Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har prøvd å installere Ubuntu, evt. andre linux distroer på den? Hvordan er den i forhold til drivere? Dette er et stort poeng om jeg i det hele tatt skal kjøpe meg en, og også for hvilket nettverkskort jeg velger om jeg evt. skal kjøpe. Er vel Intelkort som er best på Linux-støtte?

 

PS. Jeg orker ikke å leite meg gjennom 109 sider om det har vært oppe før, så beklager=)

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd å installere Ubuntu, evt. andre linux distroer på den? Hvordan er den i forhold til drivere? Dette er et stort poeng om jeg i det hele tatt skal kjøpe meg en, og også for hvilket nettverkskort jeg velger om jeg evt. skal kjøpe. Er vel Intelkort som er best på Linux-støtte?

 

PS. Jeg orker ikke å leite meg gjennom 109 sider om det har vært oppe før, så beklager=)

Jeg har svart det på toppen. og det er ingen vits å dobbelposte.

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd å installere Ubuntu, evt. andre linux distroer på den? Hvordan er den i forhold til drivere? Dette er et stort poeng om jeg i det hele tatt skal kjøpe meg en, og også for hvilket nettverkskort jeg velger om jeg evt. skal kjøpe. Er vel Intelkort som er best på Linux-støtte?

 

PS. Jeg orker ikke å leite meg gjennom 109 sider om det har vært oppe før, så beklager=)

 

Det er også mange andre kjøpere lenger bak i tråden som kjører Ubuntu. Hvis du ikke gidder å lete selv, hvorfor forventer du da at andre skal gjøre det? Bruk søkefunksjonen! Den er ikke bare til pynt. Hvis jeg ikke husker feil, så var det ingen problemer med Ubuntu foruten at HDMI utgangen ikke fungerer.

Endret av espenah
Lenke til kommentar
Noen som vet om Vista-DVD-en som følger med inneholder alt dritet som allerede er fabrikkinstallert?

 

Såvidt jeg mener å ha lest et sted så er det ikke en image CD eller DVD som følger med, men full installasjons CD/DVD for en del av programvaren, deriblant Vista. Dermed skulle den være fri for all bloatware tilleggene som alt er instalert på maskinen.

Håper det ihvertfall.

Jeg har tenkt å kjøre decrapifier først, så avgjøre om jeg gidder å kjøre clean install av ultimate som jeg også har en lisens på her.

Lenke til kommentar

JO mer jeg duller med Home Premium jo mer drit er den.

Har kresjet den 3 ganger i dag og etter jeg mottok den igår så er det kun Opera og Winamp som er installert.

Har fått Lisenskoden til Vista Buisness nå fra MSDN så da blir det format i kveld.

 

2 negative ting jeg har funnet på Home Premium som gjorde meg pissed:

- Kan ikke ha remote desktop inn mot den (kun ut)

- Kan ikke meldes inn i domene.

Finnes sikkert mer å utsette på den...

Må si at jeg er meget imponert over batteriet til nå. Eneste som plager meg er at hver gang den slår av skjermen så demper den lysstyrken når jeg berører den igjen. Er dette en setting eller noen powersave àlla Dell?

Lenke til kommentar

Hatt den mindre enn 24 timer og fått en del problemer....

PC-en er jævlig ustødig, vingler til venstre når man skriver på tastaturet, ser ut som om den er dårlig satt opp, den stikker litt ut fra midten.

 

Også hører jeg en merkelig høyfrekvent lyd fra venstre side av PC-en.

Ringte XPS support, kommer en kar imorra og skifter ut systemboard.....

Lenke til kommentar

En liten oppdatering på hvordan dette går.....

 

 

Til helvete!

 

Har nå formatert hele maskinen og lagt opp en partisjon på 60 GB for Vista. Bootet opp på DVD-en og kjørt installasjonen.

Her er det jo ikke store alternativer da Vista Busniess 64bitsvil gjøre så og si alt selv, så her var det bare å lene seg tilbake og vente....

 

Etter en boot så kjører den "completing installation" og så en ny boot. I det du ser Vista starter å laste så kommer en kjapp blåskjerm etter 2 sekunder og maskinen restarter... Dette gjentar seg i det uendelige.

 

Har testet å reinstallere 2 ganger, samma problemet.

Prøvd å kjøre opp i safemode slik at jeg kunne oppdatere drivere... Samma problemet.

Har deaktivert alt som er å deaktivere i BIOS... Samma problemet.

 

Akuratt nå så installerer jeg _IGJEN_ men nå tilkoplet nettverket slik at den kan laste ned siste drivere og oppdateringer samtidig.

 

Går ikke dette og har dell ingen spesiell løsning på dette så går denne maskinen i retur sammen med signert angreskjema.

Lenke til kommentar
En liten oppdatering på hvordan dette går.....

 

 

Til helvete!

 

Har nå formatert hele maskinen og lagt opp en partisjon på 60 GB for Vista. Bootet opp på DVD-en og kjørt installasjonen.

Her er det jo ikke store alternativer da Vista Busniess 64bitsvil gjøre så og si alt selv, så her var det bare å lene seg tilbake og vente....

 

Etter en boot så kjører den "completing installation" og så en ny boot. I det du ser Vista starter å laste så kommer en kjapp blåskjerm etter 2 sekunder og maskinen restarter... Dette gjentar seg i det uendelige.

 

Har testet å reinstallere 2 ganger, samma problemet.

Prøvd å kjøre opp i safemode slik at jeg kunne oppdatere drivere... Samma problemet.

Har deaktivert alt som er å deaktivere i BIOS... Samma problemet.

 

Akuratt nå så installerer jeg _IGJEN_ men nå tilkoplet nettverket slik at den kan laste ned siste drivere og oppdateringer samtidig.

 

Går ikke dette og har dell ingen spesiell løsning på dette så går denne maskinen i retur sammen med signert angreskjema.

 

 

Slet med det samme som deg igår når jeg tok en ny clean install. Det som skjer er at hvis du som mg brukte original Vista dvd at det ikke liger Matrox drivere på DVD-en, så du må manuelt legge inn dem rett før installasjonen.

 

Skal se om jeg finner den linken igjen....

Lenke til kommentar

Det hadde vært gull. Install tilkoplet nett fungerte heller ikke. Så nå sitter jeg og freser. Dell Support er også stengt, det er kanskje like greit.

 

Ser ikke helt for meg hvordan jeg skal klare å legge inn disse driverene som du sier nå som jeg ikke kommer inn på noe, så en liten step-by-step beskrivelse er gull verd :)

 

takk!

Lenke til kommentar
Det hadde vært gull. Install tilkoplet nett fungerte heller ikke. Så nå sitter jeg og freser. Dell Support er også stengt, det er kanskje like greit.

 

Ser ikke helt for meg hvordan jeg skal klare å legge inn disse driverene som du sier nå som jeg ikke kommer inn på noe, så en liten step-by-step beskrivelse er gull verd :)

 

takk!

 

Her:

 

http://drewh70.wordpress.com/2007/08/09/de...ory-doesnt-end/

 

 

 

Les siste innlegg på siden nederst der står det åssen du gjør det, for min del etter at jeg installerte SATA driveren så har den helt til nå ikke fått flere bluescreen

 

Trikset jeg brukte var som følgende:

1. Tryjkk F8

2. Husker ikke i farten hva det var, men noe med at PC-en ikke skal reboote, det er valget

over signert driver.

3. Den vil gå i bluescreen

4. Reboot

5. F8 igjen

6. Velg safemode med nettverk.

7. Etter at du er kommet i Vista i safemode, slår du av PC-en

8. Start på nytt i normal modus.

Dette fungerte for meg flere ganger

Endret av adilr82
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...