadde bestillt en 1330 med bæreveske.

Schenker mottar kun maskinen og bærevesken er ikke å finne, pakken blir derfor liggene hos schenker i 10 dager før jeg må dra opp til dem selv å hente ut kun maskinen, altså fortsatt ingen bæreveske.

 

Så kommer jeg hjem og skrur på maskinen og display ser veldig rart og mørkt ut samt at oppløsningen er satt helt feil.

Får rettet opp dette og tror at alt er bra, men så plutselig forsvinner bildet.

Må koble til en ekstern skjerm får å få opp bildet igjen.

Tar da og laster ned alle de nyeste driverene og får igjen korrigert oppløsningen.

Restarter PC-en og alt virker fint, men så etter ett par minutter slutter tydeligvis displayet å funke (se bilde), virker fortsatt å koble til vga porten, men selv displayet på laptoppen er tydeligvis defekt.

Noen andre som har opplevd det samme? (har ikke snakket med dell support ennå da de kun har oppe til 16 :thumbdown:)

 

Første gangen jeg har mottat en pc som er ødelagt fra dag 1, blir heving av kjøpet dette her.

 

minicimg0418zd1.jpg

Lenke til kommentar

Nå begynner jeg å bli dritt lei! Når jeg sjekker signal styrken på nettverket kommer det opp med 99% på ruter (D-Link DIR-665) og på pcen helt fult (har Intel® Wireless WIFI Link 4965AGN med siste driver) Men når jeg skal gå inn på nettsider tar det evigheter og når jeg pinger i ledetekst kommer det forespørsel avbrutt nesten hver gang... Noen som har noe tips?

Lenke til kommentar

Til dere som har denne maskinen med Vista og som ikke har gjort noe med maskinen enn kanskje å fjerne unødvendig programvare; har noen av dere fått til å lage en ny partisjon? Maskinen blir jo levert med tilsammen 4 primærpartisjoner og det er jo max på en disk. Har prøvd å shrinke C: for så å opprette en utvidet partisjon men dette får jeg ikke til. Noen som har et tips om et program som klarer dette? PartitonMagic klarer det ikke. Vil gjerne at den som kanskje kan anbefale et program, har prøvd dette selv og vet sikkert at det virker. Jeg skal gjøre dette for en venn og orker ikke tanken på å måtte legge inn alt for han på nytt.

Endret av troutmaster
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...