Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Til de som ikke kan/vil installere drivere fra laptopvideo2gocom kan jeg nå informere om

at Dell har lagt ut nyere drivere til GeForce 8400M GS!

 

Versjonen er 156.55 og kan fåes her:

http://support.euro.dell.com/support/downl...p;fileid=224877

 

Skal teste om denne fungerer med Bioshock demoen (har ikke kjøpt full versjonen enda)

og om denne gir forbedringer i Crysis demoen...

 

 

Har du fått testet ennå? Venter i spenning...

 

 

-foudre

...som er meget, meget fornøyd med sin XPS m1330 etter en drøy ukes bruk!

Lenke til kommentar

Er det forresten noen Windows oppdateringer noen vil anbefale å IKKE ta? Noen å anbefale å ta snarest? Har ikke tatt noen av oppdateringene etter at jeg fikk PC-en fordi jeg mener å ha lest at det har vært problemer koblet opp mot et par av oppdateringene - men jeg kan jo også huske helt feil.

 

 

-foudre

Lenke til kommentar

Liten oppdatering etter at jeg har brukt maskinen i 4 timer.

Den er stødig og fin på bordet, ingen skjevheter i chassis.

Ingen pipelyder, er ganske så stille, nesten lydløs selv når jeg legger øret inntil.

Dette gjelder også når den er avslått og står på lading.

Har kjørt alle windows updates og reboots uten problemer.

Har fjernet en masse preinstallert dritt, men det hadde jeg planlagt, er vanlig på nye PC-er.

Lagt inn norton antivirus 2008, ghost 12, winrar, en masse produktivitetsverktøy på grafikk, lyd og video, blant annet photoshop CS3. Kjører disse tingene uten problemer.

Står og koder video nå, en timelang XviD-fil i full D1-oppløsning skal over i WMV-format. Det pleide å ta bortimot 3 timer på den gamle maskinen min, nå sier den at det tar 50 minutter, så maskinen er kraftig og fin og har ressurser til overs ennå, så da installerer jeg straks Office tenker jeg.

Så har jeg vært inne og ryddet skikkelig opp i startmenyene og kategorisert installerte programmer, så nå er det piece of cake å finne frem kjapt og enkelt.

Har koblet i nett mot den gamle maskinen min, begge kjører vista, og overført flere gigabytes med data i løpet av den første timen etter at jeg slo den på.

 

Dette har vært en smooth og fin opplevelse, la oss satse på at det fortsetter sånn.:)

Lenke til kommentar
Liten oppdatering etter at jeg har brukt maskinen i 4 timer.

Den er stødig og fin på bordet, ingen skjevheter i chassis.

Ingen pipelyder, er ganske så stille, nesten lydløs selv når jeg legger øret inntil.

Dette gjelder også når den er avslått og står på lading.

Har kjørt alle windows updates og reboots uten problemer.

Har fjernet en masse preinstallert dritt, men det hadde jeg planlagt, er vanlig på nye PC-er.

Lagt inn norton antivirus 2008, ghost 12, winrar, en masse produktivitetsverktøy på grafikk, lyd og video, blant annet photoshop CS3. Kjører disse tingene uten problemer.

Står og koder video nå, en timelang XviD-fil i full D1-oppløsning skal over i WMV-format. Det pleide å ta bortimot 3 timer på den gamle maskinen min, nå sier den at det tar 50 minutter, så maskinen er kraftig og fin og har ressurser til overs ennå, så da installerer jeg straks Office tenker jeg.

Så har jeg vært inne og ryddet skikkelig opp i startmenyene og kategorisert installerte programmer, så nå er det piece of cake å finne frem kjapt og enkelt.

Har koblet i nett mot den gamle maskinen min, begge kjører vista, og overført flere gigabytes med data i løpet av den første timen etter at jeg slo den på.

 

Dette har vært en smooth og fin opplevelse, la oss satse på at det fortsetter sånn.:)

 

 

Høres bra ut! Jeg har hivd inn en rekke programmer jeg også, CS3 bl.a., ting går som hakka møkk fortsatt (som tidligere nevnt, hatt den en drøy uke). Alle Windows updates har gått bra sier du, da skal jeg sette i gang med det nå. Klarer du å huske hvilken "preinstallert dritt" du har fjernet? Er litt usikker på hva jeg skal/bør/vil fjerne... :dontgetit:

 

Maskinen min har fått vært med rundt forbi på flere turer, fått prøvd seg på spilling og grafikkleking (CS3), fått jobbet med vanlig arbeid og vanlig surfing, og gjennom alt sammen har ytelsen imponert, batteriet imponert, skjermen imponert, utseendet imponert og maskinen generelt gitt meg en konstant god følelse :)

 

 

-foudre

Lenke til kommentar

Endelig fikk jeg min XPS igår.

 

kan vel si hva jeg synes om min.

 

1.maskinen er veldig solid og tynn.

den er ganske rask, men jeg har ikke formatert helt uten clean så jeg har forsatt en del de ekstra programmene som er på den.

 

2. den blir litt varm, ikke noe alvorlig men blir varm.

 

3. jeg prøvde Rainbow six las vegas og det gikk veldig fint, men kjørte i 800*600 uten hakk osv.

 

4. på skjermen høyre kanten når jeg trykker på den så går den bitte litt innover og lager en klikk lyd. (anbefaler alle å prøve det, og se om de også har dette) Trokke det er noe alvorlig, men har bare sagt ifra til dell så får nok svar om det.

 

5. har installert alle updates, men VISTA suger må jeg si det går treigt sitter og venter på service pack 1!. PC-en har jo 2gb ram, så burde gå raskere!.

 

6. Jeg har ikke noe pipeyd problemer med PC-en, Dell sa selv at det gjaldt noen få maskiner.

 

oppsumering: PC-en er bra, tynn, lett uten noe problemer, men vista gjør den treig i forhold til hva den har i seg.

Lenke til kommentar
Klarer du å huske hvilken "preinstallert dritt" du har fjernet? Er litt usikker på hva jeg skal/bør/vil fjerne... :dontgetit:

 

Jeg har fjernet all preinstallert programvare for CD/DVD-brenning og DVD avspilling, hele rekken av programmer fra Roxio, og installerte Nero og Nvidia sin DVD plugin for WMP11 istedenfor. Har også fjernet McAffee siden den er en prøveversjon og jeg allerede har lisens og abbonement på NAV2008. Så var det noen andre småting jeg ikke husker navnet på i farten, men den ble rimelig ryddig etterpå. Jeg beholdt noe programvare fra Dell for installert hardware, for eksempel bluetooth og wlan og mediestyringen osv. Så har jeg pakket ned i en fil og flyttet tempdok folderen og noe annet. Dell folderen på C lar jeg stå for den later til å ha installert programvare i seg referert fra registeret eller noe. Jeg liker å ha det så ryddig som mulig på disken, i folderstrukturen, i menyene osv.

 

Jeg vet minst en annen kunde fikk problemer med windows update, men jeg tok en sjanse og det gikk bra her.

Maskinen blir god og lunken, men ikke direkte varm. Lurer på å sette noen gode sorte gummiknotter på under bak for å løfte den ytterligere 3mm sånn at viften får litt bedre rom til å fungere, men vi får se hvordan det utvikler seg først. Kjenner god og varm luft blåse ut bak men hører ingen støy, kun svak svak blåselyd.

Endret av ^xRun^
Lenke til kommentar
Klarer du å huske hvilken "preinstallert dritt" du har fjernet? Er litt usikker på hva jeg skal/bør/vil fjerne... :dontgetit:

 

Jeg har fjernet all preinstallert programvare for CD/DVD-brenning og DVD avspilling, hele rekken av programmer fra Roxio, og installerte Nero og Nvidia sin DVD plugin for WMP11 istedenfor. Har også fjernet McAffee siden den er en prøveversjon og jeg allerede har lisens og abbonement på NAV2008. Så var det noen andre småting jeg ikke husker navnet på i farten, men den ble rimelig ryddig etterpå. Jeg beholdt noe programvare fra Dell for installert hardware, for eksempel bluetooth og wlan og mediestyringen osv. Så har jeg pakket ned i en fil og flyttet tempdok folderen og noe annet. Dell folderen på C lar jeg stå for den later til å ha installert programvare i seg referert fra registeret eller noe. Jeg liker å ha det så ryddig som mulig på disken, i folderstrukturen, i menyene osv.

 

Jeg vet minst en annen kunde fikk problemer med windows update, men jeg tok en sjanse og det gikk bra her.

Maskinen blir god og lunken, men ikke direkte varm. Lurer på å sette noen gode sorte gummiknotter på under bak for å løfte den ytterligere 3mm sånn at viften får litt bedre rom til å fungere, men vi får se hvordan det utvikler seg først. Kjenner god og varm luft blåse ut bak men hører ingen støy, kun svak svak blåselyd.

 

Takk for svar. Tror jeg skal fjerne litt til.

 

Skulle nok stolt på min egen paranoia. Installerte oppdateringene (inkludert Nvidia-oppdateringen fra Microsoft), rebooted, merket at ting gikk tregere og at det var noe galt med muspekeren. Tenkte sistnevnte kanskje hadde med Nvidia-driveren å gjøre, så begynte å bevege meg inn i Control Panel...og da kom første bluescreen. Automatisk reboot, ting fortsatt like tregt og her sitter jeg...yay.

 

 

-foudre

 

 

EDIT: Har du sett! Windows-oppdateringene var uskyldsrene som få, det var Nvidia-driveren Windows Update tilbød meg som skapte alle problemene. Installerte en driver fra laptopvideo2go.com istedet og nå er alt fryd og gammen igjen. Yay!

Endret av foudre
Lenke til kommentar

Til de som ikke kan/vil installere drivere fra laptopvideo2gocom kan jeg nå informere om

at Dell har lagt ut nyere drivere til GeForce 8400M GS!

 

Versjonen er 156.55 og kan fåes her:

http://support.euro.dell.com/support/downl...p;fileid=224877

 

Skal teste om denne fungerer med Bioshock demoen (har ikke kjøpt full versjonen enda)

og om denne gir forbedringer i Crysis demoen...

 

 

Har du fått testet ennå? Venter i spenning...

 

 

-foudre

...som er meget, meget fornøyd med sin XPS m1330 etter en drøy ukes bruk!

Har fått testet driveren nå.

Bioshock demoen vil starte nå, og jeg rakk å fullføre hele demoen. Spillet går glatt på ca medim instilllinger med 1024x768. (Det blir nok et kjøp med en gang jeg kommer hjem fra skolen)

En annen flott ting med denne driveren er at den legger til støtte for flatskjermskalering (noe som jeg savnet fra min Zepto Znote 6214W).

Dette gjør at du kan velge om 4:3 bilder skal strekkes ut over skjermen, eller om du får bildet i rett størrelsesforhold, men med sorte kanter.

Når det gjelder Crysis demoen så ble dette mer spillbart ved å kjøre spillet i windowed mode med absolutt alt på minimum. (Tror ikke dette hadde noe med driveren å gjøre).

Half-Life 2: Episode 2 kjørte også fint, merket ingen forbedringer eller forverringer.

Lenke til kommentar
Ubuntu 7.10 gikk opp som en drøm og Vista buisness 64bit er delvis oppe nå. Litt småtull

:)

 

Hva småtull? :D gjerne utdyp wabby....

 

GLEDER MEG SOM EN UNGE TIL JEG FÅR DEN... :D

 

 

Har laget en egen tråd for dette da det er nok fler som vil ha opp 64bits utgaven:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=855896

 

Småtull var egentlig at etter jeg fikk opp Vista (etter mange timer med google etc) så satt jeg igjen med 2 ukjente enheter (selv om alt fungerte) og Vista hadde gått i vranglås og nektet meg å starte programmer.

 

Idag har jeg formatert den på nytt og installert den i en mer korrekt rekkefølge uten prøv og feiling. Vista ser nå ut til å være mer stabil og jeg får startet programmer som jeg har lastet ned (opera etc).

 

Skal finpusse guiden og laste opp drivere som kan brukes til denne installasjonen. Var litt stress med INTEL sine Sata drivere da de kom i en diskett ISO IFM og da laptopen ikke har diskettstasjon (heldigvis) så måtte jeg få dratt ut disse driverfilene som trengtes (fant MagicIso på nett).

 

Annen ting er at jeg mistenker DELL i ha en finger inn i 7.10 distroen til Ubuntu da jeg hadde en mappe på skrivebordet etter installasjonen som het "Dellutils" :p Men det er jo bare kos.

 

På søndag skal OSX leopard installeres på XPSen :)

Endret av Wabby
Lenke til kommentar

Jeg prøvde Ubuntu 7.1 (bare live), og var imponert over at medieknappene over tastaturet faktisk fungerte. I tillegg vises volumkontroll og sånt omtrent som i windows med den stolpen.

 

 

Er det forresten noen som vet hva D: (RECOVERY) brukes til? Regner med det er for å gjenopprette maskinen til fabrikkoppsett, men når jeg prøvde å fjerne partisjonen i vista fikk jeg beskjed om at den var i bruk. :hmm:

Lenke til kommentar

Noen her som har opplevd problemer etter en clean install av vista for å fjerne dritten dell forhåndsinstallerer ?

 

Jeg har ikke hørt noen lyder fra maskinen etter at jeg fikk den, men bestemte meg i går for å kjøre en clean install av vista for å se om ting gikk litt raskere da. Det gjorde det forsåvidt, men samtidig har det dukket opp et par problemer jeg ikke hadde før denne formateringen:

 

- CPU-whine

- Ingen lyd i høyttaler, kun i hodetelefonutgangene

 

Noen som har vært borti disse problemene, og kjenner til noen enkle løsninger ?

Lenke til kommentar

Nå har jeg testet litt videre, tok et systemimage med ghost før jeg begynte å eksperimenterte. Endret partisjonene til C:50GB, D:100GB med Acronis partition manager suite 10. Det tok en drøy halvtime å få prosessert, og etterpå startet maskinen Vista uten problemer. Så la jeg inn alle oppdateringene fra windows update for Office2007 som var kommet til, og installerte også grafikkortoppdateringen. Fikk ikke problemer, men etter å ha lest en post lengre opp her fant jeg ut at det beste kanskje var å rulle tilbake driveren til forrige versjon.

Fremdeles ingen pipe eller ulyder fra maskinen, den låter som den skal: nesten ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Tidligere har flere sagt at maskinen ikke hadde pipelyder når de fikk den, og senere oppdaget at den hadde det likevel... hvordan? Pipelydene oppstår først og fremst (såvidt jeg har forstått) når maskinen blir kjørt på batteri, dermed ble de ikke oppdaget når den nyutpakkede, nyoppstartede maskinen først ble kjørt med strømmen tilkoblet.

 

Kan dette være forklaring for ditt tilfelle, Rymored?

Lenke til kommentar
Tidligere har flere sagt at maskinen ikke hadde pipelyder når de fikk den, og senere oppdaget at den hadde det likevel... hvordan? Pipelydene oppstår først og fremst (såvidt jeg har forstått) når maskinen blir kjørt på batteri, dermed ble de ikke oppdaget når den nyutpakkede, nyoppstartede maskinen først ble kjørt med strømmen tilkoblet.

 

Kan dette være forklaring for ditt tilfelle, Rymored?

 

Tviler sterkt. Har hatt den med på langtur, og sovnet med den på senga uten strømmen i. Har jo hatt den en ukes tid nå, og som sagt ikke hørt noe som helst til dette før i dag. Nå, derimot, er lyden plagsom selv i et rom med andre mennesker som snakker : |

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...