Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Annen ting jeg lurer på!?

Hvorfor leverer Dell 32 bits Vista på disse maskinene? Dette må jo være litt hull i hue?

 

Også dersom jeg ikke aksepterer MS sine "terms" og ikke vil benyttet vedlagt OS så kan jeg vel i teorien returnere denne biten?

Husker i gamledager så var det noe some het "microsoft dagen" :p

Lenke til kommentar
Annen ting jeg lurer på!?

Hvorfor leverer Dell 32 bits Vista på disse maskinene? Dette må jo være litt hull i hue?

 

Også dersom jeg ikke aksepterer MS sine "terms" og ikke vil benyttet vedlagt OS så kan jeg vel i teorien returnere denne biten?

Husker i gamledager så var det noe some het "microsoft dagen" :p

 

Jeg spurte selger om dette(siden jeg har gratis vista på skolen) men han sa dette ikke gikk... løy han til meg?

Lenke til kommentar

Jeg husker bare at for noen år tilbake så var det en heftig diskusjon på dette med tanke på at dersom du kjøpte Windows og brøt forseglinga så kunne du ikke levere produktet tilbake. Men om du kom halvveis i installasjonen og ikke var enig i MS sine "terms" så måtte du jo levere produktet tilbake.

 

Det endte opp med at man kunne returnere åpna Windows produkter om jeg husker riktig. Men det jeg ikke fatter er at DELL leverer 32 bits Vista på noe som er 64 Bits og da heller ikke gir fult utbytte for dem som kjører 4Gb ram.

 

Selv så har jeg gratis Vista Buisniss 64x og ser ingen grunn til å sette på den pre installerte dritten til Dell med masse crap som opptar unødig plass.

Lenke til kommentar

Jeg nevte det du sa som sagt for selger, at det var en kar for noen år siden som ikke godtok vilkårene til m$(skulle ha linux på den maskinen fra dell). Fikk da i ettertid overført pengene tilbake for operativsystemet...

 

Men jeg begynner å bli litt nærvøs, virker som om denne laptoppen har en del problemer med chassiet virker det som, siden flere har et eller annet med tastaturet....

 

BTW: Noen som har kjørt WoW på denne, hvordan ble det... instillinger osv?

Lenke til kommentar
Jeg nevte det du sa som sagt for selger, at det var en kar for noen år siden som ikke godtok vilkårene til m$(skulle ha linux på den maskinen fra dell). Fikk da i ettertid overført pengene tilbake for operativsystemet...

 

Men jeg begynner å bli litt nærvøs, virker som om denne laptoppen har en del problemer med chassiet virker det som, siden flere har et eller annet med tastaturet....

 

BTW: Noen som har kjørt WoW på denne, hvordan ble det... instillinger osv?

Det er eigentlig ikkje eit stort problem. Tastaturet fungerar heilt flott, det einaste er at ein ser at det er litt forskjell i hellinga. Uansett så skal ikkje det vere noko problem for ein dell-teknikar å fikse viss du får det. Det er ein kabel under tastaturet som i enkelte tilfelle kan komme i vegen. Altså ein produksjonsfeil.

Lenke til kommentar
Jeg nevte det du sa som sagt for selger, at det var en kar for noen år siden som ikke godtok vilkårene til m$(skulle ha linux på den maskinen fra dell). Fikk da i ettertid overført pengene tilbake for operativsystemet...

 

Men jeg begynner å bli litt nærvøs, virker som om denne laptoppen har en del problemer med chassiet virker det som, siden flere har et eller annet med tastaturet....

 

BTW: Noen som har kjørt WoW på denne, hvordan ble det... instillinger osv?

Det er eigentlig ikkje eit stort problem. Tastaturet fungerar heilt flott, det einaste er at ein ser at det er litt forskjell i hellinga. Uansett så skal ikkje det vere noko problem for ein dell-teknikar å fikse viss du får det. Det er ein kabel under tastaturet som i enkelte tilfelle kan komme i vegen. Altså ein produksjonsfeil.

 

 

Da satser vi på det :D Uansett veeeeeldig lenge til jeg får den :D 28/11/2007 YAY

Lenke til kommentar

Ekspedert dato var fredag oppført som 26.oktober, men er i dag endret til 29. oktober. Leveringsdato står uendret da, 2. november, så jeg har den innen 3-4 dager tenker jeg. Spennende! :)

 

Jeg har hørt at det går å spille Crysis på den på medium settings og rundt 15-20 fps, er nok litt lite det, men før vel teste når den kommer. :)

Crysis er vel det som for ettertiden definerer om du har en spillmaskin eller ikke hehe.

JA til fotorealisme i grafikken!

 

(Jeg vet at XPS M1330 ikke er en spillmaskin, men en kraftig "ultraportabel" notebook. Fint å lese at den takler det meste likevel. Min kommer med T7500 CPU på 2.2GHz og kommer til å bli brukt en god del til videokoding, når jeg ikke trenger den ute på farta.)

Lenke til kommentar
Da var endelig min m1330 i "Fase:3. Produksjon". Bestilte 10.okt med LED-skjerm, N-kort, fingeravtrykk, 200GB 7200rpm, T7500, 2x1024 og 9-celler. Har estimert levering 13. nov. :new_woot:

 

WOOOT!?!?

 

Jeg bestilte 4 oktober, samme speccen med med def. 160gig disken....! ETA 28 des! Fremdeles i fase 2!!

 

 

Huffsann, Rymored bestilte 10. okt og fikk den hjem etter 15 dager. Samme specs.. :dontgetit:

Lenke til kommentar
ser ut som mange har veldig forskjelige meninger på hvordan spillytelsen på crysis er. Er dette personlige meninger eller kan det variere fra pc til pc?

Vel, jeg sa jo først at ytelsen var akeptabel (Dvs. alt ser j**vli ut, men det er spillbart)

Etter å ha prøvd en stund, virker det som om ytelsen går ned etterhvert som man kommer

lengre ut i demoen og brettene blir større og større.

Lenke til kommentar

Vel da har jeg også endelig bestillt denne maskinen med disse specsene:

160 HDD

2,2 GHz

2 GB ram

LED-skjerm

Uten N-kort

9 cellers batteri

 

Selgeren sa at siste estimerte levering var 13. november så min ville nok være rundt det, jeg krysser fingrene, tær og alle andre lemmer jeg klarer å kryse.. :D

Fikk med alle tilbudene som var på nett. Måtte ikke spørre om de, han bare la de til. (sporte faktisk meg hvilke som var, for han hadde ikke siden oppe).

 

Så nå er jeg über happy!! Har virkelig sikklet på denne maskinen leeenge. og nå endelig...

Lenke til kommentar

Heisann, tenkte jeg kunne kommentere laptopen litt; etter en mnd. bruk.

Jeg har nå hatt min XPS M1330 i snart en måned, og er generelt ganske fornøyd :-)

Etter noen dager med Vista, formaterte jeg PC-en og satte opp dualboot med XP og Ubuntu Gutsy.

Oppsettet mitt:

o T7500, 2.2 GHz

o 13.3" LED

o 2GB minne

o 200GB (7200RPM) hdd

o 6-cells batteri

o 802.11 a/b/g trådløst kort

o NVIDIA GF 8400M GS

 

Positive kommentarer:

+ Rask; oppstart går bra, god til å takle tunge programmer etc.

+ Stor disk mye lagringsplass: kjekt når jeg har dualboot

+ Bra grafikk til å være en ultraportabel pc

+ Bra rekkevidde på den trådløse

+ LED skjermen er utrolig god, lyser opp og er veldig lesbar.

+ Tynn og utrolig lett pc

+ Laderen er ikke "standard" gammel Dell klump, men en liten nifty en :-)

+ Godt tastatur; plassering av tastene er logisk

+ God touchpad og gode knapper

+ Nice styring av lyd ol.

 

Negative kommentarer:

- Disken lager litt lyd ved jobbing (dessverre noe knaking)

- CD/DVD rommen er stilig, men lager høy (relativt) lyd ved oppstart, og ved i/o av plater

- Laderkontakten (altså selve laderen) inn til PC-en stikker litt ut, kunne vært mindre

- Ved spill og hard påkjenning av gpu og cpu bråker vifta, PC-en blir også ganske varm under (dette gjelder ikke ved vanlig bruk)

 

Til tross for lang leveringstid er jeg meget fornøyd, angrer så absolutt ikke.

Jeg har forresten ikke opplevd noen form for høyfrekvent pipelyd fra PC-en.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...